W ciągu pięciu lat działalności mBank pozyskał 1 milion Klientówi ponad 4 mld zł depozytów, co czyni go jednym z 20 największych banków internetowych na świecie, i jednym z 10 w Europie.
mBank w liczbach (stan na koniec 2005r.):
1 015 tys. Klientów, 1 325 tys. rachunków, w tym 130 tys. mBIZNES, 4,04 mld zł zgromadzonych depozytów oraz 0,57 mld aktywów w funduszach Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych – SFI, 1,6 mld zł udzielonych kredytów, 48,7 tys. wydanych KART kredytowych, 529 tys. wydanych kart płatniczych, 131,7 tys. Klientów Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych (SFI), 12,4 tys. Klientów korzystających z usługi eMAKLER, 18 tys. sprzedanych polis ubezpieczeniowych, 80 mln obrotu na platformie mSZOP, 870 lat 4 dni i 2,5 godziny spędzone na stronach mBanku przez mKlientów, 7 969 366 telefonów odebranych przez mLinię, 95 459 053 odwiedzin stron www.mbank.pl.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba Klientów wzrosła o 25 %, a liczba rachunków aż o 28 %. Jednocześnie, wprowadzając do oferty usługę eMAKLER, mBank pozyskał 10% rynku transakcji giełdowych on-line.
Produkty i usługi wprowadzone do oferty w 2005 roku:
Usługa maklerska - eMAKLER
Kredyt konsolidacyjny w ramach mPLANu hipotecznego
Fundusze Funduszy (FoF) w ramach SFI
Ubezpieczenie komunikacyjne
Ubezpieczenie na życie z funduszem
mBank.net.pl - program partnerski
Partnerska karta kredytowa
Compensa Visa Classic
Model biznesowy mBanku stał się rewolucją w finansach i przełomem na rynku bankowości detalicznej w Polsce. Dzisiaj mBank jest rentowną instytucją finansową pierwszego wyboru, oferującą najlepsze na rynku produkty bankowe i niebankowe.
Rekordowe wartości 2005 roku:
360 tys. rachunków, w tym 40 tys. mBIZNES i 17 tys. rachunków izzyKONTO,
646 mln zł udzielonych kredytów hipotecznych, 103 mln zł- limitów KREDYTU odnawialnego,
ponad 100% wzrost liczby KART kredytowych (o 25 tys. z przyznanymi limitami w wysokości 90 mln zł),
52 tys. nowych rachunków inwestycyjnych,
200 mln zł pozyskanych aktywów netto w ramach Supermarketu FI,
70 funduszy należących do 11 Towarzystw w ramach SFI,
35% wzrost sprzedaży eKARTY,
ponad 1000 witryn w polskim Internecie przyjmujących płatności mTRANSFER.
mBank w społeczności
W ciągu całego roku, zgodnie z przyjętą strategią, mBank był mecenasem kultury, sponsorem imprez edukacyjnych i sportowych.
W 2005 roku mBank przeprowadził dwie akcje charytatywne mKlienci potrzebującym, w ramach których Klienci mBanku mogli, za pomocą usługi mTRANSFER, przekazywać środki na konto fundacji. Podczas akcji zakończonej w kwietniu 2005r., dzięki dobroci i hojności mKlientów, mBank zebrał 86 477 zł, a dodatkowo na pomoc dla ofiar Tsunami - 45 194,95 zł.
Ponadto, już po raz kolejny mBank wsparł kampanię społeczną Cała Polska Czyta Dzieciom sponsorując druk kalendarzy. Jak co roku, seria gadżetów mBanku została zlicytowana podczas aukcji internetowej, z której dochód został w całości przekazany na XII finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
mBankowe wydarzenia
W maju 2005 odbył się drugi mBank Łódź Maraton, w ramach którego wystartowało ok. 500 biegaczy.
Jednocześnie we wrześniu, mBank był organizatorem mBank eXtreme w Sielpi – imprezy dla wszystkich tych, którzy lubią sprawdzać granice swojej wytrzymałości. W trzech dyscyplinach – biegu terenowym, wyścigu rowerowym i chodzie – w V edycji imprezy wystartowało przeszło 800 osób.
