8 września 2009 r. w siedzibie BRE Banku, przy ulicy Senatorskiej 18, w Warszawie odbędzie się konferencja Innowacyjny wzór na idealny efekt, poświęcona sposobom prawidłowego pozyskania i wykorzystania wsparcia ze środków unijnych przeznaczonych na wprowadzenie na rynek nowego produktu, innowacyjnych rozwiązań oraz ochronę własności przemysłowej. Partnerami konferencji są Instytut Wzornictwa Przemysłowego, firma projektowa ERGO Design oraz InvestLink Consulting.
Celem konferencji jest prezentacja dobrych praktyk finansowania projektów unijnych we współpracy na linii: przedsiębiorca - projektant - firma doradcza - instytucja finansowa, podejmowanej w związku z wdrożeniem opracowanych na podstawie prac B+R wzorów nowych produktów i usług oraz innowacyjnych rozwiązań z wykorzystaniem nowych technologii.
Zakres tematyczny został tak dobrany, aby przy pomocy pięciu głównych tez omówić nie tylko kwestie teoretyczne związane z wdrażaniem nowego produktu na rynek, szeroko rozumianym design managementem (zarządzaniem wzornictwem), czy montażem finansowym z udziałem środków unijnych, ale również , by znaleźć punkt odniesienia tych zagadnień do aspektów praktycznych – dobrych praktyk, skutecznych wdrożeń, czy prawidłowego wykorzystania narzędzi ochrony własności przemysłowej. „Naszym głównym celem jest pokazanie praktycznych przykładów efektów dobrej współpracy firmy planującej nową inwestycję ze specjalistami z różnych dziedzin. Stąd pomysł powiązania wiedzy i wymiany doświadczeń instytucji finansującej projekty z udziałem środków unijnych z podmiotami świadczącymi usługi doradcze, takimi jak Instytut Wzornictwa Przemysłowego, firma projektowa, czy firma doradcza”- mówi Jarosław Fordoński, dyrektor Biura ds. Unii Europejskiej w BRE Banku. „Chcemy podpowiedzieć przedsiębiorcom o czym warto pamiętać podczas opracowywania i wdrażania produktów, gdzie szukać źródeł finansowania, jak skutecznie wykorzystywać środki unijne. Chcemy też pokazywać efekty tych projektów, które zostały już wdrożone i z powodzeniem funkcjonują na rynku. Mamy nadzieję, że w ten sposób przekonamy właścicieli firm, że design nastawiony na innowację jest jedną z największych szans budowania przewagi i mocnej marki”- dodaje.
Rozwój współczesnego rynku wyzwala potrzebę innowacji. Konkurowanie jedynie poprzez cenę, czy jakość już nie wystarcza. Dzięki powszechnej dostępności i możliwości wyboru wśród kilku identycznych produktów konsumenci coraz częściej szukają produktów o innowacyjnych funkcjach użytkowych, lepszej ergonomii, ciekawszym wzornictwie. Coraz częściej ich lojalność zyskuje się poprzez wprowadzanie na rynek tzw. „produktów kultowych” lub takich, które zaspakajają nieuświadomione wcześniej potrzeby odbiorców. Pojawia się więc pytanie o to, gdzie należy szukać inspiracji. Impulsem wyzwalającym zmianę podejścia do problemu poszukiwania innowacji jest „Design Thinking” – Myślenie Projektowe, wynikające ze znajomości i obserwacji zachowań odbiorców, które są podstawą do poszukiwania jak najbardziej kreatywnych rozwiązań.. Stawianie otwartych pytań na pierwszym etapie poprzedzającym prace nad projektem pozwala trafniej sformułować założenia projektowe, dzięki czemu powstały produkt, wzbogacony jest o wartość dodaną, ma większe szanse na odniesienie sukcesu rynkowego, umocnienie pozycji firmy i rozwinięcie jej strategii. Myślenie Projektowe ułatwia wykorzystanie potencjału wzornictwa. Jest przyjętym przez liderów światowej gospodarki sposobem na budowanie przewagi konkurencyjnej i tworzenie marki. Strategia ta wyznacza nowe pole współpracy producentów z projektantami, czy pracownikami naukowymi. We współczesnej, opartej na wiedzy gospodarce ich rola nie ogranicza się do opracowania projektu wzorniczego. Myślenie Projektowe, podyktowane głęboką znajomością rynku i zachowań odbiorców wyznacza kierunek całego procesu powstawania nowego produktu – od koncepcji aż po wprowadzenie na rynek i wsparcie sprzedaży. Prowadzi do powstawania innowacji i sprawia, że dany produkt jest chętnie kupowany.
