Internetowy mBank rozpoczyna kampanię promującą innowacyjny sposób na oszczędzanie, czyli usługę mSaver. Jest ona prowadzoną pod hasłem RÓB TO! W kampanii bank wykorzysta rosnącą popularność aplikacji mobilnych oraz elementy grywalizacji.
mSaver to nowatorski program, którego zadaniem jest ułatwienie klientom systematycznego oszczędzania. Podczas płacenia kartą w sklepie, wypłacania gotówki z bankomatu lub dokonywania przelewu, bank automatycznie przekazuje część środków klienta na jego rachunek oszczędnościowy. Zgromadzona suma oszczędności zależy od tego, ile klient wydał. Wybrać można jeden z trzech sposobów oszczędzania:
- zaokrąglenia – każda transakcja bezgotówkowa jest automatycznie zaokrąglana do pełnej kwoty, a różnica ta trafia na rachunek oszczędnościowy (np. w sklepie rachunek wynosi 97 zł, bank na wniosek klienta zaokrągla transakcję do pełnych 10 zł, dlatego 3 zł przekazywane jest na rachunek oszczędnościowy),
- ustalony procent od każdej transakcji – klient reguluje, jak duży procent od każdej transakcji będzie przekazywany na rachunek oszczędnościowy (min. 1 maks. 15 proc.),
- ustalona kwota przy każdej transakcji – klient ustala, że bank przy okazji transakcji będzie przelewał na konto oszczędnościowe stałą kwotę (od 3 do 10 zł).
Kampania rozpocznie się w pierwszych dniach czerwca i potrwa 4 tygodnie. Większość działań prowadzona będzie on-line. W realnym świecie hasło RÓB TO! będzie można zobaczyć w wybranych sklepach (Tesco, Piotr i Paweł, Alma, Empik, Cubus, Benetton), kawiarniach (W biegu Cafe) i kinach (Cinema City i Multikino). Dobór miejsc ma ułatwić odpowiednie dotarcie do grupy celowej.
W kampanii wykorzystana zostanie także popularna mobilna aplikacja zakupowa Listonic, w ramach której przy każdej nowo stworzonej liście zakupowej, pojawi się spersonalizowana informacja, ile użytkownik zaoszczędziłby przy spisanych transakcjach dzięki nowej usłudze mBanku.
W kampanii pojawią się także elementy grywalizacji dzięki prowadzonemu na fanpage’u mBanku w serwisie Facebook konkursowi „I’mSaver”, pozwalającemu na przetestowanie na wirtualnej postaci elementów usługi.
W ramach dalszych działań promocyjnych, bank planuje także kolejną edycję popularnego wśród klientów mFestiwalu, w ramach którego klienci tworzą dla banku reklamy konkursowe.
Nowa kampania promocyjna mBanku została przygotowana we współpracy z agencją Ambasada Brand Communication. Media w kampanii kolejny raz zakupił dom mediowy MPG.
Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym blisko 2,8 mln klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez klientów w Polsce. W roku 2011 został ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”. Otrzymał też tytuł „Złotego Banku2011” w plebiscycie „Złoty Bankier”.
- zaokrąglenia – każda transakcja bezgotówkowa jest automatycznie zaokrąglana do pełnej kwoty, a różnica ta trafia na rachunek oszczędnościowy (np. w sklepie rachunek wynosi 97 zł, bank na wniosek klienta zaokrągla transakcję do pełnych 10 zł, dlatego 3 zł przekazywane jest na rachunek oszczędnościowy),
- ustalony procent od każdej transakcji – klient reguluje, jak duży procent od każdej transakcji będzie przekazywany na rachunek oszczędnościowy (min. 1 maks. 15 proc.),
- ustalona kwota przy każdej transakcji – klient ustala, że bank przy okazji transakcji będzie przelewał na konto oszczędnościowe stałą kwotę (od 3 do 10 zł).
Kampania rozpocznie się w pierwszych dniach czerwca i potrwa 4 tygodnie. Większość działań prowadzona będzie on-line. W realnym świecie hasło RÓB TO! będzie można zobaczyć w wybranych sklepach (Tesco, Piotr i Paweł, Alma, Empik, Cubus, Benetton), kawiarniach (W biegu Cafe) i kinach (Cinema City i Multikino). Dobór miejsc ma ułatwić odpowiednie dotarcie do grupy celowej.
W kampanii wykorzystana zostanie także popularna mobilna aplikacja zakupowa Listonic, w ramach której przy każdej nowo stworzonej liście zakupowej, pojawi się spersonalizowana informacja, ile użytkownik zaoszczędziłby przy spisanych transakcjach dzięki nowej usłudze mBanku.
W kampanii pojawią się także elementy grywalizacji dzięki prowadzonemu na fanpage’u mBanku w serwisie Facebook konkursowi „I’mSaver”, pozwalającemu na przetestowanie na wirtualnej postaci elementów usługi.
W ramach dalszych działań promocyjnych, bank planuje także kolejną edycję popularnego wśród klientów mFestiwalu, w ramach którego klienci tworzą dla banku reklamy konkursowe.
Nowa kampania promocyjna mBanku została przygotowana we współpracy z agencją Ambasada Brand Communication. Media w kampanii kolejny raz zakupił dom mediowy MPG.
Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym blisko 2,8 mln klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez klientów w Polsce. W roku 2011 został ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”. Otrzymał też tytuł „Złotego Banku2011” w plebiscycie „Złoty Bankier”.