Oszuści w sieci wymyślają coraz to nowe sposoby działania. Najlepszą metodą ochrony wciąż pozostaje świadomość, co nam może grozić i jak się wtedy zachować. Dlatego mBank kolejny raz wznawia ogólnopolską kampanię edukacyjną dotyczącą cyberbezpieczeństwa. Ostrzega w niej przed zagrożeniami i tłumaczy, jak być czujnym w sieci. To już siódma edycja akcji.
Ruszyła kolejna edycja kampanii edukacyjnej mBanku dotyczącej cyberbezpieczeństwa „Ludzie są niesamowici”. Podobnie jak w poprzednich odsłonach, bank ostrzega przed zagrożeniami w sieci i przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, których należy przestrzegać w cyfrowym świecie.
W najnowszej odsłonie kampanii bank wykorzystuje w spotach prawdziwe przypadki oszustw, które ujęto w nagłówkach gazet i serwisów internetowych: „SMS o niedopłacie za przesyłkę? Tak wyczyścili mu konto”, „Chwalił się prawkiem w sieci, a oni kradli samochody na jego dane”, „Udawali, że wyłączą jej prąd. Zapłaciła i straciła 68 tys. zł”. Takie historie są niestety coraz bardziej powszechne i mogą spotkać każdego, kto nie jest wystarczająco uważny. Często bowiem zapominamy o bezpieczeństwie w sieci. Zwłaszcza, gdy oszuści atakują już z każdej strony – przez portale społecznościowe, maile, SMS-y czy nawet połączenie telefoniczne. Bazują na błędach swojej ofiary. Liczą, że w pośpiechu ktoś kliknie w niebezpieczny link, skorzysta z okazji cenowej w fałszywym sklepie internetowym czy przez nieuwagę podzieli się swoimi danymi w sieci. Warto zatem zawsze być czujnym.
W ramach kampanii bank przygotował stronę LudzieSaNiesamowici.pl, na której można znaleźć więcej informacji o niebezpiecznych zachowaniach w sieci oraz o tym, jak się przed nimi chronić. Na stronie znajduje się również test, który może rozwiązać każdy, aby sprawdzić swoją wiedzę o cyberzagrożeniach, a przy okazji dowiedzieć się, jak prawidłowo reagować, jeśli trafimy na oszusta i próbę wyłudzenia danych czy pieniędzy.
Kampania będzie emitowana w telewizji, radiu i internecie. Tym razem – oprócz szeroko zakrojonej kampanii edukacyjnej promującej zasady bezpieczeństwa w cyfrowym świecie – mBank informuje także o usłudze CyberRescue. To bezpłatne dla klientów mBanku i całodobowe wsparcie specjalistów, którzy odpowiadają na pytania i udzielają wsparcia w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu. Pomagają w sytuacji, gdy ktoś włamie się na naszą skrzynkę pocztową czy przejmie konto w portalu społecznościowym. Udzielają wsparcia w przypadku, gdy otrzymamy dziwne maile z załącznikami lub gdy zamówiony online produkt nie dotrze. CyberRescue zapewnia więc opiekę poza bankowością – na stronach www, portalach czy sklepach internetowych. Spółka, która oferuje usługę, powstała w 2017 roku w ramach mAkceleratora.
Pozostałe spoty można obejrzeć tu:
To niesamowite, że ludzie ufają fałszywym wiadomościom.
To niesamowite, że ludzie opłacają faktury z maili, nie sprawdzając numeru konta
To niesamowite, że ludzie, kupując w Internecie, nie sprawdzają, czy sklep faktycznie istnieje
To niesamowite, że ludzie nie boją się wrzucać zdjęcia prawka do social mediów
To niesamowite, że ludzie opłacają faktury z maili, nie sprawdzając numeru konta
To niesamowite, że ludzie, kupując w Internecie, nie sprawdzają, czy sklep faktycznie istnieje
To niesamowite, że ludzie nie boją się wrzucać zdjęcia prawka do social mediów
Koncepcję kampanii „Ludzie są niesamowici” opracowała agencja BBDO Warszawa, a media zaplanował dom mediowy Mindshare. Za produkcję spotów, wyreżyserowanych przez Tomka Goldbauma-Wlazińskiego, odpowiadała Flota Filmowa. Działania PR przygotowała agencja Solski Communications.