Konto prowadzone za darmo przez 12 miesięcy i mobilny terminal w niskiej cenie bez abonamentu – to tylko niektóre korzyści nowej oferty mBanku dla firm.
mBank wprowadził do oferty nowy pakiet produktowy dla mikro- i małych firm. Opiera się on na rachunku mBiznes Standard lub Komfort, prowadzonym za 0 zł przez 12 miesięcy oraz mobilnym terminalu płatniczym, za który klienci mBanku zapłacą o 100 zł mniej (standardowo kosztuje on 259 zł). Dodatkowo mogą zyskać zwrot prowizji za zaakceptowane transakcje do łącznej kwoty tysiąca złotych.
Propozycja stanowi uzupełnienie oferty firmowej, w której dostępny jest już tradycyjny terminal POS i skierowana jest przede wszystkim do firm prowadzących działalność sezonową, przedstawicieli wolnych zawodów oraz fachowców dojeżdżających do klienta.
Posiadanie mobilnego terminala nie wiąże się ze stałymi kosztami, np. miesięcznym abonamentem. Klient płaci jedynie za zakup urządzenia oraz prowizje za zrealizowane transakcje. W przypadku mobilnego terminala jej wysokość również jest stała i wynosi 1,49 proc. od każdej płatności. Co również jest istotne dla firm rzadziej przyjmujących płatności. Zazwyczaj uzależnienie prowizji od ilości i kwoty transakcji jest bowiem korzystniejsze dla dużych sprzedawców.
Aby przyjmować płatności z użyciem mobilnego POS-a przedsiębiorca powinien pobrać na smartfona lub tablet prostą aplikację która uruchamiana jest podczas przyjmowania płatności. Potwierdzenie dokonania transakcji przesyłane jest do klienta SMS-em lub e-mailem, a przedsiębiorca w każdej chwili może sprawdzić historię operacji w aplikacji na telefonie.
- Jak wynika z badań przeprowadzonych przez organizację płatniczą Visa, w 2014 roku blisko 80 proc. właścicieli małych firm, zatrudniających do 9 osób, posiadało smartfona, a kolejne 18 proc. planowało jego zakup. Dodatkowo 40 proc. z nich wykorzystywało go regularnie do obsługi swojego rachunku bankowego. Te osoby właściwie od razu mogłyby korzystać z mobilnego terminala - posiadają przystosowany do tego telefon oraz mają już pozytywne doświadczenia w obsłudze finansów online - zwraca uwagę Tomasz Kość dyrektor Departamentu Małych i Średnich Firm w mBanku. – Dla nich terminal to szansa na zwiększenie obrotów i możliwość zachęcenia klienta do zakupu dodatkowego produktu czy usługi. Współcześni klienci zazwyczaj nie noszą ze sobą dużej gotówki. Jest to także oznaka nowoczesnego podejścia firmy do prowadzonego biznesu.
Klienci zainteresowani skorzystaniem z oferty konta z mobilnym terminalem mogą uzyskać szczegółowe informacja na stronie www.mbank.pl/firmy/promocje/sumup, dzowniąc na infolinie banku oraz w jego placówkach. Na podobnych zasadach co nowi użytkownicy z mobilnego terminala mogą skorzystać także obecni klienci banku (z wyłączeniem promocyjnej stawki za prowadzenie rachunku).
Oferta stworzona została we współpracy z międzynarodową firmą SumUp, liderem wśród instytucji dostarczających mobilne terminale płatnicze (mPOS) w Europie. SumUp powstał w 2012 roku, a już dziś jego oferta dostępna jest w 13 krajach, w tym w Anglii, Niemczech, Szwajcarii i Brazylii.
Propozycja stanowi uzupełnienie oferty firmowej, w której dostępny jest już tradycyjny terminal POS i skierowana jest przede wszystkim do firm prowadzących działalność sezonową, przedstawicieli wolnych zawodów oraz fachowców dojeżdżających do klienta.
Posiadanie mobilnego terminala nie wiąże się ze stałymi kosztami, np. miesięcznym abonamentem. Klient płaci jedynie za zakup urządzenia oraz prowizje za zrealizowane transakcje. W przypadku mobilnego terminala jej wysokość również jest stała i wynosi 1,49 proc. od każdej płatności. Co również jest istotne dla firm rzadziej przyjmujących płatności. Zazwyczaj uzależnienie prowizji od ilości i kwoty transakcji jest bowiem korzystniejsze dla dużych sprzedawców.
Aby przyjmować płatności z użyciem mobilnego POS-a przedsiębiorca powinien pobrać na smartfona lub tablet prostą aplikację która uruchamiana jest podczas przyjmowania płatności. Potwierdzenie dokonania transakcji przesyłane jest do klienta SMS-em lub e-mailem, a przedsiębiorca w każdej chwili może sprawdzić historię operacji w aplikacji na telefonie.
- Jak wynika z badań przeprowadzonych przez organizację płatniczą Visa, w 2014 roku blisko 80 proc. właścicieli małych firm, zatrudniających do 9 osób, posiadało smartfona, a kolejne 18 proc. planowało jego zakup. Dodatkowo 40 proc. z nich wykorzystywało go regularnie do obsługi swojego rachunku bankowego. Te osoby właściwie od razu mogłyby korzystać z mobilnego terminala - posiadają przystosowany do tego telefon oraz mają już pozytywne doświadczenia w obsłudze finansów online - zwraca uwagę Tomasz Kość dyrektor Departamentu Małych i Średnich Firm w mBanku. – Dla nich terminal to szansa na zwiększenie obrotów i możliwość zachęcenia klienta do zakupu dodatkowego produktu czy usługi. Współcześni klienci zazwyczaj nie noszą ze sobą dużej gotówki. Jest to także oznaka nowoczesnego podejścia firmy do prowadzonego biznesu.
Klienci zainteresowani skorzystaniem z oferty konta z mobilnym terminalem mogą uzyskać szczegółowe informacja na stronie www.mbank.pl/firmy/promocje/sumup, dzowniąc na infolinie banku oraz w jego placówkach. Na podobnych zasadach co nowi użytkownicy z mobilnego terminala mogą skorzystać także obecni klienci banku (z wyłączeniem promocyjnej stawki za prowadzenie rachunku).
Oferta stworzona została we współpracy z międzynarodową firmą SumUp, liderem wśród instytucji dostarczających mobilne terminale płatnicze (mPOS) w Europie. SumUp powstał w 2012 roku, a już dziś jego oferta dostępna jest w 13 krajach, w tym w Anglii, Niemczech, Szwajcarii i Brazylii.