W mBanku triumf smartfonów z Androidem

W mBanku triumf smartfonów z Androidem

Obecnie co piąty Polak ma w kieszeni smartfona, a blisko co trzeci klient banku używa go do korzystania z rachunku. Połowę osób logujących się do banku z komórki stanowią klienci mBanku, którzy do tego celu najczęściej wykorzystują aplikację na system Android. Pobrało ją już 100 tys. osób.

Według różnych szacunków rynkowych, w posiadaniu Polaków znajduje się już nawet 7 milionów smartfonów. Zdecydowana większość z nich wyposażona jest w system Android, firmowany przez Google, podczas gdy posiadaczy iPhone’a czy iPada jest w Polsce ok. 400 tys.  

Popularność Androida jako systemu operacyjnego wśród polskich użytkowników smartfonów nie jest więc niespodzianką. Według rankingu Gemius Traffic, liczba odsłon najpopularniejszych witryn za pośrednictwem tego systemu systematycznie wzrasta i obecnie jest blisko dwukrotnie wyższa, niż ta generowana przez użytkowników systemu iOS (ponad 60 mln odsłon Androida vs. 30 mln odsłon iOS w okresie 11-17 czerwca br.).

Podobne tendencje można zaobserwować wśród klientów mBanku, dzięki czemu aplikacja mBanku jest najczęściej pobieraną aplikacją finansową w polskim Google Play. Łącznie z aplikacji mobilnych banku korzysta już 150 tys. osób. Do mBanku w komórce loguje się 50 tys. użytkowników iPhone’ów i iPadów, a z aplikacji przeznaczonej na Androida korzysta obecnie 100 tys. osób.

- W przypadku aplikacji mobilnych kluczowe znaczenie ma nie tylko to, ilu klientów ich używa, ale także sposób, w jaki z nich korzystają, ponieważ wyznacza on kierunek dalszych modyfikacji w ramach tego kanału dostępu.  – tłumaczy Rafał Borkowski, dyrektor departamentu promocji ds. klientów dojrzałych i studentów w mBanku - Obecnie aplikacja w telefonie nie służy wyłącznie do sprawdzenia salda rachunku. Jak wynika z badań (Fiserv, Consumer Trends Survey 2011), na zachodnich rynkach rokrocznie średnio o ok. 10 proc. zmniejsza się liczba osób wyłącznie sprawdzających stan rachunku w telefonie, podczas gdy o ok. 13 proc. rośnie grupa osób przelewających pieniądze czy opłacających rachunki przez komórkę. Dostrzegając ten trend, w mBanku umożliwiliśmy klientom zrealizowanie dowolnego przelewu za pośrednictwem telefonu. – dodaje Borkowski.

Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym blisko 2,8 mln klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez klientów w Polsce. W roku 2011 został ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”. Otrzymał też tytuł „Złotego Banku 2011” w plebiscycie „Złoty Bankier”.
Załączniki
aplikacje.jpg

grafika | 11 KB

PobierzPobierz
Powiązane artykuły
Nowość w aplikacji mBanku: proste skanowanie danych do przelewu

W najnowszej wersji aplikacji klienci będą mogli skorzystać z opcji prostego skanowania danych do przelewu. Zamiast mozolnie przepisywać cyfry czy adres odbiorcy przelewu, wystarczy nakierować kamerę telefonu i… gotowe!
Nowość w mBanku: debetówka z wieloma walutami bez kosztów 

Płacenie za granicą będzie jeszcze prostsze dzięki nowej usłudze, którą mBank przedstawi klientom w listopadzie. Każdy klient, który ma w portfelu zwykłą kartę Visa, będzie mógł bezpłatnie włączyć usługę wielowalutową. Na początek będzie ona działać dla czterech walut: E
Matematyka jest wszędzie! Ponad 100 tys. zamówień książki mFundacji

Fundacja mBanku wydała i przekazała rodzicom w całej Polsce przełomową książkę „Matematyka jest wszędzie”. Właśnie zakończyła się trzecia, ostatnia edycja akcji, w której można było zamówić dla siebie jej bezpłatny egzemplarz. We wszystkich edycjach w 2018 roku książkę z
Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla firm i wspiera rozwój polskiej przedsiębiorczości

Allegro, we współpracy z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla firm handlujących w serwisie: pożyczkę gotówkową oraz kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązanie stworzone jest z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, którzy chcą rozwijać swój biznes dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków. Decyzja kredytowa dostępna jest już w 3 minuty od wysłania wniosku. Wysokość finansowania dopasowana jest do wielkości sprzedaży na Allegro. Dzięki temu do skorzystania z kredytu nie są potrzebne żadne dodatkowe dokumenty. Wystarczy prosty wniosek online dostępny na platformie Allegro.