Rebranding, wprowadzenie nowej bakowości elektronicznej i rozwiązań dla korporacji oraz wzrost zysku w skali roku do ponad 1,2 mld zł to najważniejsze wydarzenia w mBanku w 2013 r.
W IV kwartale 2013 r. Grupa mBanku wypracowała 405,5 mln zł zysku brutto, co oznacza wzrost o ponad 14 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału. Z kolei zysk netto przypadający na akcjonariuszy był o niemal 9 proc. wyższy i wyniósł 314,2 mln zł.– Na tak dobre rezultaty złożyły się przede wszystkim wyższe dochody, które wzrosły w skali kwartału o 2 proc. do 964 mln zł, co jest najwyższym wynikiem w historii banku ,oraz spadek kosztów ryzyka. Te ostatnie były aż o jedną trzecią niższe niż w III kwartale – mówi Cezary Stypułkowski, prezes mBanku. Wskaźniki kapitałowe banku pozostawały na wysokim i bezpiecznym poziomie. Współczynnik wypłacalności wyniósł 19,4 proc. a wskaźnik Core Tier 1 14,2 proc.
– Szczególnie ważne jest, że bank rozwija się organicznie. W samym tylko IV kwartale pozyskaliśmy 42 tys. klientów indywidualnych i 332 korporacyjnych. Z kolei w całym roku liczba osób, które posiadają konto w mBanku, wzrosła o 235 tys. – wyjaśnia prezes mBanku.W IV kwartale przeprowadzono również kolejny etap procesu rebrandingu banku. 25 listopada marki BRE oraz MultiBank przyjęły nazwę mBanku. Przed końcem roku rebranding objął również spółki zależne Grupy, które zyskały nowe logotypy i nazwy z przedrostkiem „m”. mBank stał się dojrzałą marką z ofertą skierowaną zarówno do klientów detalicznych, zamożnych osób szukających usług personal i private banking oraz klientów firmowych – od mikroprzedsiębiorstw po największe korporacje.
Jednym z kluczowych wydarzeń w całym 2013 r. było uruchomienie w czerwcu nowej bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych. W październiku w globalnym konkursie „Distribution and Marketing Innovation Awards”, w którym bankowcy nagradzają najlepsze projekty bankowe na świecie, nowy mBank został uznany za najlepszy bank on-line i mobilny („Digital and Mobile Excellence”), a także otrzymał statuetkę dla instytucji, która radykalnie zmienia oblicze globalnej bankowości („The Most Disruptive Innovation”).Ważne zmiany objęły również bankowość korporacyjną mBanku. W listopadzie 2013 r. została wdrożona pierwsza na rynku bankowość mobilna dla klientów korporacyjnych – mBank CompanyMobile. To kompleksowe rozwiązanie zapewniające pełną kontrolę nad finansami firmy przy użyciu telefonu lub tabletu, dostępne dla czterech systemów operacyjnych (Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry). Nowe rozwiązanie umożliwia szybką autoryzację zleceń oraz uzyskiwanie kluczowych informacji, potrzebnych w codziennym zarządzaniu finansami firmy.Działalność mBanku w IV kwartale 2013 r. została doceniona nie tylko przez klientów, ale również przez zewnętrznych ekspertów. mBank uplasował się na szóstym miejscu w rankingu Najbezpieczniejszych Banków na Rynkach Wchodzących Europy Środkowo-Wschodniej magazynu Global Finance. Ten sam magazyn przyznał Bankowi nagrodę „Best online tresury services” w kategorii „Best Corporate/Institutional Internet Banks”. mBank, jako jedyna polska instytucja, został też nagrodzony w konkursie World’s Best Internet Banks 2013. Z kolei w corocznym konkursie marketingowym Effie, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampanie reklamowe, mBank został wyróżniony za akcję promocyjną produktu mSaver.Dodatkowo w listopadzie Forrester Research, jedna z najbardziej znanych i renomowanych firm badawczo-doradczych na świecie, przygotowała specjalny raport „mBank Builds A Next-Generation Online Banking Experience” („mBank buduje platformę bankowości internetowej nowej generacji”) opisujący rozwiązania i innowacje nowej bankowości internetowej mBanku. To pierwsze tego typu opracowanie nie tylko na temat polskiej instytucji finansowej, ale na temat polskiej branży internetowej w ogóle. Autorzy raportu, na podstawie szczegółowej analizy, skierowali do wszystkich klientów na całym świecie rekomendacje do wykorzystania przy podobnych przedsięwzięciach. Nowa bankowość internetowa mBanku stała się punktem odniesienia dla tego typu projektów.
