W nocy z 25 na 26 listopada 2000 roku swoim wejściem na rynek mBank rozpoczął trwającą do dziś rewolucję polskiej bankowości. Już milion Klientów korzysta z usług mBanku - innowatora w świecie finansów, pierwszego wirtualnego banku w Polsce.
W końcu 2000 roku zaledwie 50 tys. osób w Polsce korzystało z internetowego dostępu do banku, dziś jest ich prawie 3,7 mln - w ciągu pięciu lat nastąpił 74 krotny wzrost! W tym samym okresie
mBank pozyskał 1 milion Klientów i blisko 3,9 mld zł aktywów, co czyni go jednym z 20 największych banków internetowych na świecie, i jednym z 10 w Europie.
„Milion Klientów w 5 lat - to osiągnięcie, które nawet mnie zaskoczyło. Zwłaszcza, że pierwsze prognozy zakładały pozyskanie do końca 2005 roku 450 tys. Klientów. Tymczasem na skorzystanie z oferty mBanku decyduje się wciąż około 1000 osób dziennie – to ogromne tempo wzrostu” - podkreśla Sławomir Lachowski, prezes BRE Banku, pomysłodawca i twórca mBanku.
Wprowadzony i zastosowany przez mBank model biznesowy stał się rewolucją w finansach i przełomem na rynku bankowości detalicznej w Polsce. Po pięciu latach ciągłego rozwoju oraz wdrażania kolejnych, innowacyjnych produktów i usług do oferty, nazwa Bank wirtualny, przestała być aktualna. Dzisiaj mBank jest rentowną instytucją finansową pierwszego wyboru, oferującą najlepsze produkty bankowe i niebankowe na rynku. W przyszłości mBank stanie się otwartą platformą finansową, pozwalającą Klientom na porównanie ofert różnych firm i dokonanie świadomego wyboru odpowiednich produktów.
„Możemy mówić o pewnej symbolice. DiBa - największy bezpośredni bank na świecie, może pochwalić się dzisiaj liczbą 5 milionów Klientów. Jednak musiało minąć 40 lat zanim to nastąpiło. Bill Gates powiedział kiedyś: oblicze biznesu zmieni się w ciągu następnych 10 lat więcej, niż w przeciągu ostatnich 50 lat. I właśnie sukces mBanku jest najlepszym przykładem tych zmian”- zaznacza Sławomir Lachowski.
mBank, wykorzystując nowoczesną technologię, jako pierwszy zaoferował produkty i usługi dostępne wyłącznie za pośrednictwem zdalnych kanałów dostępu (Internet, telefon, SMS, WAP). Jednakże największe znaczenie dla modelu biznesowego mBanku ogromna dbałość o Klienta, która w tym przypadku przybrała wymiar podporządkowania modelu obsługi jego zmieniającym się potrzebom.
Przez 5 lat, mKlienci podczas 95 459 053 odwiedzin spędzili na stronach www.mBank.pl 870 lat 4 dni i 2,5 godziny. Ponadto osoby korzystające z usług mBanku przysłały 264 994 wiadomości email, wykonały 7 969 366 telefonów na mLinię i wysłały 506 469 sms-ów.
Badania, przeprowadzone przez grupę IQS Quant pokazują, że mBank do dziś kojarzony jest:
ze spokojem/luzem psychicznym:
Niebo, zielone drzewa, kojarzy mi się to ze spokojem; Taka sielska scena rodzinna, nie ma mowy o banku, jest on tam gdzieś w tle, rodzina jest radosna; Wakacje mi się kojarzą, jakby bank był dla człowieka niewidzialny (Klienci mBanku z Warszawy); Tu jest klient banku, który ma święty spokój, sobie leży i to jest takie moje marzenie (Klient z Gdańska); Pewność, taki błogi spokój jak w czasie snu, śpię nic mnie nie obchodzi w swoim łóżeczku (Klient z Warszawy);
z zaufaniem, pewnością, ochroną:
Z idealną formą mi się kojarzy, można polegać, zaufać; zadowolenie, otwartość banku, chęć niesienia pomocy w każdej sprawie; fajne święta, rodzina jest, a ja nie muszę iść do banku; Bezpieczeństwo, spokój, ten bank jest taki bardzo czuwający nad swoimi klientami (Kraków);
z indywidualnym podejściem do Klienta, z elastycznością: Ludziom w życiu po prostu różnie się układa, raz jesteśmy na wozie, a raz pod wozem. I idealny bank dopasowuje się do mojej sytuacji życiowej. Bariery zawsze muszą być, ale więcej rzeczy można na zaufanie załatwić, dopasowanie się do klienta w indywidualnych potrzebach w sytuacjach kryzysu (Klient z Gdańska).
