Pomyślne zamknięcie cyklu rozmów pomiędzy inicjatywami konsumenckimi i bankami grupy BRE
Copy

Kopiuj tekst

Pomyślne zamknięcie cyklu rozmów pomiędzy inicjatywami konsumenckimi i bankami grupy BRE

17 grudnia 2009 r. w siedzibie Zarządu BRE Banku w Warszawie odbyło się czwarte i ostatnie spotkanie przedstawicieli mBanku i MultiBanku oraz przedstawicieli Klientów, skupionych wokół inicjatyw konsumenckich mStop.pl i NabiciWmBank.pl, które zakończyło rozpoczęty 12 listopada 2009 r. cykl rozmów ofertowych.

Na spotkaniu mBank i MultiBank reprezentowali:
Andrzej Fluderski, szef Wydziału Kredytów Hipotecznych mBanku
Krzysztof Tworus, Dyrektor Departamentu Sprzedaży mBanku
Hubert Pałgan, Dyrektor Departamentu Sprzedaży MultiBanku
Dominik Skrzycki, Naczelnik Wydziału Kredytów Hipotecznych MultiBanku
Tomasz Czudowski, Dyrektor Marketingu mBanku

We wcześniejszych spotkaniach brali udział również:
Paweł Kucharski, Dyrektor Banku ds. mBanku i MultiBanku, prokurent banku
Paulina Rutkowska, Dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej BRE Banku

Obserwatorem spotkania był pan Jacek Gadzinowski, uczestniczący w cyklu rozmów na wniosek obu zainteresowanych stron. Efektem rozmów jest całkowicie nowa, opracowana wspólnie z reprezentantami Klientów oferta przewalutowania kredytów we franku szwajcarskim (CHF) na euro (EUR).

Preferencyjne warunki będą dostępne tylko dla kredytów hipotecznych mBanku i MultiBanku, których umowy podpisano do jesieni 2006 roku, wraz z unikatowym zestawem rozwiązań dla Klientów pozostających przy franku szwajcarskim (CHF) jako walucie kredytu, a przechodzących na system ""LIBOR i marża"" (tzw. pakiet rekompensacyjny). Jest to pierwsza tego rodzaju propozycja oferty w Polsce, stworzona od podstaw przez bank przy tak aktywnej współpracy z Klientami.

Przedmiotem rozmów były również:
zmiany w propozycji przejścia na system ""LIBOR i marża"" (m.in. zwiększenie transparentności mechanizmu wyznaczania marży)
oferta przewalutowania kredytu na złotówki
optymalizacja procesu komunikacji banków grupy BRE z Klientami (bieżąca i przyszła)

Wypracowane rozwiązanie, opierające się na zmianie waluty kredytów z franka szwajcarskiego (CHF) na euro (EUR) i przejściu na oprocentowanie oparte na wskaźniku EURIBOR 3M i stałej marży banku, pozwoli na istotną obniżkę miesięcznej raty Klientów (w zależności od wysokości kredytu, od kilkudziesięciu do kilkuset złotych). Operacja przewalutowania odbędzie się na specjalnie wynegocjowanych warunkach wynoszących 0,5 punktu procentowego (standardowo warunki wynoszą ok. 6 punktu procentowego).

Propozycja marży dla kredytów w euro (EUR) zostanie przygotowana dla każdego Klienta indywidualnie, w oparciu o obecne oprocentowanie kredytu we franku szwajcarskim (CHF). Minimalna wysokość obniżki marży w ofercie euro w stosunku do marży proponowanej w ofercie we frankach szwajcarskich wyniesie 0,4 punktu procentowego.

