W nawiązaniu do komunikatów, które ukazały się dziś w niektórych mediach informujemy, że bezpieczeństwo systemu informatycznego MultiBanku nie zostało w żaden sposób naruszone, a pieniądze Klientów zdeponowane w Banku są bezpieczne.
Sytuacja opisana dziś w mediach jest przykładem phishingu, czyli praktyk polegających na próbach pozyskania poufnych danych Klienta poprzez rozsyłanie wiadomości e-mail z linkami do fałszywych stron lub replikację witryn internetowych instytucji z usług których korzystają Klienci. Pojawienie się przy logowaniu prośby o podanie haseł jednorazowych spowodowane jest wirusem zainstalowanym na komputerze użytkownika, z którego następuje logowanie. Aby uniknąć zawirusowania systemu, internauci powinni stosować oprogramowanie antywirusowe rekomendowane i dostępne na stronie MultiBanku oraz postępować zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, które są szeroko prezentowane w komunikacji z klientami od chwili powstania Banku.
Serwis transakcyjny MultiBanku jest zabezpieczony najnowocześniejszymi certyfikatami, dlatego użytkownicy stosujący się do zaleceń i chroniący swoje komputery przed niepożądanym oprogramowaniem nie są narażeni na działania hackerów.
Informacje dodatkowe:
Przypominamy, że hasła jednorazowe służą wyłącznie do zatwierdzania pojedynczych dyspozycji w internetowym serwisie transakcyjnym, WAP oraz AST (Automatycznym Serwisie Telefonicznym). Hasła jednorazowe powinno się podawać tylko na zaszyfrowanych stronach oznaczonych certyfikatem MultiBanku. Nie należy podawać haseł jednorazowych na stronach niezaszyfrowanych, bez certyfikatu lub w wyskakujących okienkach (typu pop-up).
Zalecamy ponadto regularne aktualizowanie systemu operacyjnego, stosowanie programów anytywiursowych, programów typu "firewall" oraz cykliczne skanowanie dysków komputera w celu usunięcia najpopularniejszych "robaków" i "wirusów".Do tego celu polecamy bezpłatne narzędzie przygotowane przez firmę Arcabit: ArcaClean. Program ten skanuje wszystkie dyski komputera i usuwa wykryte robaki wraz z ich kopiami. Odtwarza również zmiany, których dokonały w konfiguracji systemu. Program można pobrać ze strony firmy ArcaBit: http://www.arcabit.pl/download/windows/ArcaClean.exe, a następnie uruchomić i postępować zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie.
Serwis transakcyjny MultiBanku jest zabezpieczony najnowocześniejszymi certyfikatami, dlatego użytkownicy stosujący się do zaleceń i chroniący swoje komputery przed niepożądanym oprogramowaniem nie są narażeni na działania hackerów.
Informacje dodatkowe:
Przypominamy, że hasła jednorazowe służą wyłącznie do zatwierdzania pojedynczych dyspozycji w internetowym serwisie transakcyjnym, WAP oraz AST (Automatycznym Serwisie Telefonicznym). Hasła jednorazowe powinno się podawać tylko na zaszyfrowanych stronach oznaczonych certyfikatem MultiBanku. Nie należy podawać haseł jednorazowych na stronach niezaszyfrowanych, bez certyfikatu lub w wyskakujących okienkach (typu pop-up).
Zalecamy ponadto regularne aktualizowanie systemu operacyjnego, stosowanie programów anytywiursowych, programów typu "firewall" oraz cykliczne skanowanie dysków komputera w celu usunięcia najpopularniejszych "robaków" i "wirusów".Do tego celu polecamy bezpłatne narzędzie przygotowane przez firmę Arcabit: ArcaClean. Program ten skanuje wszystkie dyski komputera i usuwa wykryte robaki wraz z ich kopiami. Odtwarza również zmiany, których dokonały w konfiguracji systemu. Program można pobrać ze strony firmy ArcaBit: http://www.arcabit.pl/download/windows/ArcaClean.exe, a następnie uruchomić i postępować zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie.