Decyzję podjęto na podstawie procedury przetargowej. Umowa zawarta została na 12 lat. Dotyczy ona oferty dla klientów detalicznych mBanku oraz klientów mLeasingu, jednej z kluczowych spółek z Grupy mBanku. Porozumienie zakłada dalszy rozwój oferty ubezpieczeniowej standalone i produktów wspierających zrównoważony rozwój klientów w segmencie firm oraz kolejne inwestycje w procesy cyfrowe. mBank i UNIQA współpracują ze sobą od 2015 roku.
Kiedy zaczynaliśmy 10 lat temu, taki model współpracy był pionierski. Przez ten czas, stworzyliśmy ofertę dopasowaną do zmieniających się potrzeb klientów mBanku, dopasowaną do strategii mBanku z wiodącym na rynku udziałem kanałów cyfrowych w dystrybucji ubezpieczeń – podkreśla Mariusz Wójcik, członek zarządu UNIQA w Polsce, odpowiedzialny za współpracę z partnerami i bancassurance. – Cieszymy się, że przez ostatnią dekadę stworzyliśmy jakościowo silne partnerstwo, którego nadrzędnym celem jest dostarczanie wartości naszym klientom – dodaje.
Mariusz Wójcik, członek zarządu UNIQA w Polsce
W ciągu dekady udało nam się stworzyć kompleksową ofertę produktową i przyjazny proces zakupowy. Dzięki temu mamy dziś największy wśród banków udział w rynku bancassurance i osiągamy rekordowe wyniki sprzedaży w kanałach zdalnych - mówi Krzysztof Bratos, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej i dodaje: W przyszłości będziemy dalej budowali na tych fundamentach – prostym procesie zakupowym i dobrej ofercie. Jednocześnie będziemy rozwijać portfolio produktowe by było jeszcze lepiej dopasowane do różnych segmentów klientów. Ostatecznie ma nam to przymieść podwojenie dochodów w tym obszarze.
Krzysztof Bratos, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej
mLeasing stawia na produkty wspierające zrównoważony rozwój
Wspólnie z UNIQA chcemy tworzyć rozwiązania, które nie tylko chronią inwestycje naszych klientów, ale także wspierają ich rozwój w kierunku zrównoważonym i nowoczesnym. Naszym celem jest budowa oferty ubezpieczeniowej, która będzie realnym wsparciem w transformacji energetycznej, a jednocześnie pozostanie łatwa i intuicyjna w obsłudze.
Katarzyna Szerling, wiceprezeska zarządu mLeasingu
Na koniec 2024 roku UNIQA była piątą grupą ubezpieczeniową w Polsce pod względem wielkości i najszybciej rosnącym ubezpieczycielem, odnotowując wzrost przypisu składki na poziomie 18,9 proc. rok do roku. Jest też w TOP3 najchętniej rozważanych przez klientów marek ubezpieczeniowych w Polsce. Firma pozostaje także rynkowym liderem sprzedaży eCommerce w Polsce.
mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań w bankowości. Oferuje klientom nowoczesne i proste rozwiązania, które mają wspierać ich w codziennych sprawach. Obsługuje blisko 6 mln klientów, w segmencie detaliczny, korporacyjnym i private banking. W ramach Grupy mBanku działa dziewięć spółek. W I kwartale 2025 roku Grupa wypracowała zysk netto na poziomie blisko 706 mln zł.
Spółka mLeasing jest częścią Grupy mBanku i należy do czołówki polskich firm leasingowych. Na rynku działa od 1991 roku. mLeasing wyróżnia dostarczanie kompleksowych rozwiązań dla wszystkich segmentów klientów: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz korporacji. Spółka oferuje leasing pojazdów, transportu ciężkiego, maszyn i urządzeń, w tym medycznych - jest liderem tego segmentu rynku, a także małych przedmiotów w pełni onlinowym procesie (leasing na klik poprzez spółę córkę LeaseLink Sp. z o.o.). mLeasing jest też właścicielem mAuto.pl - platformy, na której sprzedaje samochody nowe i poleasingowe, dostępne od ręki z atrakcyjnym finansowaniem.
Emilia Kasperczak
Ekspertka ds. relacji z mediami