Elementami wpływającymi na dodatkową obniżkę proponowanej marży są aktywności:
regularne zasilanie rachunku poprzez przelewy wynagrodzenia
aktywne korzystanie z kart płatniczych mBanku i MultiBanku
utrzymanie depozytów w obu bankach detalicznych Grupy BRE Banku

Średnia obniżka marży w euro wyniesie 0,75 punktu procentowego, jednak Klienci o ponadprzeciętnej aktywności i najwyższym oprocentowaniu wyjściowym mogą liczyć na obniżkę marży w stosunku do oferty we franku szwajcarskim nawet o 1,4 punktu procentowego. Szczegółowe warunki obniżenia marży zostaną przedstawione w styczniu razem z publikacją oferty oraz udostępnieniem specjalnego kalkulatora.

Do otrzymania dodatkowej obniżki oprocentowania wystarczy zadeklarowanie spełnienia opisanych powyżej warunków. Bank zweryfikuje realizację warunków po trzech miesiącach od podpisania aneksu.

Ponadto Klienci otrzymają do swojej dyspozycji:

możliwość samodzielnego sprawdzenia przybliżonej wysokości obniżki oprocentowania za pomocą specjalnie przygotowanego kalkulatora (dostępnego poprzez stronę www) - ostateczne warunki oferty zostaną przedstawione w indywidualnym komunikacie skierowanym do Klientów, a także będą dostępne na specjalnej infolinii.

pomoc specjalnie utworzonej infolinii, przeznaczonej do komunikacji nowej oferty oraz wsparcia dla Klientów tzw. starego portfela.

dokładne wyjaśnienie procesu ofertowego na stronach banków grupy BRE oraz inicjatyw konsumenckich, w postaci stosownych materiałów i artykułów. Dotyczy to zarówno oferty CHF, jak i przewalutowania CHF na EUR.

odzielną komunikację oferty (m.in. komunikaty w systemie transakcyjnym, wysyłka emaili, specjalne materiały na stronach www banków i inicjatyw).

Dodatkowo BRE Bank zrezygnuje z prowizji za pierwszy aneks do umowy kredytowej zmieniający warunki spłaty kredytu (zmiana systemu spłaty – raty równe lub malejące, zmiana dnia spłaty, ustanowienie karencji w spłacie kapitału).

Dla Klientów, którzy zdecydują się pozostać przy frankach szwajcarskich (CHF) i przejdą na system ""LIBOR i marża"", przygotowano możliwość skorzystania z pakietu produktów kredytowych i depozytowych na najlepszych warunkach oraz dodatkowych rozwiązań, m.in.:
niższe od standardowego oprocentowanie kredytu odnawialnego
preferencyjne oprocentowanie karty kredytowej
specjalne warunki dla oferty depozytowej
możliwość modyfikacji zabezpieczeń nieruchomość poprzez zniszczenie weksli „in blanco"" (w przypadku kredytów z LTV na poziomie do 80 proc. w dniu podpisania umowy)

Niezależnie od tego, w drugim tygodniu stycznia – zgodnie z uzgodnieniem – oprocentowanie kredytów „starego portfela” w CHF zostanie obniżone o 0,15 proc. (ustalona data obniżki to 12 stycznia 2010 r.).

Uzgodniona agenda zakłada, że pakiet ofert będzie dostępny od 18 stycznia 2010 r. i zostanie wsparty dokładną komunikacją obu stron. Klienci będą mieli trzy miesiące na podjęcie decyzji co do zmiany oprocentowania kredytu (od dnia wprowadzenia oferty).

W nadchodzących tygodniach przedstawiciele banków i inicjatyw będą wspólnie pracować nad szczegółami planu informowania Klientów o ofercie. Prace te odbywać się będą m.in. poprzez specjalnie utworzoną do tego celu platformę komunikacyjną na forum NabiciWmBank.pl. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, opublikowane zostaną także stenogramy dokumentujące przebieg spotkań (nastąpi to po ich spisaniu).

Jednocześnie, w związku z nadchodzącymi świętami oraz zbiórką środków prowadzonych przez Klientów, bank zobowiązał się, że przekaże podwójną wysokość zebranej przez inicjatywę kwoty na pomoc dla Stowarzyszenia Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych „Krasnal” w Warszawie oraz dla Domu Małego Dziecka w Łodzi. Każda ze wskazanych organizacji otrzyma równą kwotę wsparcia.

