W III kwartale 2012 r. Grupa BRE Banku zarobiła 280 mln zł netto, przy dochodach na poziomie 917,7 mln zł. Po trzech kwartałach tego roku zysk przypadający na akcjonariuszy banku wynosi już 930,7 mln zł, czyli o 9,5 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Pierwszy raz liczba obsługiwanych przez bank klientów przekroczyła 4 miliony. Jednocześnie BRE z sukcesem przeprowadził emisję euroobligacji o wartości 500 mln euro.
– BRE Bank kolejny kwartał z rzędu potwierdził, że ograniczanie kosztów nie musi zagrażać organicznemu rozwojowi biznesu. Wskaźnik kosztów do dochodów po dziewięciu miesiącach 2012 r. wyniósł 44,5 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 47,3 proc. Jednocześnie bank jest na dobrej drodze do utrzymania solidnego wzrostu biznesu przy zachowaniu bazy koszowej na poziomie zbliżonym do 2011 r. – mówi Cezary Stypułkowski, prezes zarządu BRE Banku. Dodaje, że pomimo pogarszającej się sytuacji w sektorze przedsiębiorstw, koszty ryzyka pozostały na bardzo dobrym poziomie i wyniosły 79 punktów bazowych w III kwartale, co plasuje bank znacząco lepiej od poziomów rynkowych. Na bardzo dobrym i stabilnym poziomie kształtują się również współczynniki wypłacalności. Po trzech kwartałach wynosiły one 15,4 proc. i 10,9 proc. odpowiednio dla CAR i Core Tier 1.– Wyrazem zaufania inwestorów w działania banku jest przeprowadzona na początku października emisja euroobligacji – mówi Cezary Stypułkowski. Pierwsza transza miała wartość nominalną 500 mln euro i termin wykupu w 2015 r. Jej oprocentowanie wyniosło 2,75 proc. w skali roku, a emisja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem ponad 100 inwestorów z kilkunastu krajów.Stopniowo poprawia się również współczynnik kredytów do depozytów – te pierwsze wzrosły w ciągu ostatniego kwartału o 2 proc., a drugie aż o 9,7 proc.Bankowość korporacyjna i inwestycyjnaW III kwartale 2012 roku segment Klientów Korporacyjnych i Instytucji zanotował 109,9 mln zł zysku brutto. – Był to kolejny kwartał, w którym znacząco, bo aż o 229, zwiększyliśmy liczbę obsługiwanych przedsiębiorstw. Obecnie niemal 15 tys. klientów korporacyjnych korzysta z usług BRE Banku – podkreśla Przemysław Gdański, członek zarządu BRE Banku ds. bankowości korporacyjnej. Przyrost biznesu wyraża się również w rosnących wartościach depozytów (więcej o 5,1 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału) i kredytów (wzrost o 2,8 proc.).
- Szczególnie cieszy dywersyfikacja źródeł przychodu, dzięki wzrostowi sprzedaży produktów bankowości transakcyjnej oraz produktów rynków finansowych. Liczba zrealizowanych poleceń zapłaty była o 9,8 proc. wyższa niż w poprzednim kwartale – dodaje Przemysław Gdański.W III kwartale BRE Bank udostępnił klientom korporacyjnym serwis informacyjny iBRE News, zintegrowany z platformą bankowości internetowej iBRE. Serwis ten dedykowany jest korporacjom, firmom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, a także jednostkom sektora publicznego. Umożliwia on dostęp do zagregowanego strumienia informacji rynkowych, pojawiających się w wiodących serwisach informacyjnych na całym świecie. Z kolei magazyn Global Finance uznał platformę wymiany walut iBRE FX za najlepsze tego typu rozwiązanie w Polsce.Bankowość detalicznaW III kwartale 2012 r. zysk brutto Pionu Bankowości Detalicznej wyniósł 228,5 mln zł i był podobny do wyniku wypracowanego kwartał wcześniej. Pozytywny wpływ na zysk miały m.in. rosnące dochody. Wynik na działalności bankowej brutto po III kwartale wyniósł rekordowe 517 mln zł.Od lipca do września br. mBank i MultiBank pozyskały w Polsce 40 tys. klientów, a w Czechach i na Słowacji blisko 10 tys. Dzięki temu bank obsługuje już ponad 4 mln klientów indywidualnych. Wśród