Rachunek indywidualny w MultiBanku można już otworzyć w stu procentach zdalnie, bez konieczności podpisywania umowy w formie papierowej, odwiedzania placówki banku czy oczekiwania na kuriera. Rachunek uruchamiany jest w ciągu doby, a dane klienta potwierdzane są poprzez wykonanie przez niego przelewu z innego banku.
Według badań TNS Pentor, 83 proc. zamożnych Polaków deklaruje korzystanie z bankowości internetowej. Logując się do serwisu transakcyjnego, 68 proc. z nich dokonuje przelewów, definiuje zlecenia stałe oraz sprawdza stan konta i historię transakcji. Internet, zarówno strona www banku, jak i portal transakcyjny, to dla nich także źródło podstawowych informacji o ofercie. Do placówki klienci zgłaszają się natomiast w celu uzyskania porady przed podjęciem ważnych decyzji finansowych oraz aby negocjować warunki kredytu czy lokaty. Informacje te potwierdzają obserwacje ekspertów MultiBanku.- Nasi zamożni klienci coraz aktywniej korzystają z bankowości internetowej, wykonując za jej pośrednictwem około 90 proc. podstawowych operacji związanych z obsługą rachunku. Od dziś logując się na stronę banku mogą też w pełni zdalnie otworzyć konto. W optymalnych warunkach proces aktywacji rachunku trwa 24 godziny - mówi Bartosz Sawicki, p.o. naczelnika Wydziału Klientów Zamożnych w MultiBanku. – Dzięki temu klienci decyzję o uruchomieniu rachunku mogą podjąć i szybko zrealizować z dowolnego miejsca na ziemi, a do oddziału zgłosić się wtedy, gdy naprawdę będą potrzebowali wsparcia doradcy, np. chcąc ustalić indywidualne zasady współpracy – dodaje Sawicki. Jak otworzyć konto?Aby uruchomić rachunek klient powinien wypełnić znajdujący się na stronie internetowej MultiBanku formularz o otwarcie MultiKonta Ja lub Aquarius (proces nie dotyczy rachunków wspólnych i firmowych). Następnie we wniosku powinien wybrać odpowiedni sposób podpisania umowy (potwierdzenie przelewem bankowym) i podać numer rachunku spoza grupy BRE Banku, z którego przelew zostanie wykonany. Po uzupełnieniu tej informacji oraz podaniu adresu e-mail, bank automatycznie, w ciągu kilku minut, wyśle na konto klienta numer rachunku w MultiBanku, na który powinien on wysłać zlecenie. Po pozytywnej weryfikacji przyjętego przez MultiBank przelewu, klient otrzyma wiadomość SMS z pakietem aktywacyjnym, dzięki któremu będzie mógł zalogować się po raz pierwszy na MultiKonto.