Z początkiem kwietnia br. rusza kampania reklamowa BRE Banku, skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw. Kampania ma na celu wzrost świadomości marki BRE Banku w segmencie MSP oraz wsparcie sprzedaży. W kreacjach wykorzystano rekina biznesu, charakterystyczny symbol, zakotwiczany w świadomości, zaczerpnięty z potocznej mowy biznesowej. Przekaz podkreśla hasło: „Zmienimy Twoją firmę w rekina biznesu”.
Wiosenna kampania reklamowa koncentruje się na wzroście świadomości marki wśród małych i średnich firm oraz ociepleniu wizerunku Banku.
„W kampanii dla MSP po raz pierwszy pojawia się nowy claim BRE Banku „Wyróżniają nas ludzie”. Hasło jest nawiązaniem do misji obszaru HR BRE Banku i podkreśla, że ogromną rolę w uzyskaniu pozycji najlepszej instytucji finansowej dla wymagających klientów odgrywają pracownicy BRE. Bank wyróżnia się na rynku poprzez fachowość, kompetencje i oferowanie najwyższej jakości obsług”,
mówi Szymon Midera, Wicedyrektor Departamentu Marketingu i Relacji Inwestorskich..
Drugim, nie mniej ważnym celem kampanii, jest zaprezentowanie korzyści płynących z profesjonalnego doradztwa oraz oferty BRE Banku dla MSP.
„Rekin symbolizuje elastyczną, szybko dostosowującą się do otoczenia firmę, która potrafi wykorzystywać pojawiające się szanse. Doskonałym tego przykładem jest chociażby fakt, że rekiny przystosowały się do życia w każdym słonowodnym ekosystemie na wszystkich kontynentach. Są bardzo inteligentne i dysponują takimi samymi zmysłami jak ssaki. Mamy świadomość, iż w wielu małych i średnich firmach drzemie potencjał rekina. Chcemy pokazać im, że poprzez sprawne zarządzanie finansami mogą działać efektywniej i osiągać lepszą pozycję konkurencyjną, a my im to ułatwimy dostarczając stałego wsparcia i środków na rozwój”, mówi Krzysztof Gerlach, Dyrektor Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w BRE Banku.
"Mamy do tego odpowiednie narzędzia. Od kilku lat konsekwentnie rozwijamy ofertę, dostosowując ją do zmieniających się trendów rynkowych, nieustannie szkolimy doradców, kładąc nacisk na wiedzę ekspercką. Nasze sztandarowe produkty, Pakiety linii EFEKT, dają firmie komfort działania - umożliwiają szybkie podejmowanie decyzji inwestycyjnych, pokonanie czasowych trudności z płynnością finansową i uwiarygodniają firmę w oczach kontrahentów. Gwarantuje to np. konstrukcja limitu kredytowego, w skład którego wchodzi kilka produktów kredytowych. Klient może z nich skorzystać w dowolnym momencie, gdyż zdolność kredytowa jest badana tylko raz a do uruchomienia wystarcza jedynie pisemne zlecenie. Firmy, które potrzebują większych środków na inwestycje bądź dowolny cel mogą skorzystać z kredytu hipotecznego czy też pożyczki hipotecznej, gdzie kwoty nie są z góry ograniczone a okres spłaty może być rozłożony nawet na 15 lat.”, dodaje Krzysztof Gerlach.
W kampanii podkreślane są najważniejsze benefity oferty BRE Banku dla MSP:
stały kontakt z indywidualnym doradcą
600 tys. zł kredytu w rachunku bieżącym w 7 dni
4 mln zł limitu na działalność bieżącą i inwestycje
finansowanie hipoteczne: kredyty oraz pożyczki na dowolny cel Przekaz zwraca uwagę na doradztwo na każdym etapie współpracy małej i średniej firmy z BRE Bankiem oraz na różne modele finansowania dostosowywane w banku do sytuacji przedsiębiorców i wynikających z nich potrzeb.
Głównym medium wykorzystanym w kampanii jest outdoor. Wybrano nośniki typu backlight, które wyróżniają się najwyższą jakością, ponadto w centrum Warszawy i Łodzi pojawią się wielkoformatowe powierzchnie reklamowe z trójwymiarowym rekinem.
