mBank wprowadza obsługę w języku migowym
Copy

Kopiuj tekst

mBank wprowadza obsługę w języku migowym

mBank uruchomił obsługę osób niesłyszących. Klienci mogą nawiązać połączenie wideo z ekspertem banku znającym polski język migowy lub skorzystać z tłumaczenia rozmowy w dowolnej placówce banku. To najbardziej kompleksowe rozwiązanie na rynku finansowym.


Od sierpnia osoby głuche mogą skontaktować się z mBankiem nie tylko pisząc, ale też rozmawiając w polskim języku migowym. Bank zatrudnił konsultantów znających język migowy i od lat funkcjonujących w środowisku osób niesłyszących. Przeszkolił też wszystkich pracowników oddziałów, przygotowując ich odpowiednio do pomocy osobie niesłyszącej. Doradca poprzez fiszki z różnego rodzaju komunikatami może zaproponować klientowi obsługę w placówce z wykorzystaniem zewnętrznego tłumacza lub zachęcić go do kontaktu z migającym ekspertem (w ramach wideo-połączenia w usłudze Ekspert online) – już bezpośrednio z domu.

– W placówce osoba niesłysząca może porozmawiać z naszym doradcą z pomocą zewnętrznego tłumacza. Pracownik zaprosi klienta do sali spotkań, gdzie na tablecie połączy się z tłumaczem Polskiego Związku Głuchych. Rozmowa wygląda analogicznie jak te prowadzone przez wideo-komunikatory i odbywa się poprzez szyfrowane połączenie. Wszyscy tłumacze współpracujący z mBankiem objęci są umową o poufności. Klient nie powinien więc mieć jakichkolwiek obaw co do bezpieczeństwa podawanych przez niego informacji – wyjaśnia Jacek Iljin, dyrektor mBanku ds. sprzedaży i procesów biznesowych.

W oddziałach usługa dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00–18:00, a w weekendy od 11:00 do 16:00. Natomiast migający konsultanci pracują w tygodniu w godzinach 10:00–16:00.

Migający konsultanci zapowiedzią kolejnych zmian

Zmiany dla głuchych to część nowej strategii banku w obszarze ułatwień dla osób niepełnosprawnych. Kilka miesięcy temu bank stworzył specjalną stronę w sieci, na której osoby niepełnosprawne znajdą wyczerpujące informacje na temat tego, jak najwygodniej skontaktować się z mBankiem w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Na stronie znajduje się też bezpośredni kontakt do specjalisty ds. obsługi osób z niepełnosprawnością, który służy klientom dodatkowym wsparciem merytorycznym. W ramach projektu bank ściśle współpracuje z organizacjami pozarządowymi takimi jak Fundacja Integracja i Polski Związek Głuchych.

– Naszą małą rewolucję w obsłudze osób niepełnosprawnych zaczęliśmy od głuchych ponieważ w ich przypadku nie wystarczy zmienić formy kontaktu, np. przejść z migania na pisanie. Język migowy to język o innej składni, z szerszym znaczeniem poszczególnych wyrazów, a nawet z zupełnie innymi wyrazami, niż te występujące w języku polskim – wyjaśnia Jacek Iljin.

Aby połączyć się z migającym Ekspertem online wystarczy wejść w zakładkę kontakt na stronie informacyjnej banku lub wybrać ją z menu w serwisie transakcyjnym, a następnie nacisnąć przycisk z ikoną symbolizującą migające dłonie.
Powiązane artykuły
Nowość w aplikacji mBanku: proste skanowanie danych do przelewu

W najnowszej wersji aplikacji klienci będą mogli skorzystać z opcji prostego skanowania danych do przelewu. Zamiast mozolnie przepisywać cyfry czy adres odbiorcy przelewu, wystarczy nakierować kamerę telefonu i… gotowe!
Nowość w mBanku: debetówka z wieloma walutami bez kosztów 

Płacenie za granicą będzie jeszcze prostsze dzięki nowej usłudze, którą mBank przedstawi klientom w listopadzie. Każdy klient, który ma w portfelu zwykłą kartę Visa, będzie mógł bezpłatnie włączyć usługę wielowalutową. Na początek będzie ona działać dla czterech walut: E
Matematyka jest wszędzie! Ponad 100 tys. zamówień książki mFundacji

Fundacja mBanku wydała i przekazała rodzicom w całej Polsce przełomową książkę „Matematyka jest wszędzie”. Właśnie zakończyła się trzecia, ostatnia edycja akcji, w której można było zamówić dla siebie jej bezpłatny egzemplarz. We wszystkich edycjach w 2018 roku książkę z
Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla firm i wspiera rozwój polskiej przedsiębiorczości

Allegro, we współpracy z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla firm handlujących w serwisie: pożyczkę gotówkową oraz kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązanie stworzone jest z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, którzy chcą rozwijać swój biznes dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków. Decyzja kredytowa dostępna jest już w 3 minuty od wysłania wniosku. Wysokość finansowania dopasowana jest do wielkości sprzedaży na Allegro. Dzięki temu do skorzystania z kredytu nie są potrzebne żadne dodatkowe dokumenty. Wystarczy prosty wniosek online dostępny na platformie Allegro.