BRE Bank wraz z mBankiem i MulitBankiem po raz pierwszy uruchomił wspólną subskrypcję lokaty inwestycyjnej dla wszystkich swoich Klientów. Dobra Energia to produkt oparty o koszyk akcji spółek defensywnych, subskrypcja potrwa do 23 lutego 2009 r.
Lokata Inwestycyjna Dobra Energia jest pierwszym produktem w ofercie BRE Banku, który będzie dostępny równocześnie dla Klientów pionu detalicznego (mBanku i MultiBanku) i BRE Private Banking & Wealth Management. Produkt łączy w sobie bezpieczeństwo ulokowanych środków oraz potencjał wysokiego zysku z inwestycji na rynku kapitałowym. Lokata dostępna jest w PLN, a okres jej trwania wynosi 3 lata.
Instrumentem bazowym Lokaty Inwestycyjnej Dobra Energia jest koszyk akcji spółek defensywnych (Altria Group Inc., Electricite de France SA, Enel SpA. Kraft Foods Inc., Nintendo Co Ltd,) - reprezentujących sektory uważane za najmniej narażone na skutki kryzysu finansowego. - Obecna sytuacja rynkowa wymaga poszukiwania alternatywnych, innowacyjnych, a zarazem bezpiecznych rozwiązań inwestycyjnych w zakresie lokowania pieniędzy. Chcąc dostarczać Klientom produkty finansowe najwyższej jakości, postanowiliśmy umożliwić subskrypcję Lokaty Dobra Energia wszystkim Klientom BRE Banku. Produkt przeznaczony jest dla osób ceniących stabilność oraz oczekujących ponadprzeciętnych zysków - mówi Katarzyna Heuchert, Dyrektor ds Rozwoju Oferty Produktowej BRE Banku. - Produkty spółek, wchodzących w skład koszyka inwestycyjnego, zaspakajają podstawowe potrzeby konsumentów, dlatego też firmy takie w aktualnej sytuacji są najmniej wrażliwe na zawirowania gospodarcze. Wydatki Klientów na energię elektryczną czy żywność nie są ograniczane w czasie spowolnienia gospodarczego w takim stopniu jak np. na wyjazdy zagraniczne lub dobra luksusowe. Z tego względu akcje spółek Electricite de France, Kraft Foods, Enel czy Altria Group mogą wykazać się większą stabilnością kursów. Nintendo jest zaś jedną z niewielu spółek sektora hi-tech, która pomimo kryzysu osiągnęła rekordowe wyniki za rok 2008 i odniosła ogromny sukces na rynku gier wideo - dodaje Katarzyna Heuchert.
Strategia produktu daje możliwość zarabiania na wzroście wartości składników koszyka. W okresie trwania lokaty zostaną przeprowadzone 3 obserwacje aktywa bazowego (w odstępach rocznych). Za każdy rok, w którym warunek inwestycyjny zostanie spełniony, Klient może uzyskać oprocentowanie w wysokości min. 8% (tzw. kupon). Według danych rynkowych z dnia 30.01.2009 r. wysokość kuponu wyniosłaby 10%. Ostateczna wysokość kuponu zostanie ustalona w dniu otwarcia lokaty (24.02.2009 r.). Warunek inwestycyjny zostaje spełniony, gdy w dacie obserwacji wszystkie składniki koszyka (kursy akcji każdej z pięciu spółek) znajdą się powyżej swojego poziomu początkowego z dnia otwarcia lokaty.
Dodatkowo, w przypadku gdy ceny akcji nie wzrosną już po pierwszym roku, Klient nie traci możliwości osiągnięcia maksymalnego zysku równego 3 x wysokość kuponu. Jeśli bowiem w którymkolwiek z następnych lat, warunek inwestycyjny zostanie spełniony, Klient uzyskuje nie tylko wysokość kuponu bieżącego (za dany rok), ale również za lata poprzednie. Jeżeli warunek inwestycyjny nie zostałby spełniony w żadnej z trzech obserwacji, inwestycja gwarantuje zwrot zainwestowanego kapitału w dniu zapadalności lokaty.
