Kampania reklamowa usług BRE Banku dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw zakończyła się sukcesem. Od 14 listopada 2005 roku do końca lutego 2006 roku liczba udostępnionych produktów linii EFEKT dla MSP wzrosła o 20% do ponad 2400 Pakietów. Liczba Klientów tego sektora obsługiwanych przez BRE Bank na koniec kampanii przekroczyła 6000. Rekordowe wyniki sprzedaży Pakietów EFEKT (nawet do 160% miesięcznych wzrostów) to między innymi zasługa odważnej kreacji i przemyślanej strategii reklamowej, która wspiera zmiany modelu biznesowego oraz nową formę sprzedaży usług.
Kampania reklamowa usług BRE Banku dla MSP (pakiety linii EFEKT) miała charakter wizerunkowo-produktowy. Zamiarem BRE Banku było przede wszystkim zwiększenie popularności marki BRE Banku wśród firm z sektora MSP, zaprezentowanie BRE Banku jako partnera małych i średnich przedsiębiorstw, służącego profesjonalnym doradztwem i łatwo dostępnym finansowaniem (nawet do kwoty 4 mln zł). Celem było też utrwalenie dotychczasowego wizerunku BRE Banku jako instytucji nowoczesnej, innowacyjnej i elastycznej.
„Przeprowadzoną kampanią chcieliśmy podkreślić nastawienie banku na opiekuńczość i perfekcyjną obsługę swoich klientów, dlatego zastosowaliśmy alegorię. Wykorzystaliśmy ciepły motyw macierzyństwa i karmienia dziecka, symbolizujący opiekę i troskę, jaką BRE Bank otacza Klientów z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Wybór specyficznej kreacji buduje także wizerunek BRE Banku jako instytucji, której priorytetem jest nastawienie na perfekcyjną obsługę swoich klientów. Obraz ten jest podkreślony hasłem przewodnim kampanii: W trosce o rozwój Twojej firmy”, mówi Szymon Midera Wicedyrektor Departamentu Marketingu BRE Banku.
Kampania miała również na celu zwiększenie zainteresowania przedsiębiorców ofertą Pakietów BRE Banku dla MSP oraz wzrost sprzedaży produktów. Zgodnie z nową strategią działań BRE Banku na rynku bankowości korporacyjnej,
firmy z sektora MSP stały się – obok największych grup kapitałowych, korporacji oraz dużych przedsiębiorstw – jedną z głównych grup docelowych w tym segmencie rynku.
„Kampania miała pomóc w pozyskiwaniu nastawionych na rozwój, nowoczesnych firm z sektora MSP. Chcieliśmy wskazać na innowacyjność i elastyczność naszych produktów, możliwość szybkiego fiannsowania inwestycji i profesjonalne doradztwo. Celem Banku na najbliższe 3 lata jest bowiem 40-procentowy wzrost liczby obsługiwanych przedsiębiorstw o rocznych przychodach od 3 do 30 mln zł”, komentuje Krzysztof Gerlach, Dyrektor Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw BRE Banku.
Kampania wywołała wyraźny wzrost zainteresowania ofertą BRE Banku dla MSP. Od 15 listopada 2005 roku do końca lutego 2006 roku liczba udostępnionych Pakietów wzrosła o 20% w stosunku do wyniku z okresu poprzedzającego start kampanii i osiągnęła wartość ponad 2400 Pakietów. Liczba klientów tego sektora na koniec kampanii przekroczyła 6000. Rekord sprzedaży odnotowano w styczniu br., kiedy Bank wprowadził nowy produkt – Pakiet EFEKT Inwestycyjny, którego promocję wzmocniły media „masowe”: prasa ogólnopolska oraz na billboardy. W tym miesiącu sprzedaż Pakietów wzrosła o 104% w porównaniu do stycznia 2005 i o 160% w porównaniu do analogicznego miesiąca w 2004 roku.
Od 15 listopada 2005 roku do 15 lutego 2006 roku strony internetowe BRE Banku poświęcone MSP odwiedzono ponad 18 000 razy. Prócz oferty duże zainteresowanie wzbudził serwis dotyczący samej kampanii – obejrzano go ponad 8000 razy, przy czym największe zainteresowanie przypadło na pierwszy tydzień kampanii (ponad 2100 odwiedzin). Przedsiębiorcy chętnie korzystali z formularzy wniosków zamieszczonych na stronach www Banku, do których kierowała reklama. W pierwszym miesiącu trwania kampanii liczba wysłanych wniosków o Pakiet wzrosła o 85% w porównaniu do średniej z miesięcy poprzedzających kampanię (styczeń-wrzesień 2005), a wraz ze wzmocnieniem kampanii reklamą outdoorową i wprowadzeniem Pakietu inwestycyjnego (styczeń 2006), aż o 114%. Znacząco wzrosła również liczba zapytań na podawany w reklamie adres kontaktowy efekt@brebank.pl. W trakcie trwania kampanii z zapytaniem o ofertę, bądź z prośbą o kontakt z doradcą BRE Banku kontaktowano się średnio czterokrotnie częściej niż w okresach poprzedzających kampanię.
