Koszty leczenia za granicą mogą być nawet 300 razy wyższe od ceny ubezpieczenia podróżnego. Dlatego wybierając się w podróż zagraniczną, warto zastanowić się nad zakupem polisy, która zapewni m.in. pokrycie kosztów leczenia i natychmiastową pomoc lekarską.Rozpoczyna się sezon, w którym chętnie wybieramy się na urlopy zagraniczne. Jak wynika ze statystyk Instytutu Turystyki, tylko w 2010 roku – w okresie od maja do sierpnia – podróż zagraniczną odbyło ok. 3 mln Polaków. Polscy turyści najczęściej odwiedzali Włochy (12 proc.), Niemcy (10 proc.), potem Chorwację, Czechy i Hiszpanię (po 8 proc.).Według danych, aż 60 proc. wyjazdów była organizowana samodzielnie, a ok. 1/5 za pośrednictwem biur podróży. O ile te ostatnie w ramach wykupionej wycieczki najczęściej oferują ubezpieczenie podróżne, to w przypadku pozostałych wyjazdów o swoje ubezpieczenie podróżnicy muszą zadbać samodzielnie.Szacunki mBanku i BRE Ubezpieczenia pokazują, że koszty leczenia za granicą mogą być nawet 300 razy wyższe od ceny ubezpieczenia podróżnego. Dla przykładu, jeden dzień w szpitalu we Francji to koszt nawet 1500 EUR, podczas gdy koszt ubezpieczenia stanowić będzie tylko ok. 0,3 proc. tego kosztu.Przykładowe koszty świadczeń medycznych za granicą pokazują generalnie, że przezorny podróżnik – planując wyjazd – powinien przygotować się na pokrycie znacznych kwot za wizytę u lekarza lub pobyt w zagranicznych szpitalu.
Tymczasem cena ubezpieczenia turystycznego mDirect, dostępnego w mBanku, dla 4-osobowej rodziny – przy założeniu, że wyjeżdża ona na osiem dni – może wynieść 52,80 zł (w wariancie Minimum). W wypadku wyboru pozostałych pakietów, charakteryzujących się większym zakresem opieki i sumą ubezpieczenia, cena ubezpieczenia wyniesie: 91,60 zł (Medium) lub 172,40 zł (Maksimum).Dobrze dobrane ubezpieczenie podróżne pozwala wyeliminować lub ograniczyć niebezpieczeństwo znacznego uszczuplenia portfela w przypadku wystąpienia nieoczekiwanych zdarzeń. Dzięki ubezpieczeniu musimy płacić za koszty leczenia i lekarstw w obcym kraju, transport medyczny czy odszkodowanie wobec innej osoby, której naszym działaniem wyrządzimy szkodę. Co ciekawe, otrzymamy także zwrot kosztów, jeśli nasz bagaż zostanie zagubiony lub uszkodzony - tłumaczy Małgorzata Cieślak,ekspert ds. ubezpieczeń w mBanku. Warto podkreślić, że wiele z tych okoliczności może wystąpić jednocześnie, a taka „kumulacja” może słono kosztować i sprawić, że zamiast wspominać podróż latami, będziemy chcieli o niej jak najszybciej zapomnieć – dodaje Cieślak.Z danych mBanku i BRE Ubezpieczenia wynika, że najczęściej poza granicami kraju zdarza się nam nagłe zachorowanie – 45 proc. przypadków. Korzystamy wówczas z pomocy ubezpieczyciela w celu znalezienia najbliżej placówki medycznej lub umówienia wizyty specjalisty. Z osób kontaktujących się z ubezpieczycielem, 12 proc. zgłaszało udział w różnych wypadkach, a 1,5 proc. uczestniczyło w zdarzeniach komunikacyjnych.Na szczęście Polacy że coraz częściej myślą o zakupie ubezpieczenia podróżnego, co potwierdzają dane mBanku i BRE Ubezpieczenia. W ubiegłym roku Klienci złożyli blisko dwa razy więcej wniosków o ubezpieczenie medyczne niż w latach poprzednich. Trend ten powtarza się także w 2011 r. – mówi Paweł Zylm, Prezes BRE Ubezpieczenia.Jeszcze nie jest zbyt późno aby wykupić ubezpieczenie podróżne, nawet jeśli data naszego wyjazdu jest już bardzo bliska. Polisy w kanałach direct, w tym ubezpieczenie w mBanku, można kupić przez internet lub telefon nawet czekając na lotnisku, na 2 godziny przed wyjazdem – podpowiada Paweł Zylm. Numer polisy, pozwalający na skorzystanie z ubezpieczenia, Klient otrzymuje SMS-em na nr telefonu komórkowego. Potwierdzenie zawarcia polisy przesyłane jest również w formie dokumentu PDF na skrzynkę e-mail.mBank, będący częścią BRE Banku SA, jest otwartą platformą finansową dla Klientów indywidualnych i firmowych. Zapewnia dostęp do szerokiej oferty produktów bankowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. W ciągu przeszło 10. lat istnienia na rynku, otrzymał dziesiątki nagród i wyróżnień, w tym te najcenniejsze: m.in. tytuł „Złotego Banku 2010” w plebiscycie Bankier.pl i Pay U, przyznawany przez internautów (luty 2011 r.), tytuł „Banku Najbliższego Klientowi” w rankingu „Dziennika Gazety Prawnej”, Expandera i CBM Indicator (grudzień 2010 r.) oraz przyznawane przez konsumentów „Godło Jakości Obsługi 2010” (wrzesień 2010 r.).