Subskrypcja lokaty trwa od 05.02.2009 do 23.02.2009.
ALTRIA GROUP
Koncern tytoniowo - alkoholowy. Właściciel Phillip Morris International, Phillip Morris USA, John Middleton i Ste. Michelle Wine Estates. Philip Morris International jest wiodącą firmą tytoniową, której produkty są sprzedawane w około 160 krajach. W 2007 r. posiadał prawie 15,6% udziału w międzynarodowym rynku papierosowym poza USA. Z kolei Phillip Morris USA jest największym koncernem tytoniowym w USA. Kontroluje prawie 50% rynku papierosów. John Middleton to spółka produkująca cygara, zaś Ste. Michelle Wine Estates znajduje się w czołówce firm producentów win w Stanach Zjednoczonych. Altria Group posiada również 28% udział w SAB Miller plc, jednym z największych browarów na świecie.
ENEL SPA
Największy producent i dystrybutor energii elektrycznej we Włoszech oraz drugi pod względem mocy wytwórczych w Europie. Spółka jest obecna na rynku europejskim, północnoamerykańskim oraz latynoamerykańskim. Po przejęciu hiszpańskiej Endessy, Enel wraz z Accioną posiada ponad 52 miliony klientów w 22 krajach i wytwarza ponad 83 000 MW prądu. W 2007 roku spółka zarobiła 4 mld EUR przy przychodach na poziomie 43,7 mld EUR. Spółka prowadzi również działalność w zakresie produkcji energii ze źródeł alternatywnych. W ciągu najbliższych 5 lat zamierza podwoić swoje moce wytwórcze w segmencie energii odnawialnej (z aktualnych 4300 MW).
ELECTRICITE DE FRANCE
Największy producent energii elektrycznej w Europie. Prowadzi działalność przede wszystkim we Francji, Włoszech i Niemczech, ale obecny jest również w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Republice Południowej Afryki. We Francji posiada 28 milionów odbiorców, których zaopatruje w elektryczność oraz gaz. W całej Europie liczba ta sięga 40 mln. W Niemczech wspólnie z Energie Baden-Württemberg AG zarządza dwiema hydroelektrowniami zlokalizowanymi na rzece Ren. Roczne przychody przekraczają 50 mld EUR (za 2007 r. znalazły się na poziomie 59,6 mld EUR). Zysk netto grupy EDF za 2007 rok wyniósł prawie 5 mld EUR (wzrost o 10,6% w porównaniu do 2006 r.). Pierwszą połowę roku 2008 firma zakończyła wynikiem netto w wysokości 3 mld EUR przy przychodach na poziomie 32 mld EUR. Firma prowadzi również działalność w zakresie energii odnawialnej poprzez spółkę zależną EDF Energies Nouvelles.
KRAFT FOODS
Trzeci największy (po Nestlé SA and PepsiCo) światowy koncern produkujący produkty żywnościowe i napoje. Oprócz produktów pod nazwą Kraft, spółka sprzedaje również asortyment marek: Jacobs, Maxwell House, Milka czy Lu. Spółka zatrudnia ponad 100 000 pracowników w ponad 70 krajach i posiada ponad 180 fabryk oraz 11 centrów badań technologicznych. Przychody ze sprzedaży za 2007 rok znalazły się na poziomie 38 mld USD i wykazały dodatnią dynamikę w stosunku do roku 2006. Zysk netto za rok 2007 wyniósł 2,6 mld USD.
