W nocy z 24/25 listopada 2007 roku w Czechach i na Słowacji wystartował mBank - bank nowej generacji. Najkorzystniejsza oferta cenowa, brak większości opłat i prowizji, najwyższe na rynku oprocentowanie oszczędności oraz wykorzystanie zaawansowanej technologii są największymi wyróżnikami mBanku
mBank, internetowy bank należący do polskiego BRE Banku wchodzącego w skład Grupy Commerzbank, rozpoczął działalność w Czechach i na Słowacji 25 listopada o godz. 00.01 w nocy z soboty na niedzielę - uruchamiając serwisy www.mBank.cz i www.mBank.sk. mBank proponuje korzystanie z usług finansowych z dowolnego miejsca na ziemi, 24h/na dobę, przez Internet i telefon oraz limitowanej liczby fizycznych punktów obsługi klienta w świecie rzeczywistym - mKiosków oraz Centrów Finansowych. Misją i dążeniem mBanku jest zapewnienie Klientom maksimum korzyści i wygody w finansach osobistych. Oferta zaproponowana przez mBank daje Klientom możliwość jednoczesnego znacznego obniżenia kosztów korzystania z usług finansowych i zwiększenia zysku poprzez najlepsze na rynku oprocentowanie rachunku. Ponadto w odróżnieniu od większości banków oferujących pakiety produktów, mBank daje szeroką i przejrzystą ofertę najtańszych na rynku produktów i usług. Z tej oferty klient wybiera tylko te, których rzeczywiście potrzebuje.
Model biznesowy
Wyjątkowe korzyści dla Klienta mBank jest w stanie zaoferować dzięki najnowszej technologii, dynamicznemu i bardzo zaangażowanemu zespołowi oraz unikalnemu modelowi biznesowemu, który w znaczącym stopniu zmienia dotychczasowe zasady funkcjonowania banku detalicznego.
mBank to maksimum korzyści i wygody w finansach osobistych. Najlepsze ceny produktów i usług finansowych oraz niepowtarzalna jakość. Dążeniem mBanku jest stworzenie możliwości zarządzania finansami osobistymi w jednym miejscu - mówi Sławomir Lachowski prezes zarządu BRE Banku SA, którego częścią detaliczną jest mBank, pomysłodawca i twórca mBanku. Za pomocą jednego hasła i loginu dostępna będzie zintegrowana oferta bankowa, inwestycyjna i ubezpieczeniowa. Klient powinien swobodnie i bez zbędnych opłat i prowizji przenosić środki pomiędzy rachunkami, lokatami i funduszami, a także kontrolować stan zadłużenia, spłacać kredyty i dokonywać zakupów w Internecie. Ponadto powinien mieć dostęp do oferty produktów ubezpieczeniowych on-line bez potrzeby płacenia prowizji pośrednikom. To unikalna wygoda, funkcjonalność i oszczędność czasu. Jej zalety doceniło już 1,6 milona klientów w Polsce.
mBank oferuje wielokanałowy, prosty i bezpieczny model obsługi Klientów wykorzystujący najnowocześniejsze technologie. Model oparty głównie na kanałach zdalnych uzupełnionych o naziemne kanały dostępu - mKioski i Centra Finansowe.
Klienci mBanku to osoby, które łączy wrażliwość na cenę i jakość, otwartość na nowe technologie oraz racjonalne zarządzanie finansami osobistymi. Oferta mBanku skierowana jest przede wszystkim do klientów w wieku 18-55 lat, zwolenników nowoczesnych technologii, otwartych na świat i kontakty z innymi, dobrze wykształconych, aktywnych zawodowo i społecznie, samodzielnie podejmujących decyzje finansowe.
Podstawowymi wartościami dla mBanku są:
- Cena - wysokie oprocentowanie oraz brak podstawowych opłat i prowizji
- Wygoda zarządzania środkami finansowymi
- Prostota - zachowanie przejrzystości zasad, pomimo ciągłego poszerzania oferty
- Jakość - rozumiana jako wysoka jakość za korzystną cenę
- Innowacyjność - model zdalnej obsługi Klientów wykorzystujący najnowocześniejszą technologię oraz naziemne kanały dostępu - mKioski i Centra Finansowe.