– Szczególnie ważne jest, że bank rozwija się organicznie. W samym tylko IV kwartale pozyskaliśmy 42 tys. klientów indywidualnych i 332 korporacyjnych. Z kolei w całym roku liczba osób, które posiadają konto w mBanku, wzrosła o 235 tys. – wyjaśnia prezes mBanku.W IV kwartale przeprowadzono również kolejny etap procesu rebrandingu banku. 25 listopada marki BRE oraz MultiBank przyjęły nazwę mBanku. Przed końcem roku rebranding objął również spółki zależne Grupy, które zyskały nowe logotypy i nazwy z przedrostkiem „m”. mBank stał się dojrzałą marką z ofertą skierowaną zarówno do klientów detalicznych, zamożnych osób szukających usług personal i private banking oraz klientów firmowych – od mikroprzedsiębiorstw po największe korporacje.
Jednym z kluczowych wydarzeń w całym 2013 r. było uruchomienie w czerwcu nowej bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych. W październiku w globalnym konkursie „Distribution and Marketing Innovation Awards”, w którym bankowcy nagradzają najlepsze projekty bankowe na świecie, nowy mBank został uznany za najlepszy bank on-line i mobilny („Digital and Mobile Excellence”), a także otrzymał statuetkę dla instytucji, która radykalnie zmienia oblicze globalnej bankowości („The Most Disruptive Innovation”).Ważne zmiany objęły również bankowość korporacyjną mBanku. W listopadzie 2013 r. została wdrożona pierwsza na rynku bankowość mobilna dla klientów korporacyjnych – mBank CompanyMobile. To kompleksowe rozwiązanie zapewniające pełną kontrolę nad finansami firmy przy użyciu telefonu lub tabletu, dostępne dla czterech systemów operacyjnych (Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry). Nowe rozwiązanie umożliwia szybką autoryzację zleceń oraz uzyskiwanie kluczowych informacji, potrzebnych w codziennym zarządzaniu finansami firmy.Działalność mBanku w IV kwartale 2013 r. została doceniona nie tylko przez klientów, ale również przez zewnętrznych ekspertów. mBank uplasował się na szóstym miejscu w rankingu Najbezpieczniejszych Banków na Rynkach Wchodzących Europy Środkowo-Wschodniej magazynu Global Finance. Ten sam magazyn przyznał Bankowi nagrodę „Best online tresury services” w kategorii „Best Corporate/Institutional Internet Banks”. mBank, jako jedyna polska instytucja, został też nagrodzony w konkursie World’s Best Internet Banks 2013. Z kolei w corocznym konkursie marketingowym Effie, w którym nagradzane są najskuteczniejsze kampanie reklamowe, mBank został wyróżniony za akcję promocyjną produktu mSaver.Dodatkowo w listopadzie Forrester Research, jedna z najbardziej znanych i renomowanych firm badawczo-doradczych na świecie, przygotowała specjalny raport „mBank Builds A Next-Generation Online Banking Experience” („mBank buduje platformę bankowości internetowej nowej generacji”) opisujący rozwiązania i innowacje nowej bankowości internetowej mBanku. To pierwsze tego typu opracowanie nie tylko na temat polskiej instytucji finansowej, ale na temat polskiej branży internetowej w ogóle. Autorzy raportu, na podstawie szczegółowej analizy, skierowali do wszystkich klientów na całym świecie rekomendacje do wykorzystania przy podobnych przedsięwzięciach. Nowa bankowość internetowa mBanku stała się punktem odniesienia dla tego typu projektów.