Reprezentanci Klientów zadeklarowali, że również przekażą zebrane przez nich środki na wskazane wyżej cele. Mamy nadzieję, że środki te będą miłą niespodzianką dla obdarowanych.

***

Uczestnicy spotkań wyrażają zadowolenie z przebiegu rozmów. Dziękują za poważne potraktowanie propozycji i argumentów drugiej strony, zaangażowanie obserwatora procesu rozmów, pana Jacka Gadzinowskiego, oraz życzliwą atmosferę, w jakiej przebiegały rozmowy. Wyrażają również wolę, by wszelkie kwestie sporne rozwiązywać w przyszłości na drodze kompromisu i szukania porozumienia.

Życzeniem przedstawicieli Banków i inicjatyw konsumenckich stworzonych przez Klientów jest, by każdy Klient „starego portfela” podjął rozważną decyzję o przyjęciu wybranego wariantu oferty po uważnym i szczegółowym zapoznaniu się z warunkami proponowanej umowy. Decyzja ta powinna być dobrze przemyślana. Sytuacje Klientów – posiadaczy kredytu hipotecznego – mogą być bardzo różne, tak, jak różne są sytuacje życiowe, skłonność do ryzyka, cele i perspektywy finansowe na okres dalszej spłaty kredytu. Aby umożliwić każdemu Klientowi świadome podjęcie najlepszej dla niego decyzji, obie strony rozmów proszą o zachowanie w nadchodzących tygodniach merytorycznego tonu dyskusji nad ofertami.

Przedstawiciele Banków i inicjatyw konsumenckich są do dyspozycji Klientów i osób zainteresowanych w sprawie o odpowiedzi na pytania dotyczące uzgodnionych ofert oraz przebiegu rozmów. Strony deklarują wspólną komunikację podczas procesu złożenia nowej oferty dla Klientów.

Dziękując za przebieg dotychczasowych rozmów pozostają z poważaniem
Banki grupy BRE – MultiBank i mBank
Klienci inicjatyw konsumenckich NabiciWmBank.pl/mStop.pl
Powiązane artykuły
Nowość w aplikacji mBanku: proste skanowanie danych do przelewu

W najnowszej wersji aplikacji klienci będą mogli skorzystać z opcji prostego skanowania danych do przelewu. Zamiast mozolnie przepisywać cyfry czy adres odbiorcy przelewu, wystarczy nakierować kamerę telefonu i… gotowe!
Nowość w mBanku: debetówka z wieloma walutami bez kosztów 

Płacenie za granicą będzie jeszcze prostsze dzięki nowej usłudze, którą mBank przedstawi klientom w listopadzie. Każdy klient, który ma w portfelu zwykłą kartę Visa, będzie mógł bezpłatnie włączyć usługę wielowalutową. Na początek będzie ona działać dla czterech walut: E
Matematyka jest wszędzie! Ponad 100 tys. zamówień książki mFundacji

Fundacja mBanku wydała i przekazała rodzicom w całej Polsce przełomową książkę „Matematyka jest wszędzie”. Właśnie zakończyła się trzecia, ostatnia edycja akcji, w której można było zamówić dla siebie jej bezpłatny egzemplarz. We wszystkich edycjach w 2018 roku książkę z
Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla firm i wspiera rozwój polskiej przedsiębiorczości

Allegro, we współpracy z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla firm handlujących w serwisie: pożyczkę gotówkową oraz kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązanie stworzone jest z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, którzy chcą rozwijać swój biznes dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków. Decyzja kredytowa dostępna jest już w 3 minuty od wysłania wniosku. Wysokość finansowania dopasowana jest do wielkości sprzedaży na Allegro. Dzięki temu do skorzystania z kredytu nie są potrzebne żadne dodatkowe dokumenty. Wystarczy prosty wniosek online dostępny na platformie Allegro.