W ofercie publicznej Jastrzębskiej Spółki Węglowej (JSW) indywidualni inwestorzy korzystający z usługi maklerskiej w mBanku złożyli ok. 28 tys. zapisów. Blisko połowy z nich dokonano ostatniego dnia.
W ramach kolejnej oferty publicznej Klienci mBanku złożyli ok. 28 tys. zapisów o łącznej wartości 250 mln zł. Prywatyzacja JSW cieszyła się więc zainteresowaniem porównywalnym do jednej z najgorętszych ofert prywatyzacyjnych w ostatnim czasie, czyli PZU. W ramach tej oferty złożono także ok. 30 tys. zapisów na akcje.
Jeśli potwierdzą się przewidywania dotyczące liczby wszystkich zapisów na akcje JSW, mBank po raz kolejny uzyska blisko 20-procentowy udział w rynku.
W tej prywatyzacji udział wzięli przede wszystkim inwestorzy, którzy mieli już wcześniej doświadczenia z ofertami publicznymi. Widać to zwłaszcza po strategii inwestycyjnej, polegającej na zleceniu zapisu ostatniego możliwego dnia. Dzięki temu inwestorzy nie zamrażają środków finansowych na okres trwania zapisów, ale mogą nimi swobodnie obracać w wybrany przez siebie sposób – mówi Zbigniew Trzeciak odpowiedzialny za usługę maklerską w mBanku.
Faktem jest, że internetowi inwestorzy są coraz bardziej świadomi podejmowanych przez siebie decyzji i wykorzystują możliwości i przewagę, jaką daje im swobodny dostęp do usługi maklerskiej – dodaje Trzeciak.
eMAKLER to usługa mBanku, dzięki której w wygodny sposób można kupować i sprzedawać akcje, obligacje i inne papiery wartościowe notowane na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Bank zapewnia bezpośrednie połączenie w czasie rzeczywistym bezpłatnego eKONTA z rachunkiem inwestycyjnym, prowadzonym w Domu Inwestycyjnym BRE Banku SA, dzięki czemu na giełdzie można inwestować bezpośrednio z rachunku.
mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. W ciągu przeszło 10. lat istnienia na rynku, otrzymał dziesiątki nagród i wyróżnień, w tym te najcenniejsze: m.in. tytuł „Złotego Banku 2010” w plebiscycie Bankier.pl i Pay U, przyznawany przez internautów (luty 2011 r.), tytuł „Banku Najbliższego Klientowi” w rankingu „Dziennika Gazety Prawnej”, Expandera i CBM Indicator (grudzień 2010 r.) oraz przyznawane przez konsumentów „Godło Jakości Obsługi 2010” (wrzesień 2010 r.).