W listopadzie 2005 roku mBank obchodził hucznie piąte urodziny. Z tej okazji obył się cykl pięciu koncertów w pięciu miastach Polski, podczas których w sumie bawiło się prawie 7000 Klientów i gości mBanku. Podczas urodzin wystąpiły wybitne postacie polskiej sceny muzycznej w premierowym, niesłyszanym wcześniej zestawieniu i repertuarze – z zespołem Myslovitz gościnnie zagrał Leszek Możdżer.
Nagrody i Wyróżnienia
W 2005 roku mBank został laureatem:
Konkursu EUROPRODUKT 2004 za Supermarket Funduszy Inwestycyjnych,
Nagrody Gospodarczej „Wehikuł Czasu” jako „Bank Roku 2005”,
Konkursu „Bank Dostępny” otrzymując wyróżnienie za dostosowanie platformy do obsługi osób niewidomych,
Nagrody „Portfel Roku 2005” za mPLAN hipoteczny denominowany we frankach szwajcarskich. Dodatkowo eksperci uznali KREDYT ratalny plus za jeden z najlepszych kredytów konsumenckich na rynku,
Olimpiady Usług Bankowych zorganizowanej przez Zarząd Targów Warszawskich oraz Instytut Badania Opinii i Rynku PENTOR, jako bank najbardziej przyjazny Klientom.
mBank został również wyróżniony dyplomem i statuetką za życzliwość i wsparcie dla kampanii społecznej
Cała Polska czyta Dzieciom.
„Rok 2005 był dla nas symboliczny. Nie tylko skończyliśmy 5 lat, ale także z naszej oferty skorzystał milionowy Klient. Jestem pewien, że zarówno mBank jak i cała bankowość internetowa będzie w dalszym ciągu rozwijać się bardzo dynamicznie. Za 5-10 lat Internet stanie się dominującym kanałem kontaktu Klientów z bankiem, nie tylko dla podstawowych produktów i usług. Z pewnością o kształcie rynku bankowego zadecyduje szybkość innowacji i jakość oferowanych usług. mBank i nas wszystkich pracujących na jego sukces, czeka zatem wytężona praca nad utrzymaniem i polepszaniem pozycji na rynku detalicznym, ale myślę, że nasz model biznesowy gwarantuje sukces”- podkreśla Piotr Gawron, dyrektor mBanku.
1 015 tys. Klientów, 1 325 tys. rachunków, w tym 130 tys. mBIZNES, 4,04 mld zł zgromadzonych depozytów oraz 0,57 mld aktywów w funduszach Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych – SFI, 1,6 mld zł udzielonych kredytów, 48,7 tys. wydanych KART kredytowych, 529 tys. wydanych kart płatniczych, 131,7 tys. Klientów Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych (SFI), 12,4 tys. Klientów korzystających z usługi eMAKLER, 18 tys. sprzedanych polis ubezpieczeniowych, 80 mln obrotu na platformie mSZOP, 870 lat 4 dni i 2,5 godziny spędzone na stronach mBanku przez mKlientów, 7 969 366 telefonów odebranych przez mLinię, 95 459 053 odwiedzin stron www.mbank.pl.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba Klientów wzrosła o 25 %, a liczba rachunków aż o 28 %. Jednocześnie, wprowadzając do oferty usługę eMAKLER, mBank pozyskał 10% rynku transakcji giełdowych on-line.
Produkty i usługi wprowadzone do oferty w 2005 roku:
Usługa maklerska - eMAKLER
Kredyt konsolidacyjny w ramach mPLANu hipotecznego
Fundusze Funduszy (FoF) w ramach SFI
Ubezpieczenie komunikacyjne
Ubezpieczenie na życie z funduszem
mBank.net.pl - program partnerski
Partnerska karta kredytowa
Compensa Visa Classic
Model biznesowy mBanku stał się rewolucją w finansach i przełomem na rynku bankowości detalicznej w Polsce. Dzisiaj mBank jest rentowną instytucją finansową pierwszego wyboru, oferującą najlepsze na rynku produkty bankowe i niebankowe.
