Ważnym punktem strategii banku jest wspieranie klientów w tym by ich finanse były zdrowe. Podstawą do tego jest ich dobre zrozumienie. Aby to ułatwić bank stworzył w 2022 roku i stale rozwija, usługę menedżera finansów (PFM). Od teraz dostęp do niej w aplikacji będzie jeszcze łatwiejszy. Bank „przypiął” ją jako widżety na pulpicie nad historią operacji.
- informacja o tym, ile wydaliśmy od początku miesiąca,
- porównanie tej kwoty do wydatków za analogiczny okres miesiąc wcześniej,
- oraz informacja na jaką kategorię wydaliśmy najwięcej pieniędzy.
Według badań amerykańskiej agencji CFPB (Consumer Financial Protection Bureau), konsumenci ograniczają kompulsywne zakupy, lepiej planują budżet i trzymają się ustalonego planu finansowego, jeśli mają na bieżąco dostęp do informacji o swoich wydatkach. A my chcemy ich w tym wspierać, dlatego właśnie konsekwentnie rozwijamy naszego menedżera finansów i dajemy mu tak istotne miejsce na pulpicie w aplikacji.
wyjaśnia Łukasz Wiktor, dyrektor departamentu omnichannel w mBanku
Od dłuższego czasu zmieniamy aplikację mobilną tak, aby klient mógł ją dopasować do swoich wymagań. Tak jest już np. z kaflami produktowymi, które są na samej górze pulpitu. Klient sam decyduje czy po zalogowaniu do aplikacji najpierw chce zobaczyć stan konta czy może uspokoić się widokiem stanu oszczędności .
dodaje Łukasz Wiktor
Wiem, ile i na co wydaje
Emilia Kasperczak
Ekspertka ds. relacji z mediami