BRE Bank w 2010 roku zarobił na czysto 641 mln zł, przy dochodach rzędu 3,1 mld zł. Powrót do wysokiej zyskowności to efekt zarówno poprawy strony dochodowej, jak i znaczącego spadku zawiązywanych rezerw (koszty ryzyka w całym 2010 roku spadły do 114 pb).
Koszty w 2010 roku wzrosły o 4,7 proc. w stosunku do roku ubiegłego, co jest efektem dalszego rozwoju biznesu. BRE staje się więc coraz bardziej efektywną instytucją – wskaźnik kosztów do dochodów w całym 2010 r. wyniósł 51,8 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 54,2 proc.
Wysoki wynik odsetkowy i akwizycja klientów
Wzrost po stronie dochodowej to efekt coraz lepszego wyniku odsetkowego, który wyniósł 1,8 mld zł w 2010 roku. Również wynik prowizyjny wzrósł w ubiegłym roku o ponad 25 proc. – Jest to rezultat zarówno rosnącej sprzedaży wiązanej w bankowości detalicznej, jak i liczby klientów w obu naszych liniach biznesowych – tłumaczy Cezary Stypułkowski.
W bankowości detalicznej współczynnik cross sellingu po czterech kwartałach 2010 roku wzrósł do 2,81 produktu na jednego klienta. Bank jest też coraz silniejszym graczem w segmencie kredytów pozahipotecznych – udział w tym rynku wynosi już 3,6 proc. Liczba wszystkich osób korzystających z usług banku w Polsce wzrosła w ubiegłym roku o 306 tys. osób.
Z kolei pion bankowości korporacyjnej zwiększył liczbę obsługiwanych firm o 435 netto i ma ich obecnie najwięcej w swojej historii. Bank korzysta także ze swoich kompetencji w zakresie obsługi jednostek samorządu terytorialnego. Z praktycznie zerowego zaangażowania BRE stał się znaczącym graczem, z 4,1 proc. udziałem w finansowaniu tego segmentu rynku.
W 2010 roku bank wdrażał kolejne innowacje. W segmencie detalicznym uwagę zwracają nowe funkcjonalności systemu mTRANSFER, który pozwala obecnie np. na regulowanie płatności w Internecie bezpośrednio z kredytu gotówkowego lub karty kredytowej. W plebiscycie „Złoty Bankier 2010”, organizowanym po raz drugi przez portal Bankier.pl i firmę PayU, mBank ponownie okazał się najlepszy. Internauci ogłosili go „Złotym Bankiem 2010”, uznając za najlepsze: rachunki eKONTO dla klientów indywidualnych i mBIZNES konto dla przedsiębiorców oraz kartę kredytową z funkcją mTRANSFERu. Z kolei w listopadzie BRE Bank został uhonorowany tytułem najlepszego korporacyjnego banku internetowego w Europie Środkowo-Wschodniej przez prestiżowy międzynarodowy magazyn Global Finance.
Koszty w 2010 roku wzrosły o 4,7 proc. w stosunku do roku ubiegłego, co jest efektem dalszego rozwoju biznesu. BRE staje się więc coraz bardziej efektywną instytucją – wskaźnik kosztów do dochodów w całym 2010 r. wyniósł 51,8 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 54,2 proc.
Wysoki wynik odsetkowy i akwizycja klientów
Wzrost po stronie dochodowej to efekt coraz lepszego wyniku odsetkowego, który wyniósł 1,8 mld zł w 2010 roku. Również wynik prowizyjny wzrósł w ubiegłym roku o ponad 25 proc. – Jest to rezultat zarówno rosnącej sprzedaży wiązanej w bankowości detalicznej, jak i liczby klientów w obu naszych liniach biznesowych – tłumaczy Cezary Stypułkowski.
W bankowości detalicznej współczynnik cross sellingu po czterech kwartałach 2010 roku wzrósł do 2,81 produktu na jednego klienta. Bank jest też coraz silniejszym graczem w segmencie kredytów pozahipotecznych – udział w tym rynku wynosi już 3,6 proc. Liczba wszystkich osób korzystających z usług banku w Polsce wzrosła w ubiegłym roku o 306 tys. osób.
Z kolei pion bankowości korporacyjnej zwiększył liczbę obsługiwanych firm o 435 netto i ma ich obecnie najwięcej w swojej historii. Bank korzysta także ze swoich kompetencji w zakresie obsługi jednostek samorządu terytorialnego. Z praktycznie zerowego zaangażowania BRE stał się znaczącym graczem, z 4,1 proc. udziałem w finansowaniu tego segmentu rynku.
W 2010 roku bank wdrażał kolejne innowacje. W segmencie detalicznym uwagę zwracają nowe funkcjonalności systemu mTRANSFER, który pozwala obecnie np. na regulowanie płatności w Internecie bezpośrednio z kredytu gotówkowego lub karty kredytowej. W plebiscycie „Złoty Bankier 2010”, organizowanym po raz drugi przez portal Bankier.pl i firmę PayU, mBank ponownie okazał się najlepszy. Internauci ogłosili go „Złotym Bankiem 2010”, uznając za najlepsze: rachunki eKONTO dla klientów indywidualnych i mBIZNES konto dla przedsiębiorców oraz kartę kredytową z funkcją mTRANSFERu. Z kolei w listopadzie BRE Bank został uhonorowany tytułem najlepszego korporacyjnego banku internetowego w Europie Środkowo-Wschodniej przez prestiżowy międzynarodowy magazyn Global Finance.