- Społeczność - budowanie i umacnianie relacji z Klientami poprzez ciągły, otwarty dialog.
Oferta
mBank na starcie w obu krajach proponuje klientom rachunek bieżący mKONTO, a także rachunek oszczędnościowy eMAX. Wyróżnikiem oferty rachunków mBanku jest prostota oraz wygoda. Konto w mBanku może otworzyć każdy, kto skończył 18 lat, bez minimalnej wymaganej wpłaty. Oprócz oferty depozytowej mBank oferuje także usługi kredytowe - klienci mogą zaciągnąć kredyt hipoteczny a także jeszcze w tym roku będą mogli otrzymać kredyt gotówkowy.
Mniejsze koszty dla Kilenta
mBank proponuje Klientom unikalne połączenie rachunku bieżącego mKONTO i rachunku oszczędnościowego eMAX. Rewolucją na obu rynkach jest zaoferowanie bezpłatnego otwarcia i prowadzenia mKONTA, braku opłat za przelewy internetowe oraz braku prowizji za wypłatę gotówki w bankomatach zagranicznych. Do mKONTA wydawana jest bezpłatna karta debetowa Visa Classic.
Większy zysk dla Klienta
Rachunek oszczędnościowy eMAX jest najbardziej elastyczną formą oszczędzania. To rachunek oszczędnościowy na żądanie z kartą debetową umożliwiającą stały dostęp do gotówki i płatności w punktach handlowych na całym świecie. Dzięki najwyższemu na rynku oprocentowaniu - 3% (Czechy) i 3,4% (Słowacja) - pozwala na efektywne pomnażanie środków bez utraty dostępu do pieniędzy.
Kredyt hipoteczny można otrzymać nawet na 45 lat. Jego wysokość wynosić może do 110% wartości zabezpieczenia. mBank nie pobiera opłat za rozpatrzenie wniosku, przyznanie kredytu czy wcześniejszą spłatę. Wyróżnikiem oferty jest mechanizm bilansujący - nadwyżki finansowe gromadzone na rachunku zmniejszają kwotę kredytu, od której naliczane są odsetki.
Wniosek o kredyt gotówkowy będzie można złożyć on-line, za pośrednictwem mLinii lub w Centrum Finansowym bądź mKiosku. Produkt będzie dostępny jeszcze w tym roku. Klient otrzymuje kredyt gotówkowy bez opłaty za rozpatrzenie wniosku i przyznanie kredytu. Bank nie pobiera opłaty za wcześniejszą spłatę. Pieniądze można wykorzystać na dowolny cel od razu dzięki bezpłatnej karcie Visa Classic wydawanej natychmiast po przyznaniu kredytu, dokonując transakcji bezgotówkowych w punktach honorujących karty Visa lub wypłacić gotówkę z bankomatu. Każda wpłata na konto zmniejsza wysokość zadłużenia, a odsetki naliczane są tylko od rzeczywiście wykorzystanej kwoty, a nie od całego przyznanego limitu. Kredyt gotówkowy w mBanku można otrzymać nawet przy niskich stałych dochodach, bez poręczycieli, czy dodatkowego zabezpieczenia.
Drugi etap rozwoju oferty
Już na początku drugiego kwartału 2008 mBank wprowadzi karty kredytowe dla klientów indywidualnych a także produkty bankowe dla mikroprzedsiębiorstw. W tym samym czasie pojawią się w ofercie kolejne rozwiązania, na które czekają klienci w Czechach i na Słowacji: Supermarket Funduszy Inwestycyjnych - platforma na której można dokonywać zakupów szerokiej gamy funduszy inwestycyjnych bez żadnych opłat i prowizji oraz e-commerce z płatnościami przez Internet za pomocą przelewu z rachunku w mBanku - mTRANSFEREM, planujemy także wprowadzanie produktów ubezpieczeniowych.
Kanały dostępu
Podstawowym kanałem komunikacji z Klientem jest Internet - www.mbank.cz oraz www.mbank.sk oraz telefon - mLinia w Czechach 0844 777 000 oraz na Słowacji 0850 60 60 50.
