W ofercie mBanku pojawiły się karty kredytowe Premium - World MasterCard. Nowe „plastiki” zastąpiły karty MasterCard Gold, wzbogacając je o program lojalnościowy World MasterCard Rewards.
- Zmiany w ofercie kart kredytowych są kontynuacją strategii porządkowania portfela, rozpoczętej wycofaniem kart co-brandowych i zastępowaniem korzyści u jednego partnera jednym, uniwersalnym programem lojalnościowym – tłumaczy Monika Maliszewska, odpowiedzialna za wdrożenie kart World w mBanku.
Nowe karty World MasterCard mają atrakcyjne warunki cenowe - opłata za wydanie karty wynosi 10 zł, a opłata roczna jest prosta do uniknięcia pod warunkiem aktywnego korzystania z karty.
Klienci, którzy wybiorą karty World MasterCard, mają do dyspozycji:
- program lojalnościowy World MasterCard Rewards, w ramach którego za transakcje bezgotówkowe klient otrzyma punkty (każde wydane 5 zł to 1 punkt w programie), które jako uczestnik programu będzie mógł wymienić na wyjątkowe nagrody np. dzień w SPA, czy markowe nagrody rzeczowe. W mBanku punkty może zbierać wspólnie kilka osób. Dodatkowo, na start klienci mBanku otrzymają 1 000 punktów w programie World MasterCard Rewards,
- program rabatowy mBanku ze zniżkami nawet do 50 proc. w ponad 2 500 sklepów na terenie kraju,
- bezpłatne ubezpieczenie w ramach Pakietu Travel World z całodobową usługą concierge.
Jak wynika z badań banku, jedna trzecia użytkowników kart kredytowych posiada dodany do karty program lojalnościowy. Dla zdecydowanej większości (ponad 80 proc.) z nich dodatkowe korzyści takie jak rabaty czy możliwość wymiany zbieranych punktów na nagrody były istotnym czynnikiem przy wyborze karty.
- Klienci korzystają z posiadanych zniżek, co potwierdzają wyniki akcji promocyjnych w programie rabatowym. Podczas weekendów z większymi rabatami, liczba transakcji u partnerów akcji wzrasta nawet dwukrotnie – tłumaczy Monika Maliszewska, odpowiedzialna za wdrożenie produktu w mBanku. Badania rynku pokazują także, że klienci są podzieleni co do preferowanej formy korzyści. Ponad 40 proc. z nich wolałaby stały rabat w partnerskich sklepach, a blisko 35 proc. uznaje system zbierania punktów za atrakcyjniejszy (PBS DGA w Loyalty Business Overwiev 2011). Dlatego w kartach World MasterCard integrujemy te korzyści, z jednej strony dając klientom do dyspozycji stałe zniżki w ramach programu partnerskiego banku, z drugiej zaś udostępniając program zbierania punktów i wymiany ich nagrody – dodaje Maliszewska.
Wprowadzenie kart kredytowych World MasterCard do oferty mBanku będzie również promowane kolejnymi działaniami, m.in. konkursem, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody.
Karty World MasterCard pojawiły się także w ofercie MultiBanku.
Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym blisko 2,8 mln klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez klientów w Polsce. W roku 2011 został ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”. Otrzymał też tytuł „Złotego Banku2011” w plebiscycie „Złoty Bankier”.