Jak wynika z danych MultiBanku jego zamożni użytkownicy częściej niż przeciętni klienci banku kupują na portalach oferujących zakupy grupowe. W grudniu wydadzą na ten cel nawet o 40 proc. więcej niż w pozostałych miesiącach roku.
W 2011 r. Polacy wydadzą na świąteczne prezenty około 1 tys. zł. Z raportu „Zakupy świąteczne2011” wynika, że w większości przypadków pieniądze te przeznaczą na kosmetyki, biżuterię i książki. Co czwarty Polak zamierza też obdarować swoich bliskich płytami CD oraz zabiegami SPA. Blisko 20 proc. spośród tych zakupów prawdopodobnie dokonanych zostanie przez internet. Jak wynika z analiz MultiBanku część z nich stanowić będą tzw. zakupy grupowe, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów.
- Z naszych obserwacji wynika, że systematycznie wzrasta liczba osób korzystających z tego typu ofert. Analizując transakcje klientów dokonane w ostatnim tygodniu listopada oraz od początku tego miesiąca możemy wnioskować, że w grudniu wydadzą oni na portalach oferujących zakupy grupowe nawet o 40 proc. więcej niż w pozostałych miesiącach roku, czyli ok. 318 zł – mówi Mariusz Gorzeń, naczelnik Wydziału Komunikacji Internetowej ds. Klientów Zamożnych i Przedsiębiorców MultiBanku.
- Co ciekawe, ten rodzaj transakcji w przypadku naszych klientów częściej wybierają osoby zamożne. Różnica między ilością zakupów dokonanych przez klientów z zasobnymi portfelami a mniej zamożnymi użytkownikami banku wynosi 30 proc. – dodaje Gorzeń.
Obserwacje te potwierdzają dane portalu Groupon, z których wynika, że większość jego użytkowników stanowią osoby o ponadprzeciętnych dochodach.
- Świadomość finansowa klientów zamożnych jest nieco wyższa niż przeciętnego użytkownika banku, dlatego tendencja ta nie jest dla nas zaskoczeniem. Podobne wyniki notujemy w przypadku programów rabatowych oferowanych użytkownikom naszych kart płatniczych – mówi Emilia Olszewska, odpowiedzialna za program rabatowy w MultiBanku. - Klienci z bardziej zasobnymi portfelami chętniej płacą za zakupy kartą i korzystają częściej z ofert promocyjnych, np. specjalnych weekendów rabatowych. W naszym przypadku mogą dzięki temu zaoszczędzić od 5 do 30-40 proc. – mówi Olszewska.
Grupowe zakupy to domena… panów
Zakupy grupowe szturmem podbijają polski rynek. W ciągu roku w Polsce powstało ponad 40 serwisów oferujących duże rabaty na usługi i towary. Do najbardziej popularnych należą między innymi Groupon, Gruper, Citeam oraz MyDeal. Kto najczęściej korzysta z ich usług? Choć z danych rynkowych wynika, że w Polsce 60 proc. użytkowników tego typu portali to kobiety (w Europie 70 proc.), to w przypadku zamożnych klientów MultiBanku grupowe zakupy uznać można za domenę… panów!
- Z naszych analiz wynika, że 57 proc. tego typu transakcji dokonują mężczyźni. Większość z nich to osoby, które nie ukończyły jeszcze 45 lat – mówi Mariusz Gorzeń. - Ale choć to panowie dokonują większej liczby transakcji, panie płacą za grupowe zakupy wyższe rachunki. Największą różnicę obserwujemy w przedziale wiekowym 35-45 lat, w którym kobiety średnio miesięcznie wydają na zakupy grupowe o 70 zł więcej niż ich partnerzy – wyjaśnia Mariusz Gorzeń. - Zazwyczaj klienci kupują za ich pośrednictwem usługi z kategorii restauracje i gastronomia, SPA oraz kosmetyki, a także motoryzacja – dodaje.