Możliwość pozyskiwania środków unijnych z Programu Operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013” przeznaczonych na nowe inwestycje, w tym na wdrożenia innowacyjnych rozwiązań z wykorzystaniem nowych technologii, wyników prac B+R oraz wzornictwa są szansą na tworzenie nowoczesnych i konkurencyjnych produktów lub usług, które przynosząc korzyść odbiorcom i przedsiębiorcom poprawią pozycję rynkową polskich firm nie tylko w kraju, ale poza jego granicami. Żeby jednak polskie firmy potrafiły umiejętnie wykorzystać te instrumenty muszą nie tylko wspierać się merytoryczną wiedzą organizatorów spotkania, ale także przekonać się, że inwestycja w innowacyjne wzornictwo jest opłacalna.
Patronat honorowy nad konferencją objął Minister Gospodarki.
Patronem medialnym są Fundusze Europejskie.
Konferencja rozpoczyna się o 10.00 w Centrali BRE Banku w Warszawie przy ul. Senatorskiej 18.
***
Partnerami konferencji są Instytut Wzornictwa Przemysłowego, ERGO Design- jedna z najlepszych polskich firm projektowych, laureat nagrody prezesa Instytutu Wzornictwa Przemysłowego „Designer roku 2009
oraz InvestLink Consulting - firma doradcza specjalizująca się w pozyskiwaniu dotacji dla przedsiębiorstw w zakresie badań i rozwoju (B+R), wzornictwa oraz innowacyjnych inwestycji. W obecnym okresie programowania 2007-2013 dla swoich Klientów pozyskała ponad 130 mln zł.
Celem konferencji jest prezentacja dobrych praktyk finansowania projektów unijnych we współpracy na linii: przedsiębiorca - projektant - firma doradcza - instytucja finansowa, podejmowanej w związku z wdrożeniem opracowanych na podstawie prac B+R wzorów nowych produktów i usług oraz innowacyjnych rozwiązań z wykorzystaniem nowych technologii.
Zakres tematyczny został tak dobrany, aby przy pomocy pięciu głównych tez omówić nie tylko kwestie teoretyczne związane z wdrażaniem nowego produktu na rynek, szeroko rozumianym design managementem (zarządzaniem wzornictwem), czy montażem finansowym z udziałem środków unijnych, ale również , by znaleźć punkt odniesienia tych zagadnień do aspektów praktycznych – dobrych praktyk, skutecznych wdrożeń, czy prawidłowego wykorzystania narzędzi ochrony własności przemysłowej. „Naszym głównym celem jest pokazanie praktycznych przykładów efektów dobrej współpracy firmy planującej nową inwestycję ze specjalistami z różnych dziedzin. Stąd pomysł powiązania wiedzy i wymiany doświadczeń instytucji finansującej projekty z udziałem środków unijnych z podmiotami świadczącymi usługi doradcze, takimi jak Instytut Wzornictwa Przemysłowego, firma projektowa, czy firma doradcza”- mówi Jarosław Fordoński, dyrektor Biura ds. Unii Europejskiej w BRE Banku. „Chcemy podpowiedzieć przedsiębiorcom o czym warto pamiętać podczas opracowywania i wdrażania produktów, gdzie szukać źródeł finansowania, jak skutecznie wykorzystywać środki unijne. Chcemy też pokazywać efekty tych projektów, które zostały już wdrożone i z powodzeniem funkcjonują na rynku. Mamy nadzieję, że w ten sposób przekonamy właścicieli firm, że design nastawiony na innowację jest jedną z największych szans budowania przewagi i mocnej marki”- dodaje.