Najczęściej mBank wybierają osoby aktywne, chętnie korzystające z nowych technologii, szukające innowacyjnych rozwiązań i oszczędności czasu. Aż 71% Klientów stanowią ludzie poniżej 34 roku życia, dla których Internet jest powszechnym i najwygodniejszym kanałem komunikacji, a oferta mBanku znosi barierę komunikacji i kosztów.
Jednocześnie badania lojalności pokazują, że ponad
88% Klientów korzystających z usług mBanku poleci lub poleciło go swoim znajomym, z czego 56% z bardzo dużym prawdopodobieństwem. Świadczy to o dużym zaufaniu do banku oraz zadowoleniu z oferowanych rozwiązań.
„W budowaniu relacji z Klientem tak samo ważne są twarde korzyści – cena, wygoda, jakość, jak i sposób ich oferowania, sposób prowadzenia dialogu z Klientem, czy innowacyjność banku. Moim zdaniem nie odniesie się sukcesu w Internecie bez uwzględnienia fundamentalnych zasad tu panujących – otwartości, szczerości w komunikacji, prowadzenia ciągłej rozmowy z każdym Klientem, umożliwienia wymiany informacji między nimi”- zaznacza Sławomir Lachowski.
Misja Maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych, stanowi o tożsamości mBanku, uzasadnia jego istnienie w oczach Klientów, pracowników i właściciela.
„Myślę, że na świecie dalsze tryumfy będą odnosić zdalne kanały dystrybucji. Na rynku pozostaną tylko najsilniejsi, stabilni finansowo, którzy wypracują strategię dającą przewagę konkurencyjną. Z pewnością o kształcie rynku bankowego zadecyduje także szybkość innowacji i jakość oferowanych usług. Rynek bankowości internetowej będzie nadal bardzo dynamicznie rósł. mBank czeka wytężona praca nad utrzymaniem i polepszaniem pozycji na rynku usług finansowych. Wierzę jednak że jego model biznesowy gwarantuje sukces”- dodaje twórca mBanku.
Przez 5 lat działalności Klienci mBanku otworzyli ponad 1,3 miliona rachunków (w tym 126 tys. rachunków mBIZNES), na których zdeponowali 3,9 mld zł. Jednocześnie wartość udzielonych kredytów przekroczyła 1,5 miliarda zł (w tym ponad 1 mld zł kredytów i pożyczek hipotecznych). Dodatkowo z Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych skorzystało 125 tys. osób, którzy zainwestowali do dziś przeszło 500 mln zł.
mBank pozyskał 1 milion Klientów i blisko 3,9 mld zł aktywów, co czyni go jednym z 20 największych banków internetowych na świecie, i jednym z 10 w Europie.
„Milion Klientów w 5 lat - to osiągnięcie, które nawet mnie zaskoczyło. Zwłaszcza, że pierwsze prognozy zakładały pozyskanie do końca 2005 roku 450 tys. Klientów. Tymczasem na skorzystanie z oferty mBanku decyduje się wciąż około 1000 osób dziennie – to ogromne tempo wzrostu” - podkreśla Sławomir Lachowski, prezes BRE Banku, pomysłodawca i twórca mBanku.
Wprowadzony i zastosowany przez mBank model biznesowy stał się rewolucją w finansach i przełomem na rynku bankowości detalicznej w Polsce. Po pięciu latach ciągłego rozwoju oraz wdrażania kolejnych, innowacyjnych produktów i usług do oferty, nazwa Bank wirtualny, przestała być aktualna. Dzisiaj mBank jest rentowną instytucją finansową pierwszego wyboru, oferującą najlepsze produkty bankowe i niebankowe na rynku. W przyszłości mBank stanie się otwartą platformą finansową, pozwalającą Klientom na porównanie ofert różnych firm i dokonanie świadomego wyboru odpowiednich produktów.