Mediami uzupełniającymi kampanii są prasa oraz Internet. Reklamy pojawią się w dziennikach: Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, Puls Biznesu, w magazynach: Forbes, Manager Magazin i Gazeta MSP oraz tygodnikach opinii: Polityka, Newsweek, Wprost.
Wykorzystanie Internetu ma na celu zachęcenie przedsiębiorców do zapoznania się z ofertą banku i kontaktu z doradcą ze stron portalu www.brebank.pl. Na stronie głównej serwisu internetowego pojawi się top layer w formie pływającego rekina, a na dalszych - banery. Reklamy internetowe będą kierowały do specjalnej strony o kampanii dla MSP www.brebank.pl/rekiny_biznesu. Umieszczone na niej narzędzia (tzw. wizardy) pozwolą przedsiębiorcom w łatwy i szybki sposób dokonać wyboru odpowiedniego Pakietu EFEKT, sprawdzić zdolność kredytową (kalkulator kredytowy) oraz przesłać formularz kontaktowy wprost na skrzynkę doradcy.
Media plan internetowy skoncentrowany jest na witrynach dedykowanych właścicielom małych i średnich firm lub osobom pełniącym w nich ważne funkcje: Pit.pl, Vat.pl, Podatki.pl, Infor.pl, Money.pl i Bankier.pl, e-petrol.pl, nowoczesnafirma.pl, e-prawnik.pl, Gazeta.pl, Onet.pl, Rzeczpospolita, Gazeta Prawna. Poza standardowymi formami reklamy (mailing, doublebillboard, brandmark) w kampanii użyte zostaną również formy niestandardowe m.in. screening.
Kampanii nie będą w stanie przeoczyć klienci odwiedzający BRE Bank czy kontaktujący się doradcami. Rekin będzie widoczny w centrali, oddziałach czy np. na samochodach doradców.
Kreację opracowała Agencja Reklamowa Czteryczwarte, media natomiast zaplanował dom mediowy Vizeum Polska
***
W ciągu 2006 r. BRE Bank pozyskał 1990 klientów MSP, w tym 1415 klientów korzystających z linii EFEKT (o 49% więcej niż w 2005r.). Obecnie obsługuje blisko 7 tys. podmiotów z sektora MSP.
Udział bankowości korporacyjnej w wyniku BRE Banku za 2006 rok wyniósł 41%, w tym systematycznie coraz większą rolę odgrywa współpraca z sektorem MSP. W 2006 roku wartość udzielonych klientom korporacyjnym kredytów wyniosła 9,2 mld zł, z czego 7% stanowiły kredyty dla MSP (4% w 2005 roku).Wartość depozytów dla klientów korporacyjnych w ub. roku sięgnęła 16,2 mld zł, w tym 10% stanowiły depozyty od MSP (8% w 2005 roku).
Wartość zawartych umów kredytowych w ramach Pakietu EFEKT Plus wzrosła w 2006 roku w porównaniu do 2005 roku o 131%, średnia wartość udzielonego kredytu w rachunku bieżącym EFEKT Plus była o 37% wyższa.
W 2007 roku na całym rynku korporacyjnym BRE Bank chce obsługiwać ok. 12,4 tys. firm o dużym potencjale dochodowym. Aż 7800 spośród nich (77%) mają stanowić firmy z sektora MSP, co oznacza, że 2007 roku Bank planuje pozyskać około 1700 nowych klientów z sektora MSP. Poza akwizycją w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, Bank kładzie nacisk na utrzymanie wysokiej dynamiki wzrostu akcji kredytowej oraz na dalszy rozwój oferty, szczególnie w zakresie obsługi handlu zagranicznego.
Flagowym produktem dla MSP w ofercie BRE Banku są Pakiety linii EFEKT, adresowane do podmiotów gospodarczych prowadzących pełną księgowość, o obrotach do 30 mln PLN. Pakiety są zestawem usług i produktów bankowych oferowanych Klientom BRE Banku na specjalnych, preferencyjnych w stosunku do standardowej oferty banku warunkach.
