Z początkiem kwietnia br. trafi do polskich księgarń książka Suzy i Jacka Welchów zatytułowana „Winning – odpowiedzi”, która jest dopełnieniem światowego przeboju czytelniczego ostatnich lat – „Winning znaczy zwyciężać”. Książka wydana przez Studio EMKA przy współpracy z BRE Bankiem opatrzona została wstępem Prezesa BRE, Sławomira Lachowskiego.
„Winning znaczy zwyciężać” to niespotykany tekst będący zarówno traktatem filozoficznym na temat podstawowych praktyk biznesowych, jak i przejrzysty podręczniki napisany z typową dla autora otwartością i optymizmem. Wydawało się, że po niej, odwołując się do słów Warrena Buffetta, „nie będzie potrzebna więcej żadna inna książka o zarządzaniu”.
Tymczasem podczas podróży Suzy i Jacka Welchów po świecie okazało się, że książka stała zachętą do dalszej rozmowy. Do autorów napłynęły tysiące pytań. Dotyczyły problemów w skali makro, np.: „Jak kraje rozwinięte mogą konkurować z Chinami?”, a także w skali mikro „Jak zarządzać zespołem, do którego jeszcze wczoraj sam należałem?”. Wiele osób chciało wiedzieć, jak przyśpieszyć swoją karierę, w jaki sposób radzić sobie z trudnym szefem czy jak prawidłowo zastosować regułę otwartości wobec starszych pracowników. Pytania dotyczyły dosłownie każdego aspektu biznesu i kariery zawodowej.
„Winning – odpowiedzi” podejmuje najważniejsze z nich i udziela otwartych, dosadnych odpowiedzi, które stanowią przedłużenie rozmowy podjętej przez Państwa Welchów w
Winning znaczy zwyciężać.
Jak pisze we wstępie Sławomir Lachowski, książka jest pełna trafnych spostrzeżeń i stanowi pasjonującą lekturę dla szerokiej publiczności czytelniczej. Dla menedżerów i liderów, dążących do lepszych rezultatów ma wartość nie do przecenienia – pogłębia wiedzę i wzbogaca warsztat o narzędzia, które chce się natychmiast zastosować. Pytania w niej zawarte nie są nowe, ale odpowiedzi niejednokrotnie zaskakujące. Wiele z nich jest jak recepta od świetnego lekarza, wystarczy zastosować, aby było „lepiej”.
BRE Bank, wspierając polskie wydania obu książek „Winning” oraz „Winning – odpowiedzi”, stara się inspirować przedsiębiorców, menedżerów i pracowników do korzystania z najlepszych praktyk, przyczyniając się tym samym do ich sukcesu biznesowego.
Celem BRE Banku jest uzyskanie pozycji lidera rynku, wyróżniającego się najwyższą jakością świadczonych usług, innowacyjnością a przede wszystkim kompetencjami pracowników. Misją obszaru HR BRE Banku jest hasło „Wyróżniamy się przez naszych ludzi”, bowiem, jak pisze we wstępie Prezes Lachowski „podobnie jak w sporcie, kiedy wygrywa zespół złożony z lepszych zawodników, lepiej zmotywowanych i umiejętnie ze sobą współpracujących, to działalność HR decyduje o sukcesie firmy”.