To co odróżnia serwis mBanku od stron internetowych innych instytucji finansowych to nie tylko bardzo funkcjonalny serwis transakcyjny ale także rozbudowany serwis informacyjno - społecznościowy. Realizując założenia swojej misji w części informacyjnej mBank w prosty i przejrzysty sposób prezentuje pełną ofertę wraz z taryfą opłat i prowizji. Natomiast w części społecznościowej mBank podejmuje otwarty dialog z Klientami, udostępniając mForum, blog oraz zapraszając klientów do mRady, której zadaniem jest krytyczna ocena działalności bieżącej i inicjowanie zmian zgodnych z preferencjami klientów - dodaje Sławomir Lachowski.
Dla zapewnienia klientom maksymalnej wygody m.in. przy korzystaniu z oferty kredytowej, mBank buduje także sieć sprzedaży naziemnej - podobną do tej, stworzonej w Polsce. Do końca 2008 roku powstanie w Czechach 12 Centrów Finansowych, w których Klienci będą mogli uzyskać informacje o ofercie a także wziąć kredyt zabezpieczony hipoteką. Na Słowacji na koniec 2008 roku będzie funkcjonowało 6 Centrów Finansowych. W tym samym czasie w centrach handlowych powstanie 18 mKiosków w Czechach oraz 8 na Słowacji - punktów mBanku ze stanowiskami internetowymi oraz połączeniem z mLinią.
Plany mBanku.cz
Do końca 2010 roku w Czechach mBank chce pozyskć, co najmniej 160 tys. Klientów. Przewidywany poziom wartości udzielonych kredytów to ok. 840 mln euro, a zgromadzonych depozytów - 219 mln euro.Plany mBanku.sk
Do końca 2010 roku na Słowacji mBank chce pozyskć, co najmniej 100 tys. Klientów. Przewidywany poziom wartości udzielonych kredytów to ok. 500 mln euro, a zgromadzonych depozytów - 91,1 mln euro.
mBank zamierza przekroczyć próg rentowności na Słowacji i w Czechach do końca 2012 roku.
mBank zamierza przekroczyć próg rentowności na Słowacji i w Czechach do końca 2012 roku.
mBank w Polsce
mBank rozpoczął działalność w Polsce w listopadzie 2000 roku. Obecnie z mBanku korzysta już przeszło 1,6 mln Polaków. Tylko od początku bieżącego roku mBank otworzył aż 415 tys. rachunków, co oznacza że co trzeci rachunek w Polsce otwierany jest w mBanku. Wielkość depozytów klientów mBanku wynosi 7 mld PL. Wartość aktywów (depozyty wraz z środkami zainwestowanymi w fundusze i giełdę) klientów ulokowanych za pośrednictwem mBanku wynosi 8,7 mld PL. Wielu Polaków skorzystało z doskonałej oferty kredytowej oferowanej przez mBank realizując swoje marzenia o zakupie mieszkania (kredyty hipoteczne), samochodu (kredyt samochodowy) czy wyjeździe na wczasy (kredyt gotówkowy, karta kredytowa). Wartość portfela kredytów mBanku wynosi 5,3 mld PL.
mBank zdobył w Polsce bardzo wysoką pozycje w oczach klientów i ekspertów. Potwierdzają to liczne nagrody - m.in. niedawno otrzymana nagroda satysfakcji klientów GOLD STANDARD oraz Srebrna Statuetka oraz Srebrne Godło Marki Godnej Zaufania w największym europejskim badaniu konsumenckim The Most Trusted Brands 2006.
mBank jest jednym z największych polskich banków pod względem obsługi małych przedsiębiorstw. Liczba rachunków mikroprzedsiebiorstw prowadzonych przez mBank wynosi 214,2 tys. W 2007 roku mBank został uznany przez miesięcznik Forbes za najlepszy polski Bank dla SME.
mBank wszedł przebojem na rynek bankowości detalicznej w Polsce zmieniając zasady gry i krajobraz polskiego sektora bankowego. Udowodnił, że innowacyjny model biznesowy oparty na niskich kosztach działania, korzystnych cenach i doskonałej jakości obsługi, pozwala zrealizować strategię wzrostu organicznego zapewniającą wejście do ścisłej czołówki instytucji finansowych w ciągu krótkiego okresu czasu