mBank oraz MultiBank we współpracy z Visa Europe rozpoczynają drugi etap testów płatności zbliżeniowych NFC. Inauguruje go konkurs dla klientów, którego zwycięzcy dołączą do grona testującego mobilne płatności na iPhone’ach.
Z pilotażu realizowanego w ramach współpracy mBanku, MultiBanku i organizacji Visa, będą mogli skorzystać klienci banków, posiadający iPhone’y produkowane przez firmę Apple.
Rozpoczynający się konkurs jest drugim etapem pilotażu. W pierwszej fazie projektu nową technologię testowali pracownicy banku oraz wybrani klienci, przede wszystkim członkowie mRady mBanku.
W ramach testu płatności mobilnych NFC, użytkownik otrzyma nakładkę iCarte na swój aparat Apple, współpracującą z aplikacją mobilną Visa payWave. Aplikacja będzie bezpłatnie dostępna w internetowym sklepie AppStore. Dzięki nakładce i oprogramowaniu, klienci będą mogli płacić zbliżeniowo za pośrednictwem telefonu komórkowego w sklepach i innych punktach wyposażonych w terminale zbliżeniowe. Nakładki iCarte będą współpracować z najnowszymi modelami iPhone’ów trzeciej i czwartej generacji.
Telefonami z aplikacją Visa Mobile można będzie płacić we wszystkich terminalach przyjmujących karty zbliżeniowe Visa. Obecnie takich terminali jest w Polsce prawie 50 tys.
Aby móc testować płatności NFC dla urządzeń iPhone, wystarczy, że klient mBanku lub MultiBanku weźmie udział w trwającym do 30 marca br. konkursie i prześle wykonane własnym smartfonem Apple zdjęcie obrazujące motto konkursu: „Kupuję, nie pękam” dla mBanku lub „Szybkość” w przypadku MultiBanku . Komisja konkursowa wybierze najciekawsze prace, a ich autorzy otrzymają nakładkę do płatności mobilnych. Do wygrania 70 nakładek iCarte na iPhone 4 lub 4S (50 dla klientów mBanku i 20 dla klientów MultiBanku) oraz 80 nakładek na iPhone 3G lub 3GS (50 w mBanku i 30 w MultiBanku).
- Udział smartfonów wśród ogółu sprzedawanych w Polsce telefonów rośnie skokowo, już dziś osiągając poziom 40 proc., dlatego płatności NFC to niewątpliwie przyszłość – komentuje Rafał Borkowski, dyrektor Departamentu Promocji ds. Klientów Dojrzałych i Studentów w mBanku i MultiBanku – Technologia NFC jest dostępna nie tylko dla iPhone’ów, ale my na początek wybraliśmy urządzenia Apple ponieważ są one popularne wśród naszych klientów. Słuszność tej decyzji potwierdza liczba pobrań aplikacji mobilnych mBanku i MultiBanku na system iOS, dedykowany urządzeniom Apple, która obecnie przekracza 42 tys. – dodaje Borkowski.
Jak dokonać w mBanku i MultiBanku mobilnej płatności zbliżeniowej przy użyciu aplikacji mobilnej Visa payWave?
1. W punkcie usługowo-handlowym wystarczy, aby sprzedawca wprowadził kwotę do zapłaty.
2. Klient uruchamia aplikację iCarte oraz zbliża iPhone’a do terminala.
3. Na ekranie telefonu pojawi się kwota do zapłaty i jeśli na rachunku powiązanym z kartą znajdują się wystarczające środki, transakcja
zostanie przeprowadzona poprawnie.
Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym blisko 2,8 mln klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez klientów w Polsce. W roku 2011 został ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”. Otrzymał też tytuł „Złotego Banku2011” w plebiscycie „Złoty Bankier”
Rozpoczynający się konkurs jest drugim etapem pilotażu. W pierwszej fazie projektu nową technologię testowali pracownicy banku oraz wybrani klienci, przede wszystkim członkowie mRady mBanku.
W ramach testu płatności mobilnych NFC, użytkownik otrzyma nakładkę iCarte na swój aparat Apple, współpracującą z aplikacją mobilną Visa payWave. Aplikacja będzie bezpłatnie dostępna w internetowym sklepie AppStore. Dzięki nakładce i oprogramowaniu, klienci będą mogli płacić zbliżeniowo za pośrednictwem telefonu komórkowego w sklepach i innych punktach wyposażonych w terminale zbliżeniowe. Nakładki iCarte będą współpracować z najnowszymi modelami iPhone’ów trzeciej i czwartej generacji.
Telefonami z aplikacją Visa Mobile można będzie płacić we wszystkich terminalach przyjmujących karty zbliżeniowe Visa. Obecnie takich terminali jest w Polsce prawie 50 tys.
Aby móc testować płatności NFC dla urządzeń iPhone, wystarczy, że klient mBanku lub MultiBanku weźmie udział w trwającym do 30 marca br. konkursie i prześle wykonane własnym smartfonem Apple zdjęcie obrazujące motto konkursu: „Kupuję, nie pękam” dla mBanku lub „Szybkość” w przypadku MultiBanku . Komisja konkursowa wybierze najciekawsze prace, a ich autorzy otrzymają nakładkę do płatności mobilnych. Do wygrania 70 nakładek iCarte na iPhone 4 lub 4S (50 dla klientów mBanku i 20 dla klientów MultiBanku) oraz 80 nakładek na iPhone 3G lub 3GS (50 w mBanku i 30 w MultiBanku).
- Udział smartfonów wśród ogółu sprzedawanych w Polsce telefonów rośnie skokowo, już dziś osiągając poziom 40 proc., dlatego płatności NFC to niewątpliwie przyszłość – komentuje Rafał Borkowski, dyrektor Departamentu Promocji ds. Klientów Dojrzałych i Studentów w mBanku i MultiBanku – Technologia NFC jest dostępna nie tylko dla iPhone’ów, ale my na początek wybraliśmy urządzenia Apple ponieważ są one popularne wśród naszych klientów. Słuszność tej decyzji potwierdza liczba pobrań aplikacji mobilnych mBanku i MultiBanku na system iOS, dedykowany urządzeniom Apple, która obecnie przekracza 42 tys. – dodaje Borkowski.
Jak dokonać w mBanku i MultiBanku mobilnej płatności zbliżeniowej przy użyciu aplikacji mobilnej Visa payWave?
1. W punkcie usługowo-handlowym wystarczy, aby sprzedawca wprowadził kwotę do zapłaty.
2. Klient uruchamia aplikację iCarte oraz zbliża iPhone’a do terminala.
3. Na ekranie telefonu pojawi się kwota do zapłaty i jeśli na rachunku powiązanym z kartą znajdują się wystarczające środki, transakcja
zostanie przeprowadzona poprawnie.
Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym blisko 2,8 mln klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez klientów w Polsce. W roku 2011 został ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”. Otrzymał też tytuł „Złotego Banku2011” w plebiscycie „Złoty Bankier”