mBank uruchomił obsługę osób niesłyszących. Klienci mogą nawiązać połączenie wideo z ekspertem banku znającym polski język migowy lub skorzystać z tłumaczenia rozmowy w dowolnej placówce banku. To najbardziej kompleksowe rozwiązanie na rynku finansowym.
Od sierpnia osoby głuche mogą skontaktować się z mBankiem nie tylko pisząc, ale też rozmawiając w polskim języku migowym. Bank zatrudnił konsultantów znających język migowy i od lat funkcjonujących w środowisku osób niesłyszących. Przeszkolił też wszystkich pracowników oddziałów, przygotowując ich odpowiednio do pomocy osobie niesłyszącej. Doradca poprzez fiszki z różnego rodzaju komunikatami może zaproponować klientowi obsługę w placówce z wykorzystaniem zewnętrznego tłumacza lub zachęcić go do kontaktu z migającym ekspertem (w ramach wideo-połączenia w usłudze Ekspert online) – już bezpośrednio z domu.
– W placówce osoba niesłysząca może porozmawiać z naszym doradcą z pomocą zewnętrznego tłumacza. Pracownik zaprosi klienta do sali spotkań, gdzie na tablecie połączy się z tłumaczem Polskiego Związku Głuchych. Rozmowa wygląda analogicznie jak te prowadzone przez wideo-komunikatory i odbywa się poprzez szyfrowane połączenie. Wszyscy tłumacze współpracujący z mBankiem objęci są umową o poufności. Klient nie powinien więc mieć jakichkolwiek obaw co do bezpieczeństwa podawanych przez niego informacji – wyjaśnia Jacek Iljin, dyrektor mBanku ds. sprzedaży i procesów biznesowych.
W oddziałach usługa dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00–18:00, a w weekendy od 11:00 do 16:00. Natomiast migający konsultanci pracują w tygodniu w godzinach 10:00–16:00.
Migający konsultanci zapowiedzią kolejnych zmian
Zmiany dla głuchych to część nowej strategii banku w obszarze ułatwień dla osób niepełnosprawnych. Kilka miesięcy temu bank stworzył specjalną stronę w sieci, na której osoby niepełnosprawne znajdą wyczerpujące informacje na temat tego, jak najwygodniej skontaktować się z mBankiem w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Na stronie znajduje się też bezpośredni kontakt do specjalisty ds. obsługi osób z niepełnosprawnością, który służy klientom dodatkowym wsparciem merytorycznym. W ramach projektu bank ściśle współpracuje z organizacjami pozarządowymi takimi jak Fundacja Integracja i Polski Związek Głuchych.
– Naszą małą rewolucję w obsłudze osób niepełnosprawnych zaczęliśmy od głuchych ponieważ w ich przypadku nie wystarczy zmienić formy kontaktu, np. przejść z migania na pisanie. Język migowy to język o innej składni, z szerszym znaczeniem poszczególnych wyrazów, a nawet z zupełnie innymi wyrazami, niż te występujące w języku polskim – wyjaśnia Jacek Iljin.
Aby połączyć się z migającym Ekspertem online wystarczy wejść w zakładkę kontakt na stronie informacyjnej banku lub wybrać ją z menu w serwisie transakcyjnym, a następnie nacisnąć przycisk z ikoną symbolizującą migające dłonie.
– Naszą małą rewolucję w obsłudze osób niepełnosprawnych zaczęliśmy od głuchych ponieważ w ich przypadku nie wystarczy zmienić formy kontaktu, np. przejść z migania na pisanie. Język migowy to język o innej składni, z szerszym znaczeniem poszczególnych wyrazów, a nawet z zupełnie innymi wyrazami, niż te występujące w języku polskim – wyjaśnia Jacek Iljin.
Aby połączyć się z migającym Ekspertem online wystarczy wejść w zakładkę kontakt na stronie informacyjnej banku lub wybrać ją z menu w serwisie transakcyjnym, a następnie nacisnąć przycisk z ikoną symbolizującą migające dłonie.