Jak wynika z danych uzyskanych z Grouponu, klienci z zasobniejszymi portfelami szczególnie interesują się ofertami turystycznymi, propozycjami klinik medycznych i dentystycznych oraz rabatami na zakup samochodów luksusowych marek. Przedstawiciele Citeam, do listy dodają natomiast w kategorii usług do 500 zł – promocje na zakup sprzętu RTV, a w kategorii do tysiąca złotych - ekskluzywne wycieczki, wynajem jachtów oraz luksusowych samochodów, a także produkty wyposażenia wnętrz (np. zestawy do gry w kosza, drogie materace) czy przejazd autem z kierowcą rajdowym, np. porsche.
- Z naszych obserwacji wynika, że systematycznie wzrasta liczba osób korzystających z tego typu ofert. Analizując transakcje klientów dokonane w ostatnim tygodniu listopada oraz od początku tego miesiąca możemy wnioskować, że w grudniu wydadzą oni na portalach oferujących zakupy grupowe nawet o 40 proc. więcej niż w pozostałych miesiącach roku, czyli ok. 318 zł – mówi Mariusz Gorzeń, naczelnik Wydziału Komunikacji Internetowej ds. Klientów Zamożnych i Przedsiębiorców MultiBanku.
- Co ciekawe, ten rodzaj transakcji w przypadku naszych klientów częściej wybierają osoby zamożne. Różnica między ilością zakupów dokonanych przez klientów z zasobnymi portfelami a mniej zamożnymi użytkownikami banku wynosi 30 proc. – dodaje Gorzeń.
Obserwacje te potwierdzają dane portalu Groupon, z których wynika, że większość jego użytkowników stanowią osoby o ponadprzeciętnych dochodach.
- Świadomość finansowa klientów zamożnych jest nieco wyższa niż przeciętnego użytkownika banku, dlatego tendencja ta nie jest dla nas zaskoczeniem. Podobne wyniki notujemy w przypadku programów rabatowych oferowanych użytkownikom naszych kart płatniczych – mówi Emilia Olszewska, odpowiedzialna za program rabatowy w MultiBanku. - Klienci z bardziej zasobnymi portfelami chętniej płacą za zakupy kartą i korzystają częściej z ofert promocyjnych, np. specjalnych weekendów rabatowych. W naszym przypadku mogą dzięki temu zaoszczędzić od 5 do 30-40 proc. – mówi Olszewska.
Grupowe zakupy to domena… panów
Zakupy grupowe szturmem podbijają polski rynek. W ciągu roku w Polsce powstało ponad 40 serwisów oferujących duże rabaty na usługi i towary. Do najbardziej popularnych należą między innymi Groupon, Gruper, Citeam oraz MyDeal. Kto najczęściej korzysta z ich usług? Choć z danych rynkowych wynika, że w Polsce 60 proc. użytkowników tego typu portali to kobiety (w Europie 70 proc.), to w przypadku zamożnych klientów MultiBanku grupowe zakupy uznać można za domenę… panów!
- Z naszych analiz wynika, że 57 proc. tego typu transakcji dokonują mężczyźni. Większość z nich to osoby, które nie ukończyły jeszcze 45 lat – mówi Mariusz Gorzeń. - Ale choć to panowie dokonują większej liczby transakcji, panie płacą za grupowe zakupy wyższe rachunki. Największą różnicę obserwujemy w przedziale wiekowym 35-45 lat, w którym kobiety średnio miesięcznie wydają na zakupy grupowe o 70 zł więcej niż ich partnerzy – wyjaśnia Mariusz Gorzeń. - Zazwyczaj klienci kupują za ich pośrednictwem usługi z kategorii restauracje i gastronomia, SPA oraz kosmetyki, a także motoryzacja – dodaje.
Jak wynika z danych uzyskanych z Grouponu, klienci z zasobniejszymi portfelami szczególnie interesują się ofertami turystycznymi, propozycjami klinik medycznych i dentystycznych oraz rabatami na zakup samochodów luksusowych marek. Przedstawiciele Citeam, do listy dodają natomiast w kategorii usług do 500 zł – promocje na zakup sprzętu RTV, a w kategorii do tysiąca złotych - ekskluzywne wycieczki, wynajem jachtów oraz luksusowych samochodów, a także produkty wyposażenia wnętrz (np. zestawy do gry w kosza, drogie materace) czy przejazd autem z kierowcą rajdowym, np. porsche.