NINTENDO CO LTD
Lider rynku gier wideo. Najnowszy produkt, konsola „Wii", znana głównie ze swojego bezprzewodowego kontrolera, który może być używany jako urządzenie wskazujące i może wykrywać ruch w trzech wymiarach, odniosła ogromny sukces na całym świecie sprzedając się w 2008 roku w ponad 18 mln egzemplarzy. Mimo spowolnienia gospodarczego w krajach europejskich, USA i Japonii, spółce udało się osiągnąć rekordowe wyniki za 2008 rok. Sprzedaż netto spółki wyniosła 16,7 mld USD i była o 73% wyższa niż w roku 2007, zaś zysk netto ukształtował się na poziomie 2,5 mld USD i był o 47,7% wyższy niż w roku poprzednim.
Instrumentem bazowym Lokaty Inwestycyjnej Dobra Energia jest koszyk akcji spółek defensywnych (Altria Group Inc., Electricite de France SA, Enel SpA. Kraft Foods Inc., Nintendo Co Ltd,) - reprezentujących sektory uważane za najmniej narażone na skutki kryzysu finansowego. - Obecna sytuacja rynkowa wymaga poszukiwania alternatywnych, innowacyjnych, a zarazem bezpiecznych rozwiązań inwestycyjnych w zakresie lokowania pieniędzy. Chcąc dostarczać Klientom produkty finansowe najwyższej jakości, postanowiliśmy umożliwić subskrypcję Lokaty Dobra Energia wszystkim Klientom BRE Banku. Produkt przeznaczony jest dla osób ceniących stabilność oraz oczekujących ponadprzeciętnych zysków - mówi Katarzyna Heuchert, Dyrektor ds Rozwoju Oferty Produktowej BRE Banku. - Produkty spółek, wchodzących w skład koszyka inwestycyjnego, zaspakajają podstawowe potrzeby konsumentów, dlatego też firmy takie w aktualnej sytuacji są najmniej wrażliwe na zawirowania gospodarcze. Wydatki Klientów na energię elektryczną czy żywność nie są ograniczane w czasie spowolnienia gospodarczego w takim stopniu jak np. na wyjazdy zagraniczne lub dobra luksusowe. Z tego względu akcje spółek Electricite de France, Kraft Foods, Enel czy Altria Group mogą wykazać się większą stabilnością kursów. Nintendo jest zaś jedną z niewielu spółek sektora hi-tech, która pomimo kryzysu osiągnęła rekordowe wyniki za rok 2008 i odniosła ogromny sukces na rynku gier wideo - dodaje Katarzyna Heuchert.
Strategia produktu daje możliwość zarabiania na wzroście wartości składników koszyka. W okresie trwania lokaty zostaną przeprowadzone 3 obserwacje aktywa bazowego (w odstępach rocznych). Za każdy rok, w którym warunek inwestycyjny zostanie spełniony, Klient może uzyskać oprocentowanie w wysokości min. 8% (tzw. kupon). Według danych rynkowych z dnia 30.01.2009 r. wysokość kuponu wyniosłaby 10%. Ostateczna wysokość kuponu zostanie ustalona w dniu otwarcia lokaty (24.02.2009 r.). Warunek inwestycyjny zostaje spełniony, gdy w dacie obserwacji wszystkie składniki koszyka (kursy akcji każdej z pięciu spółek) znajdą się powyżej swojego poziomu początkowego z dnia otwarcia lokaty.
Dodatkowo, w przypadku gdy ceny akcji nie wzrosną już po pierwszym roku, Klient nie traci możliwości osiągnięcia maksymalnego zysku równego 3 x wysokość kuponu. Jeśli bowiem w którymkolwiek z następnych lat, warunek inwestycyjny zostanie spełniony, Klient uzyskuje nie tylko wysokość kuponu bieżącego (za dany rok), ale również za lata poprzednie. Jeżeli warunek inwestycyjny nie zostałby spełniony w żadnej z trzech obserwacji, inwestycja gwarantuje zwrot zainwestowanego kapitału w dniu zapadalności lokaty.
Subskrypcja lokaty trwa od 05.02.2009 do 23.02.2009.
