BRE Bank został partnerem Ratingu Programów MBA, organizowanego przez Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej FORUM. Oficjalne wyniki Ratingu zostaną ogłoszone 18 czerwca, podczas III Ogólnopolskiego Zjazdu Dyrektorów Programów MBA.
To już druga edycja projektu, którego inicjatorem i wykonawcą jest Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej FORUM. Partnerem Głównym poprzedniej i obecnej edycji projektu jest BRE Bank, zaś Patronem Medialnym– Dziennik.
Program spotkania przewiduje wykład prof. Piotra Płoszajskiego, a następnie panel dyskusyjny z udziałem m.in. Mariusza Grendowicza, prezesa zarządu BRE Banku, Jacka Glinki , prezesa zarządu spółki Spectra Investment, prof. Alojzego Nowaka, Dziekana Wydziału Zarządzania UW, prof. Witolda Orłowskiego, dyrektora Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej i Głównego Doradcę Ekonomicznego PricewaterhouseCoopers oraz Jacka Sochy, partnera PricewaterhouseCoopers w Polsce. Zaproszeni goście wymienia się doświadczeniami na temat nowoczesnej edukacji menedżerskiej. W czasie Zjazdu zostaną także ogłoszone wyniki II Ratingu Programów MBA.
Głównym celem Ratingu było opracowanie środowiskowej procedury oceny jakości programów MBA, przeprowadzenie oceny programów zgodnie z zaproponowaną procedurą i zorganizowanie dyskusji na temat zebranych w ten sposób doświadczeń w celu nadania ostatecznego kształtu systemowi oceny.
Pierwsza edycja Projektu odbyła się w 2006 r. Władze Stowarzyszenia Edukacji Menedżerskiej Forum powołały zespół ekspertów, którego efektem pracy było przygotowanie Ratingu Programów MBA. W efekcie zastosowania przyjętej procedury punktowania i ważenia informacji, do każdej zdefiniowanej wcześniej klasy ratingowej – mistrzowskiej, profesjonalnej, standardowej i obiecującej - przyporządkowano, według przyjętych kryteriów, programy, które wzięły udział w projekcie (w sumie 39 z 47).
Do realizacji II edycji ratingu przystąpiono na początku 2008 r. Na czele zespołu ekspertów stanął prof. dr hab. Piotr Jędrzejowicz. Celem tej edycji było przeprowadzenie, w oparciu o udoskonaloną metodologię i narzędzia badawcze, oceny programów, a następnie ich kwalifikacje do klas ratingowych. Głównym narzędziem oceny, podobnie jak w pierwszej edycji projektu, była ankieta skierowana do dyrektorów programów MBA.
Przyznane programom oceny punktowe pozwoliły na ich przyporządkowanie do klas ratingowych. I tak uzyskanie przez program nie mniej niż 87,5% możliwych do zdobycia punktów kwalifikował do klasy mistrzowskiej. Uzyskanie nie mniej niż 75% możliwych do zdobycia punktów kwalifikowało program do klasy profesjonalnej. Uzyskanie nie mniej niż 62,5% punktów dawało miejsce w klasie standardowej. Wreszcie uzyskanie przez program nie mniej niż 50% możliwych punktów kwalifikuje go do klasy aspirującej. Odrębną klasę stanowią programy obiecujące, które nie mają jeszcze absolwentów lub mają tylko jeden ich rocznik. Programy takie muszą jednak spełnić wymagania jakościowe w zakresie instytucjonalizacji, rekrutacji, programu i procesu nauczania.
W bieżącej edycji do procedury ratingu przystapiło 35 programów. Do klas ratingowych zakwalifikowano 34. Łącznie 16 programów MBA pozostało poza klasami ratingowymi (jeden, który się nie zakwalifikował i 15, które nie zdecydowały się lub – z powodu reorganizacji – nie mogły przystąpić do procedury oceny).
Program spotkania przewiduje wykład prof. Piotra Płoszajskiego, a następnie panel dyskusyjny z udziałem m.in. Mariusza Grendowicza, prezesa zarządu BRE Banku, Jacka Glinki , prezesa zarządu spółki Spectra Investment, prof. Alojzego Nowaka, Dziekana Wydziału Zarządzania UW, prof. Witolda Orłowskiego, dyrektora Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej i Głównego Doradcę Ekonomicznego PricewaterhouseCoopers oraz Jacka Sochy, partnera PricewaterhouseCoopers w Polsce. Zaproszeni goście wymienia się doświadczeniami na temat nowoczesnej edukacji menedżerskiej. W czasie Zjazdu zostaną także ogłoszone wyniki II Ratingu Programów MBA.
Głównym celem Ratingu było opracowanie środowiskowej procedury oceny jakości programów MBA, przeprowadzenie oceny programów zgodnie z zaproponowaną procedurą i zorganizowanie dyskusji na temat zebranych w ten sposób doświadczeń w celu nadania ostatecznego kształtu systemowi oceny.
Pierwsza edycja Projektu odbyła się w 2006 r. Władze Stowarzyszenia Edukacji Menedżerskiej Forum powołały zespół ekspertów, którego efektem pracy było przygotowanie Ratingu Programów MBA. W efekcie zastosowania przyjętej procedury punktowania i ważenia informacji, do każdej zdefiniowanej wcześniej klasy ratingowej – mistrzowskiej, profesjonalnej, standardowej i obiecującej - przyporządkowano, według przyjętych kryteriów, programy, które wzięły udział w projekcie (w sumie 39 z 47).
Do realizacji II edycji ratingu przystąpiono na początku 2008 r. Na czele zespołu ekspertów stanął prof. dr hab. Piotr Jędrzejowicz. Celem tej edycji było przeprowadzenie, w oparciu o udoskonaloną metodologię i narzędzia badawcze, oceny programów, a następnie ich kwalifikacje do klas ratingowych. Głównym narzędziem oceny, podobnie jak w pierwszej edycji projektu, była ankieta skierowana do dyrektorów programów MBA.
Przyznane programom oceny punktowe pozwoliły na ich przyporządkowanie do klas ratingowych. I tak uzyskanie przez program nie mniej niż 87,5% możliwych do zdobycia punktów kwalifikował do klasy mistrzowskiej. Uzyskanie nie mniej niż 75% możliwych do zdobycia punktów kwalifikowało program do klasy profesjonalnej. Uzyskanie nie mniej niż 62,5% punktów dawało miejsce w klasie standardowej. Wreszcie uzyskanie przez program nie mniej niż 50% możliwych punktów kwalifikuje go do klasy aspirującej. Odrębną klasę stanowią programy obiecujące, które nie mają jeszcze absolwentów lub mają tylko jeden ich rocznik. Programy takie muszą jednak spełnić wymagania jakościowe w zakresie instytucjonalizacji, rekrutacji, programu i procesu nauczania.
W bieżącej edycji do procedury ratingu przystapiło 35 programów. Do klas ratingowych zakwalifikowano 34. Łącznie 16 programów MBA pozostało poza klasami ratingowymi (jeden, który się nie zakwalifikował i 15, które nie zdecydowały się lub – z powodu reorganizacji – nie mogły przystąpić do procedury oceny).