Obecnie BRE Bank proponuje pakiety w wersjach: EFEKT, EFEKT Plus, EFEKT Finansowy, EFEKT Inwestycyjny. Pod koniec 2006 roku BRE Bank wprowadził 2 nowe produkty finansowania hipotecznego: kredyt i pożyczkę hipoteczną. Pozwalają uzyskać środki sięgające 90% wartości nieruchomości na inwestycje (kredyt) bądź 60% wartości nieruchomości na dowolny cel związany z działalnością gospodarczą (pożyczka), nawet na 15 lat.
„W kampanii dla MSP po raz pierwszy pojawia się nowy claim BRE Banku „Wyróżniają nas ludzie”. Hasło jest nawiązaniem do misji obszaru HR BRE Banku i podkreśla, że ogromną rolę w uzyskaniu pozycji najlepszej instytucji finansowej dla wymagających klientów odgrywają pracownicy BRE. Bank wyróżnia się na rynku poprzez fachowość, kompetencje i oferowanie najwyższej jakości obsług”,
mówi Szymon Midera, Wicedyrektor Departamentu Marketingu i Relacji Inwestorskich..
Drugim, nie mniej ważnym celem kampanii, jest zaprezentowanie korzyści płynących z profesjonalnego doradztwa oraz oferty BRE Banku dla MSP.
„Rekin symbolizuje elastyczną, szybko dostosowującą się do otoczenia firmę, która potrafi wykorzystywać pojawiające się szanse. Doskonałym tego przykładem jest chociażby fakt, że rekiny przystosowały się do życia w każdym słonowodnym ekosystemie na wszystkich kontynentach. Są bardzo inteligentne i dysponują takimi samymi zmysłami jak ssaki. Mamy świadomość, iż w wielu małych i średnich firmach drzemie potencjał rekina. Chcemy pokazać im, że poprzez sprawne zarządzanie finansami mogą działać efektywniej i osiągać lepszą pozycję konkurencyjną, a my im to ułatwimy dostarczając stałego wsparcia i środków na rozwój”, mówi Krzysztof Gerlach, Dyrektor Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w BRE Banku.
"Mamy do tego odpowiednie narzędzia. Od kilku lat konsekwentnie rozwijamy ofertę, dostosowując ją do zmieniających się trendów rynkowych, nieustannie szkolimy doradców, kładąc nacisk na wiedzę ekspercką. Nasze sztandarowe produkty, Pakiety linii EFEKT, dają firmie komfort działania - umożliwiają szybkie podejmowanie decyzji inwestycyjnych, pokonanie czasowych trudności z płynnością finansową i uwiarygodniają firmę w oczach kontrahentów. Gwarantuje to np. konstrukcja limitu kredytowego, w skład którego wchodzi kilka produktów kredytowych. Klient może z nich skorzystać w dowolnym momencie, gdyż zdolność kredytowa jest badana tylko raz a do uruchomienia wystarcza jedynie pisemne zlecenie. Firmy, które potrzebują większych środków na inwestycje bądź dowolny cel mogą skorzystać z kredytu hipotecznego czy też pożyczki hipotecznej, gdzie kwoty nie są z góry ograniczone a okres spłaty może być rozłożony nawet na 15 lat.”, dodaje Krzysztof Gerlach.
W kampanii podkreślane są najważniejsze benefity oferty BRE Banku dla MSP:
stały kontakt z indywidualnym doradcą
600 tys. zł kredytu w rachunku bieżącym w 7 dni
4 mln zł limitu na działalność bieżącą i inwestycje
finansowanie hipoteczne: kredyty oraz pożyczki na dowolny cel Przekaz zwraca uwagę na doradztwo na każdym etapie współpracy małej i średniej firmy z BRE Bankiem oraz na różne modele finansowania dostosowywane w banku do sytuacji przedsiębiorców i wynikających z nich potrzeb.
Głównym medium wykorzystanym w kampanii jest outdoor. Wybrano nośniki typu backlight, które wyróżniają się najwyższą jakością, ponadto w centrum Warszawy i Łodzi pojawią się wielkoformatowe powierzchnie reklamowe z trójwymiarowym rekinem.
Mediami uzupełniającymi kampanii są prasa oraz Internet. Reklamy pojawią się w dziennikach: Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, Puls Biznesu, w magazynach: Forbes, Manager Magazin i Gazeta MSP oraz tygodnikach opinii: Polityka, Newsweek, Wprost.