ALTRIA GROUP
Koncern tytoniowo - alkoholowy. Właściciel Phillip Morris International, Phillip Morris USA, John Middleton i Ste. Michelle Wine Estates. Philip Morris International jest wiodącą firmą tytoniową, której produkty są sprzedawane w około 160 krajach. W 2007 r. posiadał prawie 15,6% udziału w międzynarodowym rynku papierosowym poza USA. Z kolei Phillip Morris USA jest największym koncernem tytoniowym w USA. Kontroluje prawie 50% rynku papierosów. John Middleton to spółka produkująca cygara, zaś Ste. Michelle Wine Estates znajduje się w czołówce firm producentów win w Stanach Zjednoczonych. Altria Group posiada również 28% udział w SAB Miller plc, jednym z największych browarów na świecie.
ENEL SPA
Największy producent i dystrybutor energii elektrycznej we Włoszech oraz drugi pod względem mocy wytwórczych w Europie. Spółka jest obecna na rynku europejskim, północnoamerykańskim oraz latynoamerykańskim. Po przejęciu hiszpańskiej Endessy, Enel wraz z Accioną posiada ponad 52 miliony klientów w 22 krajach i wytwarza ponad 83 000 MW prądu. W 2007 roku spółka zarobiła 4 mld EUR przy przychodach na poziomie 43,7 mld EUR. Spółka prowadzi również działalność w zakresie produkcji energii ze źródeł alternatywnych. W ciągu najbliższych 5 lat zamierza podwoić swoje moce wytwórcze w segmencie energii odnawialnej (z aktualnych 4300 MW).
ELECTRICITE DE FRANCE
Największy producent energii elektrycznej w Europie. Prowadzi działalność przede wszystkim we Francji, Włoszech i Niemczech, ale obecny jest również w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Republice Południowej Afryki. We Francji posiada 28 milionów odbiorców, których zaopatruje w elektryczność oraz gaz. W całej Europie liczba ta sięga 40 mln. W Niemczech wspólnie z Energie Baden-Württemberg AG zarządza dwiema hydroelektrowniami zlokalizowanymi na rzece Ren. Roczne przychody przekraczają 50 mld EUR (za 2007 r. znalazły się na poziomie 59,6 mld EUR). Zysk netto grupy EDF za 2007 rok wyniósł prawie 5 mld EUR (wzrost o 10,6% w porównaniu do 2006 r.). Pierwszą połowę roku 2008 firma zakończyła wynikiem netto w wysokości 3 mld EUR przy przychodach na poziomie 32 mld EUR. Firma prowadzi również działalność w zakresie energii odnawialnej poprzez spółkę zależną EDF Energies Nouvelles.
KRAFT FOODS
Trzeci największy (po Nestlé SA and PepsiCo) światowy koncern produkujący produkty żywnościowe i napoje. Oprócz produktów pod nazwą Kraft, spółka sprzedaje również asortyment marek: Jacobs, Maxwell House, Milka czy Lu. Spółka zatrudnia ponad 100 000 pracowników w ponad 70 krajach i posiada ponad 180 fabryk oraz 11 centrów badań technologicznych. Przychody ze sprzedaży za 2007 rok znalazły się na poziomie 38 mld USD i wykazały dodatnią dynamikę w stosunku do roku 2006. Zysk netto za rok 2007 wyniósł 2,6 mld USD.
NINTENDO CO LTD
Lider rynku gier wideo. Najnowszy produkt, konsola „Wii", znana głównie ze swojego bezprzewodowego kontrolera, który może być używany jako urządzenie wskazujące i może wykrywać ruch w trzech wymiarach, odniosła ogromny sukces na całym świecie sprzedając się w 2008 roku w ponad 18 mln egzemplarzy. Mimo spowolnienia gospodarczego w krajach europejskich, USA i Japonii, spółce udało się osiągnąć rekordowe wyniki za 2008 rok. Sprzedaż netto spółki wyniosła 16,7 mld USD i była o 73% wyższa niż w roku 2007, zaś zysk netto ukształtował się na poziomie 2,5 mld USD i był o 47,7% wyższy niż w roku poprzednim.