mBank po raz kolejny sięga po niestandardowe rozwiązania, by dotrzeć do młodych. Wspólnie z Natalią Nykiel wyprodukował interaktywny teledysk, który staje się tym ciekawszy, im więcej osób siedzi przed monitorem. Analogicznie działa oferta mBanku – młodzi zyskują, polecając konto znajomym.
mBank promuje program polecania kont znajomym. Dzięki niemu młodzi mogą zyskać 110 zł za otwarcie własnego konta i kolejne 100 zł za każde skuteczne polecenie. Przykładowo, otwarcie konta przez młodego i jego trzech znajomych oznacza premię w wysokości 740 zł (300 zł za polecenia, 440 zł za korzystanie z rachunków).
Teledysk Natalii Nykiel, która jest jedną z najciekawszych polskich wokalistek młodego pokolenia, został skonstruowany tak, by oddawał zasady programu polecania w mBanku. Powstały cztery wersje klipu wykorzystujące tzw. technikę motion control czyli powtarzalnych ruchów kamery, pozwalających na stworzenie czterech światów teledysku i płynne przejścia między każdym z nich. Dodatkowo bank sięgnął po technologię, pozwalającą zliczyć, ile osób w danym momencie siedzi przed monitorem.
- Dzięki temu w czasie rzeczywistym możemy dostosować teledysk do liczby jego widzów. Gdy przed ekranem pojawia się druga osoba, klip z czarno-białego zmienia się na kolorowy. Im oglądających jest więcej, tym więcej w klipie mogą zobaczyć. W skrócie: widzowie zyskują, jeśli robią coś wspólnie ze znajomymi. I tak też działa polecanie w mBanku - klient zyskuje więcej, jeśli zachęca znajomych do korzystania z oferty - mówi Rafał Jakubowski, dyrektor departamentu marketingu bankowości detalicznej.
Przez pierwszych sześć tygodni teledysk będzie można obejrzeć tylko na specjalnej stronie banku: www.mBank.pl/nykiel. Dopiero później, jako jeden klip łączący wszystkie cztery światy, trafi do sieci.
Promując ofertę dla młodych klientów (konto i karta z własnym zdjęciem), bank od początku sięga po niestandardowe działania komunikacyjne: wsparcie popularnych vlogerów czy tworzenie treści zrozumiałych dla młodych. Z badań, które w tym roku przeprowadziła firma GFK wynika, że mBank jest numerem jeden wśród banków rozważanych w grupie klientów w wieku 17-24 lata.
Akcja oparta na teledysku Natalii Nykiel promowana jest w kanałach online. Koncepcję działań przygotowała agencja Grey Group Poland, a media zaplanował dom mediowy Mindshare. Klip w reżyserii Łukasza Zabłockiego wyprodukowała firma Banana Split.