mBank niestandardowo edukuje jak być uważnym w sieci
Copy

Kopiuj tekst

mBank niestandardowo edukuje jak być uważnym w sieci

Wystartowała druga odsłona pionierskiej kampanii społecznej mBanku pod hasłem „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!”. Akcja opowiada o tym, jak chronić się przed cyberprzestępcami.

W swoich działaniach bank zwraca uwagę na to, co zdarza nam się robić w sieci, a czego nie zrobilibyśmy w realu. Ostrzega klientów przed konsekwencjami podawania poufnych informacji i rutynowego wykonywania poleceń w internecie. Tym samym chce zwiększyć świadomość nie tylko klientów banków, ale wszystkich tych, którzy kupują on-line czy korzystają z poczty elektronicznej.
– Nie pierwszy raz w naszej działalności stawiamy na działania edukacyjne. Poza uczeniem uważności w sieci, na co dzień wspieramy też edukację matematyczną młodych Polaków. Uważam, że wartościowa relacja na linii klient-bank powinna wykraczać poza sferę produktów. Dlatego ponownie sięgamy po działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu – tłumaczy  Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.
Kampania prowadzona będzie w internecie, telewizji, radiu i przestrzeni miast od początku grudnia. Termin ten nie został wybrany przypadkowo. Polacy – robiąc zakupy świąteczne i korzystając z sezonowych wyprzedaży – coraz częściej  kupują w internecie.
Na potrzeby akcji powstały dwa spoty. Pierwszy z nich – „Miłość” – ostrzega przed ujawnianiem swoich poufnych danych nieznajomym. Drugi – „Fitness” – przestrzega przed rutynowym wykonywaniem instrukcji w internecie. Filmy opierają się na znanej już koncepcji przeniesienia ryzykownych sytuacji z internetu do rzeczywistości, bo skoro „nie robisz tego w realu, to nie rób tego w sieci…”.
W kampanii mBank sięgnął również po działania niestrandardowe. Na citylightach w największych polskich miastach pojawi się specjalny komunikat w druku soczewkowym, sprawiający, że treść plakatu zmienia się w zależności od kąta widzenia. W ten sposób bank pokazuje, że nie wszystko jest takie, jakim może się wydawać na pierwszy rzut oka.
Poza tym, wystartował zupełnie nowy serwis mBank.pl/uwazniwsieci, gdzie klienci – nie tylko mBanku – znajdą informacje o metodach cyberprzestępców oraz praktyczne wskazówki, jak się przed nimi chronić.
– Pierwsza odsłona naszej kampanii spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem, zarówno ze strony klientów, jak i ekspertów z branży. Widzimy, jak bardzo potrzebne są tego typu działania. Dlatego po raz kolejny apelujemy do osób korzystających z sieci: bądźcie uważni i ostrożni – mówi Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej mBanku.
Drugą odsłonę kampanii społecznej przygotował zespół w niezmienionym składzie: agencja Brand New Heaven we współpracy z działem PR i marketingu mBanku. Media zaplanował dom mediowy Mindshare. Spoty w reżyserii Martyny Iwańskiej wyprodukowała Flota Filmowa.
Powiązane artykuły
Dzięki klientom korporacyjnym mBank przekaże WOŚP dodatkowo 77 tys. zł

Na konto Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy trafi równowartość miesięcznych opłat i prowizji za prowadzenie rachunków dla klientów korporacyjnych, otwartych w styczniu i lutym br. Przekazana darowizna zasili działalność statutową Fundacji. 
mBank najlepszym cyfrowym bankiem dla korporacji w Polsce

mBank, został laureatem konkursu organizowanego przez  pmagazyn finansowy Global Finance w kategorii „World’s Best Corporate/Institutional Digital Banks 2018”.
mBank do końca roku z 2 proc. na rachunku VAT

1 lipca wszedł w życie mechanizm podzielonej płatności - split payment. mBank jako jedyny „oprocentuje” saldo wybranego rachunku VAT do wysokości 200 000 zł. Do końca grudnia 2018 przedsiębiorstwa mogą liczyć na 2% zysku.
mBank Hipoteczny: debiut listów zastawnych na rynku międzynarodowym zakończony sukcesem

W ramach pierwszej zagranicznej benchmarkowej emisji listów zastawnych mBank Hipoteczny uplasował papiery o wartości 300 mln EUR i zapadalności 7 lat. Popyt ze strony inwestorów ponad 3-krotnie przewyższył zakładany poziom emisji.