Rekordowe wartości 2005 roku:
360 tys. rachunków, w tym 40 tys. mBIZNES i 17 tys. rachunków izzyKONTO,
646 mln zł udzielonych kredytów hipotecznych, 103 mln zł- limitów KREDYTU odnawialnego,
ponad 100% wzrost liczby KART kredytowych (o 25 tys. z przyznanymi limitami w wysokości 90 mln zł),
52 tys. nowych rachunków inwestycyjnych,
200 mln zł pozyskanych aktywów netto w ramach Supermarketu FI,
70 funduszy należących do 11 Towarzystw w ramach SFI,
35% wzrost sprzedaży eKARTY,
ponad 1000 witryn w polskim Internecie przyjmujących płatności mTRANSFER.
mBank w społeczności
W ciągu całego roku, zgodnie z przyjętą strategią, mBank był mecenasem kultury, sponsorem imprez edukacyjnych i sportowych.
W 2005 roku mBank przeprowadził dwie akcje charytatywne mKlienci potrzebującym, w ramach których Klienci mBanku mogli, za pomocą usługi mTRANSFER, przekazywać środki na konto fundacji. Podczas akcji zakończonej w kwietniu 2005r., dzięki dobroci i hojności mKlientów, mBank zebrał 86 477 zł, a dodatkowo na pomoc dla ofiar Tsunami - 45 194,95 zł.
Ponadto, już po raz kolejny mBank wsparł kampanię społeczną Cała Polska Czyta Dzieciom sponsorując druk kalendarzy. Jak co roku, seria gadżetów mBanku została zlicytowana podczas aukcji internetowej, z której dochód został w całości przekazany na XII finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
mBankowe wydarzenia
W maju 2005 odbył się drugi mBank Łódź Maraton, w ramach którego wystartowało ok. 500 biegaczy.
Jednocześnie we wrześniu, mBank był organizatorem mBank eXtreme w Sielpi – imprezy dla wszystkich tych, którzy lubią sprawdzać granice swojej wytrzymałości. W trzech dyscyplinach – biegu terenowym, wyścigu rowerowym i chodzie – w V edycji imprezy wystartowało przeszło 800 osób.
W listopadzie 2005 roku mBank obchodził hucznie piąte urodziny. Z tej okazji obył się cykl pięciu koncertów w pięciu miastach Polski, podczas których w sumie bawiło się prawie 7000 Klientów i gości mBanku. Podczas urodzin wystąpiły wybitne postacie polskiej sceny muzycznej w premierowym, niesłyszanym wcześniej zestawieniu i repertuarze – z zespołem Myslovitz gościnnie zagrał Leszek Możdżer.
Nagrody i Wyróżnienia
W 2005 roku mBank został laureatem:
Konkursu EUROPRODUKT 2004 za Supermarket Funduszy Inwestycyjnych,
Nagrody Gospodarczej „Wehikuł Czasu” jako „Bank Roku 2005”,
Konkursu „Bank Dostępny” otrzymując wyróżnienie za dostosowanie platformy do obsługi osób niewidomych,
Nagrody „Portfel Roku 2005” za mPLAN hipoteczny denominowany we frankach szwajcarskich. Dodatkowo eksperci uznali KREDYT ratalny plus za jeden z najlepszych kredytów konsumenckich na rynku,
Olimpiady Usług Bankowych zorganizowanej przez Zarząd Targów Warszawskich oraz Instytut Badania Opinii i Rynku PENTOR, jako bank najbardziej przyjazny Klientom.
mBank został również wyróżniony dyplomem i statuetką za życzliwość i wsparcie dla kampanii społecznej
Cała Polska czyta Dzieciom.
„Rok 2005 był dla nas symboliczny. Nie tylko skończyliśmy 5 lat, ale także z naszej oferty skorzystał milionowy Klient. Jestem pewien, że zarówno mBank jak i cała bankowość internetowa będzie w dalszym ciągu rozwijać się bardzo dynamicznie. Za 5-10 lat Internet stanie się dominującym kanałem kontaktu Klientów z bankiem, nie tylko dla podstawowych produktów i usług. Z pewnością o kształcie rynku bankowego zadecyduje szybkość innowacji i jakość oferowanych usług. mBank i nas wszystkich pracujących na jego sukces, czeka zatem wytężona praca nad utrzymaniem i polepszaniem pozycji na rynku detalicznym, ale myślę, że nasz model biznesowy gwarantuje sukces”- podkreśla Piotr Gawron, dyrektor mBanku.