Wykorzystanie Internetu ma na celu zachęcenie przedsiębiorców do zapoznania się z ofertą banku i kontaktu z doradcą ze stron portalu www.brebank.pl. Na stronie głównej serwisu internetowego pojawi się top layer w formie pływającego rekina, a na dalszych - banery. Reklamy internetowe będą kierowały do specjalnej strony o kampanii dla MSP www.brebank.pl/rekiny_biznesu. Umieszczone na niej narzędzia (tzw. wizardy) pozwolą przedsiębiorcom w łatwy i szybki sposób dokonać wyboru odpowiedniego Pakietu EFEKT, sprawdzić zdolność kredytową (kalkulator kredytowy) oraz przesłać formularz kontaktowy wprost na skrzynkę doradcy.
Media plan internetowy skoncentrowany jest na witrynach dedykowanych właścicielom małych i średnich firm lub osobom pełniącym w nich ważne funkcje: Pit.pl, Vat.pl, Podatki.pl, Infor.pl, Money.pl i Bankier.pl, e-petrol.pl, nowoczesnafirma.pl, e-prawnik.pl, Gazeta.pl, Onet.pl, Rzeczpospolita, Gazeta Prawna. Poza standardowymi formami reklamy (mailing, doublebillboard, brandmark) w kampanii użyte zostaną również formy niestandardowe m.in. screening.
Kampanii nie będą w stanie przeoczyć klienci odwiedzający BRE Bank czy kontaktujący się doradcami. Rekin będzie widoczny w centrali, oddziałach czy np. na samochodach doradców.
Kreację opracowała Agencja Reklamowa Czteryczwarte, media natomiast zaplanował dom mediowy Vizeum Polska
***
W ciągu 2006 r. BRE Bank pozyskał 1990 klientów MSP, w tym 1415 klientów korzystających z linii EFEKT (o 49% więcej niż w 2005r.). Obecnie obsługuje blisko 7 tys. podmiotów z sektora MSP.
Udział bankowości korporacyjnej w wyniku BRE Banku za 2006 rok wyniósł 41%, w tym systematycznie coraz większą rolę odgrywa współpraca z sektorem MSP. W 2006 roku wartość udzielonych klientom korporacyjnym kredytów wyniosła 9,2 mld zł, z czego 7% stanowiły kredyty dla MSP (4% w 2005 roku).Wartość depozytów dla klientów korporacyjnych w ub. roku sięgnęła 16,2 mld zł, w tym 10% stanowiły depozyty od MSP (8% w 2005 roku).
Wartość zawartych umów kredytowych w ramach Pakietu EFEKT Plus wzrosła w 2006 roku w porównaniu do 2005 roku o 131%, średnia wartość udzielonego kredytu w rachunku bieżącym EFEKT Plus była o 37% wyższa.
W 2007 roku na całym rynku korporacyjnym BRE Bank chce obsługiwać ok. 12,4 tys. firm o dużym potencjale dochodowym. Aż 7800 spośród nich (77%) mają stanowić firmy z sektora MSP, co oznacza, że 2007 roku Bank planuje pozyskać około 1700 nowych klientów z sektora MSP. Poza akwizycją w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, Bank kładzie nacisk na utrzymanie wysokiej dynamiki wzrostu akcji kredytowej oraz na dalszy rozwój oferty, szczególnie w zakresie obsługi handlu zagranicznego.
Flagowym produktem dla MSP w ofercie BRE Banku są Pakiety linii EFEKT, adresowane do podmiotów gospodarczych prowadzących pełną księgowość, o obrotach do 30 mln PLN. Pakiety są zestawem usług i produktów bankowych oferowanych Klientom BRE Banku na specjalnych, preferencyjnych w stosunku do standardowej oferty banku warunkach.
Obecnie BRE Bank proponuje pakiety w wersjach: EFEKT, EFEKT Plus, EFEKT Finansowy, EFEKT Inwestycyjny. Pod koniec 2006 roku BRE Bank wprowadził 2 nowe produkty finansowania hipotecznego: kredyt i pożyczkę hipoteczną. Pozwalają uzyskać środki sięgające 90% wartości nieruchomości na inwestycje (kredyt) bądź 60% wartości nieruchomości na dowolny cel związany z działalnością gospodarczą (pożyczka), nawet na 15 lat.