Przebieg kampanii
Kampania podzielona została na 2 etapy. W pierwszym, trwającym od połowy listopada 2005 roku do połowy stycznia 2006 roku, skoncentrowano się na mediach niszowych skierowanych do firm z sektora MSP. Do media planu prasowego wybrane zostały takie tytuły jak: Gazeta MSP, Gazeta Prawna, dodatek do Rzeczpospolitej „Dobra Firma”, Handel + Zarządzanie, Polski Przedsiębiorca oraz Poradnik Małej Firmy. Oprócz tego banery reklamowe widoczne były w portalach internetowych Onet.pl i Money.pl. Od połowy stycznia reklamy pojawiły się również w tytułach o szerokim zasięgu: dzienniki: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, Puls Biznesu magazyny: Polityka, Wprost, Przekrój, Forbes, Forum
Ponadto w największych miastach Polski (Warszawa, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań i Wrocław) pojawiły się backlighty o charakterze wizerunkowo-produktowym.
Tworząc plan mediów BRE Bank zwracał dużą uwagę na efektywność kosztową.„Dokonaliśmy starannej selekcji i wybraliśmy media, które zapewniły nam precyzyjne dotarcie do grup docelowych, przy minimalnych kosztach. W pierwszej części kampanii prócz tańszych, ale trafiających bezbłędnie do naszej grupy docelowej tytułów prasowych, dołączyliśmy TVN24. Ponadto wykorzystaliśmy własne zasoby. W portalu internetowym Banku, pod adresem www.brebank.pl/pakietyefekt/
uruchomiliśmy specjalny serwis poświęcony samej kampanii, który zawierał między innymi zdjęcia z planu, fragmenty filmu reklamowego, które nie znalazły się w spocie, sam film reklamowy oraz minireportaż z planu zdjęciowego, tzw. making off. Zdecydowaliśmy się też na umieszczenie reklam na budynkach Oddziałów BRE Banku w wybranych miastach”,
komentuje Szymon Midera Wicedyrektor Departamentu Marketingu BRE Banku.
Kreację kampanii reklamowej opracowała Agencja Reklamowa Czteryczwarte, media natomiast zaplanował dom mediowy Vizeum Polska. Reżyserem i operatorem spotu był jeden z czołowych reżyserów reklam w Polsce – Łukasz Kośmicki. Muzykę, która w dyskretny sposób podkreśla wyjątkowość spotu, specjalnie dla BRE Banku skomponował Michał Urbaniak.
„Przeprowadzoną kampanią chcieliśmy podkreślić nastawienie banku na opiekuńczość i perfekcyjną obsługę swoich klientów, dlatego zastosowaliśmy alegorię. Wykorzystaliśmy ciepły motyw macierzyństwa i karmienia dziecka, symbolizujący opiekę i troskę, jaką BRE Bank otacza Klientów z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Wybór specyficznej kreacji buduje także wizerunek BRE Banku jako instytucji, której priorytetem jest nastawienie na perfekcyjną obsługę swoich klientów. Obraz ten jest podkreślony hasłem przewodnim kampanii: W trosce o rozwój Twojej firmy”, mówi Szymon Midera Wicedyrektor Departamentu Marketingu BRE Banku.
Kampania miała również na celu zwiększenie zainteresowania przedsiębiorców ofertą Pakietów BRE Banku dla MSP oraz wzrost sprzedaży produktów. Zgodnie z nową strategią działań BRE Banku na rynku bankowości korporacyjnej,
firmy z sektora MSP stały się – obok największych grup kapitałowych, korporacji oraz dużych przedsiębiorstw – jedną z głównych grup docelowych w tym segmencie rynku.
„Kampania miała pomóc w pozyskiwaniu nastawionych na rozwój, nowoczesnych firm z sektora MSP. Chcieliśmy wskazać na innowacyjność i elastyczność naszych produktów, możliwość szybkiego fiannsowania inwestycji i profesjonalne doradztwo. Celem Banku na najbliższe 3 lata jest bowiem 40-procentowy wzrost liczby obsługiwanych przedsiębiorstw o rocznych przychodach od 3 do 30 mln zł”, komentuje Krzysztof Gerlach, Dyrektor Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw BRE Banku.