nowości w ofercie pojawiły się m.in. karty kredytowe, powiązane z największym w Europie programem lojalnościowym Miles&More, a osoby nie korzystające na co dzień z usług BRE, zyskały dostęp do oferty kredytów niezabezpieczonych, udzielanych on-line na podstawie uproszczonej procedury kredytowej. Bilans detalicznych kredytów niezabezpieczonych zwiększył się w ujęciu rocznym o 17 proc. Dzięki uatrakcyjnieniu oferty oszczędnościowej, wzrosła również detaliczna baza depozytowa (20 proc. rok do roku). Bank promuje depozyty terminowe oraz program regularnego oszczędzania (mSaver, MultiSaver), pozwalający odkładać pieniądze mimochodem, podczas ich wydawania. – Z produktu skorzystało już ponad 100 tys. osób, każdego dnia otwieramy kolejne rachunki. Wynika z tego, że Polacy potrafią oszczędzać, jeśli tylko zaoferuje im się atrakcyjną ofertę – mówi Cezary Kocik, członek zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej.We wrześniu banki detaliczne z Grupy BRE ponownie zatryumfowały w plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”. MultiBank ogłoszono najbardziej przyjaznym bankiem tradycyjnym, a mBank okazał się liderem bankowości mobilnej oraz drugim najlepszym bankiem internetowym.
- Szczególnie cieszy dywersyfikacja źródeł przychodu, dzięki wzrostowi sprzedaży produktów bankowości transakcyjnej oraz produktów rynków finansowych. Liczba zrealizowanych poleceń zapłaty była o 9,8 proc. wyższa niż w poprzednim kwartale – dodaje Przemysław Gdański.W III kwartale BRE Bank udostępnił klientom korporacyjnym serwis informacyjny iBRE News, zintegrowany z platformą bankowości internetowej iBRE. Serwis ten dedykowany jest korporacjom, firmom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, a także jednostkom sektora publicznego. Umożliwia on dostęp do zagregowanego strumienia informacji rynkowych, pojawiających się w wiodących serwisach informacyjnych na całym świecie. Z kolei magazyn Global Finance uznał platformę wymiany walut iBRE FX za najlepsze tego typu rozwiązanie w Polsce.Bankowość detalicznaW III kwartale 2012 r. zysk brutto Pionu Bankowości Detalicznej wyniósł 228,5 mln zł i był podobny do wyniku wypracowanego kwartał wcześniej. Pozytywny wpływ na zysk miały m.in. rosnące dochody. Wynik na działalności bankowej brutto po III kwartale wyniósł rekordowe 517 mln zł.Od lipca do września br. mBank i MultiBank pozyskały w Polsce 40 tys. klientów, a w Czechach i na Słowacji blisko 10 tys. Dzięki temu bank obsługuje już ponad 4 mln klientów indywidualnych. Wśród nowości w ofercie pojawiły się m.in. karty kredytowe, powiązane z największym w Europie programem lojalnościowym Miles&More, a osoby nie korzystające na co dzień z usług BRE, zyskały dostęp do oferty kredytów niezabezpieczonych, udzielanych on-line na podstawie uproszczonej procedury kredytowej. Bilans detalicznych kredytów niezabezpieczonych zwiększył się w ujęciu rocznym o 17 proc. Dzięki uatrakcyjnieniu oferty oszczędnościowej, wzrosła również detaliczna baza depozytowa (20 proc. rok do roku). Bank promuje depozyty terminowe oraz program regularnego oszczędzania (mSaver, MultiSaver), pozwalający odkładać pieniądze mimochodem, podczas ich wydawania. – Z produktu skorzystało już ponad 100 tys. osób, każdego dnia otwieramy kolejne rachunki. Wynika z tego, że Polacy potrafią oszczędzać, jeśli tylko zaoferuje im się atrakcyjną ofertę – mówi Cezary Kocik, członek zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej.We wrześniu banki detaliczne z Grupy BRE ponownie zatryumfowały w plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”. MultiBank ogłoszono najbardziej przyjaznym bankiem tradycyjnym, a mBank okazał się liderem bankowości mobilnej oraz drugim najlepszym bankiem internetowym.