Rozwój współczesnego rynku wyzwala potrzebę innowacji. Konkurowanie jedynie poprzez cenę, czy jakość już nie wystarcza. Dzięki powszechnej dostępności i możliwości wyboru wśród kilku identycznych produktów konsumenci coraz częściej szukają produktów o innowacyjnych funkcjach użytkowych, lepszej ergonomii, ciekawszym wzornictwie. Coraz częściej ich lojalność zyskuje się poprzez wprowadzanie na rynek tzw. „produktów kultowych” lub takich, które zaspakajają nieuświadomione wcześniej potrzeby odbiorców. Pojawia się więc pytanie o to, gdzie należy szukać inspiracji. Impulsem wyzwalającym zmianę podejścia do problemu poszukiwania innowacji jest „Design Thinking” – Myślenie Projektowe, wynikające ze znajomości i obserwacji zachowań odbiorców, które są podstawą do poszukiwania jak najbardziej kreatywnych rozwiązań.. Stawianie otwartych pytań na pierwszym etapie poprzedzającym prace nad projektem pozwala trafniej sformułować założenia projektowe, dzięki czemu powstały produkt, wzbogacony jest o wartość dodaną, ma większe szanse na odniesienie sukcesu rynkowego, umocnienie pozycji firmy i rozwinięcie jej strategii. Myślenie Projektowe ułatwia wykorzystanie potencjału wzornictwa. Jest przyjętym przez liderów światowej gospodarki sposobem na budowanie przewagi konkurencyjnej i tworzenie marki. Strategia ta wyznacza nowe pole współpracy producentów z projektantami, czy pracownikami naukowymi. We współczesnej, opartej na wiedzy gospodarce ich rola nie ogranicza się do opracowania projektu wzorniczego. Myślenie Projektowe, podyktowane głęboką znajomością rynku i zachowań odbiorców wyznacza kierunek całego procesu powstawania nowego produktu – od koncepcji aż po wprowadzenie na rynek i wsparcie sprzedaży. Prowadzi do powstawania innowacji i sprawia, że dany produkt jest chętnie kupowany.
Możliwość pozyskiwania środków unijnych z Programu Operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013” przeznaczonych na nowe inwestycje, w tym na wdrożenia innowacyjnych rozwiązań z wykorzystaniem nowych technologii, wyników prac B+R oraz wzornictwa są szansą na tworzenie nowoczesnych i konkurencyjnych produktów lub usług, które przynosząc korzyść odbiorcom i przedsiębiorcom poprawią pozycję rynkową polskich firm nie tylko w kraju, ale poza jego granicami. Żeby jednak polskie firmy potrafiły umiejętnie wykorzystać te instrumenty muszą nie tylko wspierać się merytoryczną wiedzą organizatorów spotkania, ale także przekonać się, że inwestycja w innowacyjne wzornictwo jest opłacalna.
Patronat honorowy nad konferencją objął Minister Gospodarki.
Patronem medialnym są Fundusze Europejskie.
Konferencja rozpoczyna się o 10.00 w Centrali BRE Banku w Warszawie przy ul. Senatorskiej 18.
***
Partnerami konferencji są Instytut Wzornictwa Przemysłowego, ERGO Design- jedna z najlepszych polskich firm projektowych, laureat nagrody prezesa Instytutu Wzornictwa Przemysłowego „Designer roku 2009
oraz InvestLink Consulting - firma doradcza specjalizująca się w pozyskiwaniu dotacji dla przedsiębiorstw w zakresie badań i rozwoju (B+R), wzornictwa oraz innowacyjnych inwestycji. W obecnym okresie programowania 2007-2013 dla swoich Klientów pozyskała ponad 130 mln zł.