Najlepszy rok w historii BRE Banku, ponad miliard złotych zysku netto

Najlepszy rok w historii BRE Banku, ponad miliard złotych zysku netto


Roczny wzrost przychodów o niemal 15 proc. połączony z kontrolą wydatków, sprawił że wskaźnik C/I na koniec 2011 roku spadł do 48,3 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 51,8 proc. Natomiast wskaźnik ROE netto wyniósł 16,4 proc w porównaniu do 11,8 proc rok wcześniej.

- 2011 to najlepszy rok w historii BRE Banku. Udało nam się dotrzymać obietnic i skutecznie zwiększać przychody w obu głównych liniach. Wysoka jakość obsługi i oferty produktowej napędza nasz organiczny wzrost na tym bardzo konkurencyjnym rynku  – komentuje Cezary Stypułkowski, prezes BRE Banku. – Rentowność banku rośnie, podstawowe wskaźniki stale się poprawiają. Nasza strategia przynosi efekty. To cieszy, szczególnie w roku 25. jubileuszu naszej instytucji – dodaje.

Konsekwentna i konserwatywna polityka zarządzania ryzykiem przyniosła spadek odpisów zarówno w bankowości korporacyjnej jak i detalicznej. Obecnie wskaźnik kosztów ryzyka kształtuje się na poziome 72 punktów bazowych. Na wyróżnienie zasługują także bezpieczne współczynniki wypłacalności BRE Banku – na koniec 2011 współczynnik CAR wyniósł 15,8 proc., a Core Tier 1 - 10,2 proc.

Bankowość korporacyjna i inwestycyjna
W 2011 roku zysk brutto tego segmentu wyniósł ponad pół miliarda złotych. Oznacza to ponad 23 proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2010. Sama linia bankowości korporacyjnej zwiększyła swój wynik brutto o 47 proc. do poziomu 263 mln zł. Liczba klientów korporacyjnych po wzroście o ponad 700 w całym ubiegłym roku osiągnęła historyczną wartość 14 tys.-

Silna koncentracja na potrzebach klientów oraz innowacje produktowe to główne czynniki decydujące o sukcesie naszej oferty skierowanej do przedsiębiorstw – mówiPrzemysław Gdański, członek zarządu ds. bankowości korporacyjnej w BRE. – Rozbudowa sieci oddziałów korporacyjnych pozwala nam dotrzeć do większej liczby klientów, a dzięki bogatej ofercie produktowej możemy zaspakajać ich potrzeby – dodaje.

W ostatnim kwartale 2011 roku BRE Bank zakończył rozbudowę sieci oddziałów korporacyjnych. Obecnie do dyspozycji klientów pozostaje 29 oddziałów i 19 biur korporacyjnych. Ostatnia placówka w ramach projektu została otwarta w listopadzie 2011  w Koszalinie. Jest to jednocześnie pierwszy oddział banku, który łączy obsługę klientów korporacyjnych pod marką BRE i detalicznych MultiBanku.

W IV kwartale bank wraz z firmą Asseco podpisał umowę na realizację pionierskiego przedsięwzięcia wdrożenia Śląskiej Karty Usług Publicznych. Zadaniem projektu jest umożliwienie mieszkańcom aż 21 śląskich gmin korzystania z parkingów, komunikacji miejskiej i wielu innych usług za pomocą jednej karty. BRE uruchomił także sprzedaż kart miejskich w Krakowie. Prace w 2011 roku zaowocowały również wprowadzeniem rozliczeń w juanie dla przedsiębiorców.

Bankowość detaliczna podwaja wynik
W 2011 roku bankowość detaliczna BRE wypracowała niemal miliard złotych zysku brutto, podwajając go w porównaniu z 2010. W tym czasie liczba klientów w Polsce, Czechach i na Słowacji wzrosła o prawie 250 tys. do poziomu blisko 4 mln.

- W minionym roku postawiliśmy na poprawę jakości obsługi, co zostało docenione w prestiżowym rankingu Newsweeka. Uruchomiliśmy też bankowość mobilną w nowym wydaniu, z której korzysta już przeszło 300 tys. naszych klientów. Cieszę się, że do tych sukcesów możemy dołożyć jeszcze jeden – niezwykle istotny – sukces finansowy. Nigdy wcześniej bankowość detaliczna BRE nie wypracowała w ciągu roku niemal miliarda złotych zysku brutto – mówiJarosław Mastalerz, członek zarządu BRE ds. bankowości detalicznej.

W IV kwartale marki detaliczne BRE wprowadziły kolejne nowatorskie rozwiązania produktowe. Stali klienci banku otrzymali możliwość skorzystania z pierwszego na polskim rynku kredytu samochodowego on-line. W grudniu wirtualny mBank zaoferował pionierski rachunek osobisty z mobilnym internetem i tabletem w pakiecie. Obie marki uruchomiły także pierwszy polski pilotaż płatności NFC (czyli z wykorzystaniem telefonów komórkowych) dla użytkowników iPhone'ów. mBank udostępnił aplikację bankową dla użytkowników urządzeń z systemem Android, a MultiBank wdrożył wersję serwisu transakcyjnego na urządzenia mobilne (MultiBank lajt). 
Załączniki
2012-02-07-prezentacja-2011-iv-kw-pol-cala.pdf

pdf | 1,67 MB

PobierzPobierz
centrala.jpg

grafika | 1,94 MB

PobierzPobierz