Paynow to bramka płatnicza oferowana klientom mBanku. Od września firmy, które z niej korzystają będą mogły udostępnić w swoich e-sklepach płatności odroczone. Będzie to możliwe dzięki współpracy z PayPo.
Płatności odroczone, w skrócie nazywane BNPL (od ang. Buy Now, Pay Later), to usługa, która pozwala na zakup towaru i zapłacenie za niego w późniejszym terminie, zazwyczaj w ciągu 30 dni. Zgodnie z przewidywaniami "Global Payments Trends", w 2025 roku aż 12 proc. wszystkich transakcji w e-commerce będzie sfinalizowanych z wykorzystaniem tej metody płatności. W Polsce BNPL dopiero raczkuje, ale tempo z jakim rośnie jego popularność, szczególnie w branży modowej, pozwala przewidywać, że już niebawem zrównamy się pod tym względem z europejskimi wskaźnikami. Jak wynika z raportu "Poland Buy Now Pay Later Business and Investment Opportunities Databook Research&Markets", roczny wskaźnik wzrostu BNPL w naszym kraju wynosi aż 48 proc.
Duży wpływ na ten wynik ma dostępność tej usługi. Już 73 proc. największych sklepów w Polsce oferuje płatności odroczone (raport "Koszyk roku 2022"). Z czego 88 proc. z nich wdrożyło rozwiązanie PayPo. Od września także klienci Paynow będą mogli dołączyć do tego grona.
Jak skorzystać z BNPL w Paynow?
Przedsiębiorcy, którzy zainteresowani są wdrożeniem do swojego e-sklepu BNPL powinni skontaktować się z doradcą mBanku lub napisać w tej sprawie na adres wsparcie@paynow.pl Za korzystanie z płatności odroczonych Paynow pobierze prowizję w wysokości 1,2 proc. kwoty transakcji. Płatność BNPL będzie dostępna dla wszystkich klientów korporacyjnych oraz klientów detalicznych, którzy wnioskowali o Paynow przed 15 maja 2024 (dla pozostałych udostępniona zostanie w kolejnych miesiąca, najprawdopodobniej w Q4 bieżącego roku).
Paynow – nowoczesne płatności online
Paynow to zaawansowana technologiczne bramka płatności. Dzięki takim funkcjom, jak np. podnoszenie płatności, merchanci zyskują nawet do 5 proc. więcej opłaconych zamówień. Bramka oparta jest w pełni na rozwiązaniach chmurowych, co sprawia, że bez problemów obsługuje setki transakcji na sekundę. Dlatego też od kilku lat wykorzystywana jest do płatności online podczas finałów WOŚP. Z Paynow skorzystało już ponad 20 tys. klientów, w tym największe sklepy internetowe w polskim ecommerce jak Komputronik i Morele. Za jej rozwój odpowiada mElements – spółka z Grupy mBanku.
Dziś sprzedawcy korzystający z Paynow w ramach dostępnych metod płatności znajdą: BLIK, szybkie przelewy online (Pay By Link), kartę kredytową i portfele płatnicze – Google Pay oraz Apple Pay.
Co zyskują sklepy, które mają w ofercie płatności odroczone?
Z danych PayPo wynika, że klienci, którzy kupują za pośrednictwem płatności odroczonych, chętniej i szybciej podejmują decyzję o zakupie, dzięki czemu sklep sprzedaje więcej. Wartość koszyka zakupowego z PayPo jest średnio aż o 20-40 proc. wyższa w porównaniu do innych metod płatności, a liczba porzuconych koszyków spada nawet o 15-20 proc. Wzrasta też lojalność klientów - z raportu PayPo “Płatności odroczone w Polsce 2023” wynika, że 69 proc. osób korzystających z BNPL wskazało, że zdarzyło im się zrezygnować z zakupu z uwagi na brak płatności odroczonych w danym sklepie.
Więcej o Paynow - www.mbank.pl/firmy/system-platnosci-online-paynow oraz www.mbank.pl/msp-korporacje/e-commerce/paynow (przedsiębiorstwo z pełną księgowością i obrotami powyżej 5 mln złotych).
Emilia Kasperczak
Ekspertka ds. relacji z mediami