Kampania wywołała wyraźny wzrost zainteresowania ofertą BRE Banku dla MSP. Od 15 listopada 2005 roku do końca lutego 2006 roku liczba udostępnionych Pakietów wzrosła o 20% w stosunku do wyniku z okresu poprzedzającego start kampanii i osiągnęła wartość ponad 2400 Pakietów. Liczba klientów tego sektora na koniec kampanii przekroczyła 6000. Rekord sprzedaży odnotowano w styczniu br., kiedy Bank wprowadził nowy produkt – Pakiet EFEKT Inwestycyjny, którego promocję wzmocniły media „masowe”: prasa ogólnopolska oraz na billboardy. W tym miesiącu sprzedaż Pakietów wzrosła o 104% w porównaniu do stycznia 2005 i o 160% w porównaniu do analogicznego miesiąca w 2004 roku.
Od 15 listopada 2005 roku do 15 lutego 2006 roku strony internetowe BRE Banku poświęcone MSP odwiedzono ponad 18 000 razy. Prócz oferty duże zainteresowanie wzbudził serwis dotyczący samej kampanii – obejrzano go ponad 8000 razy, przy czym największe zainteresowanie przypadło na pierwszy tydzień kampanii (ponad 2100 odwiedzin). Przedsiębiorcy chętnie korzystali z formularzy wniosków zamieszczonych na stronach www Banku, do których kierowała reklama. W pierwszym miesiącu trwania kampanii liczba wysłanych wniosków o Pakiet wzrosła o 85% w porównaniu do średniej z miesięcy poprzedzających kampanię (styczeń-wrzesień 2005), a wraz ze wzmocnieniem kampanii reklamą outdoorową i wprowadzeniem Pakietu inwestycyjnego (styczeń 2006), aż o 114%. Znacząco wzrosła również liczba zapytań na podawany w reklamie adres kontaktowy efekt@brebank.pl. W trakcie trwania kampanii z zapytaniem o ofertę, bądź z prośbą o kontakt z doradcą BRE Banku kontaktowano się średnio czterokrotnie częściej niż w okresach poprzedzających kampanię.
Przebieg kampanii
Kampania podzielona została na 2 etapy. W pierwszym, trwającym od połowy listopada 2005 roku do połowy stycznia 2006 roku, skoncentrowano się na mediach niszowych skierowanych do firm z sektora MSP. Do media planu prasowego wybrane zostały takie tytuły jak: Gazeta MSP, Gazeta Prawna, dodatek do Rzeczpospolitej „Dobra Firma”, Handel + Zarządzanie, Polski Przedsiębiorca oraz Poradnik Małej Firmy. Oprócz tego banery reklamowe widoczne były w portalach internetowych Onet.pl i Money.pl. Od połowy stycznia reklamy pojawiły się również w tytułach o szerokim zasięgu: dzienniki: Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, Puls Biznesu magazyny: Polityka, Wprost, Przekrój, Forbes, Forum
Ponadto w największych miastach Polski (Warszawa, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań i Wrocław) pojawiły się backlighty o charakterze wizerunkowo-produktowym.
Tworząc plan mediów BRE Bank zwracał dużą uwagę na efektywność kosztową.„Dokonaliśmy starannej selekcji i wybraliśmy media, które zapewniły nam precyzyjne dotarcie do grup docelowych, przy minimalnych kosztach. W pierwszej części kampanii prócz tańszych, ale trafiających bezbłędnie do naszej grupy docelowej tytułów prasowych, dołączyliśmy TVN24. Ponadto wykorzystaliśmy własne zasoby. W portalu internetowym Banku, pod adresem www.brebank.pl/pakietyefekt/
uruchomiliśmy specjalny serwis poświęcony samej kampanii, który zawierał między innymi zdjęcia z planu, fragmenty filmu reklamowego, które nie znalazły się w spocie, sam film reklamowy oraz minireportaż z planu zdjęciowego, tzw. making off. Zdecydowaliśmy się też na umieszczenie reklam na budynkach Oddziałów BRE Banku w wybranych miastach”,
komentuje Szymon Midera Wicedyrektor Departamentu Marketingu BRE Banku.
Kreację kampanii reklamowej opracowała Agencja Reklamowa Czteryczwarte, media natomiast zaplanował dom mediowy Vizeum Polska. Reżyserem i operatorem spotu był jeden z czołowych reżyserów reklam w Polsce – Łukasz Kośmicki. Muzykę, która w dyskretny sposób podkreśla wyjątkowość spotu, specjalnie dla BRE Banku skomponował Michał Urbaniak.