„Możemy mówić o pewnej symbolice. DiBa - największy bezpośredni bank na świecie, może pochwalić się dzisiaj liczbą 5 milionów Klientów. Jednak musiało minąć 40 lat zanim to nastąpiło. Bill Gates powiedział kiedyś: oblicze biznesu zmieni się w ciągu następnych 10 lat więcej, niż w przeciągu ostatnich 50 lat. I właśnie sukces mBanku jest najlepszym przykładem tych zmian”- zaznacza Sławomir Lachowski.
mBank, wykorzystując nowoczesną technologię, jako pierwszy zaoferował produkty i usługi dostępne wyłącznie za pośrednictwem zdalnych kanałów dostępu (Internet, telefon, SMS, WAP). Jednakże największe znaczenie dla modelu biznesowego mBanku ogromna dbałość o Klienta, która w tym przypadku przybrała wymiar podporządkowania modelu obsługi jego zmieniającym się potrzebom.
Przez 5 lat, mKlienci podczas 95 459 053 odwiedzin spędzili na stronach www.mBank.pl 870 lat 4 dni i 2,5 godziny. Ponadto osoby korzystające z usług mBanku przysłały 264 994 wiadomości email, wykonały 7 969 366 telefonów na mLinię i wysłały 506 469 sms-ów.
Badania, przeprowadzone przez grupę IQS Quant pokazują, że mBank do dziś kojarzony jest:
ze spokojem/luzem psychicznym:
Niebo, zielone drzewa, kojarzy mi się to ze spokojem; Taka sielska scena rodzinna, nie ma mowy o banku, jest on tam gdzieś w tle, rodzina jest radosna; Wakacje mi się kojarzą, jakby bank był dla człowieka niewidzialny (Klienci mBanku z Warszawy); Tu jest klient banku, który ma święty spokój, sobie leży i to jest takie moje marzenie (Klient z Gdańska); Pewność, taki błogi spokój jak w czasie snu, śpię nic mnie nie obchodzi w swoim łóżeczku (Klient z Warszawy);
z zaufaniem, pewnością, ochroną:
Z idealną formą mi się kojarzy, można polegać, zaufać; zadowolenie, otwartość banku, chęć niesienia pomocy w każdej sprawie; fajne święta, rodzina jest, a ja nie muszę iść do banku; Bezpieczeństwo, spokój, ten bank jest taki bardzo czuwający nad swoimi klientami (Kraków);
z indywidualnym podejściem do Klienta, z elastycznością: Ludziom w życiu po prostu różnie się układa, raz jesteśmy na wozie, a raz pod wozem. I idealny bank dopasowuje się do mojej sytuacji życiowej. Bariery zawsze muszą być, ale więcej rzeczy można na zaufanie załatwić, dopasowanie się do klienta w indywidualnych potrzebach w sytuacjach kryzysu (Klient z Gdańska).
Najczęściej mBank wybierają osoby aktywne, chętnie korzystające z nowych technologii, szukające innowacyjnych rozwiązań i oszczędności czasu. Aż 71% Klientów stanowią ludzie poniżej 34 roku życia, dla których Internet jest powszechnym i najwygodniejszym kanałem komunikacji, a oferta mBanku znosi barierę komunikacji i kosztów.
Jednocześnie badania lojalności pokazują, że ponad
88% Klientów korzystających z usług mBanku poleci lub poleciło go swoim znajomym, z czego 56% z bardzo dużym prawdopodobieństwem. Świadczy to o dużym zaufaniu do banku oraz zadowoleniu z oferowanych rozwiązań.
„W budowaniu relacji z Klientem tak samo ważne są twarde korzyści – cena, wygoda, jakość, jak i sposób ich oferowania, sposób prowadzenia dialogu z Klientem, czy innowacyjność banku. Moim zdaniem nie odniesie się sukcesu w Internecie bez uwzględnienia fundamentalnych zasad tu panujących – otwartości, szczerości w komunikacji, prowadzenia ciągłej rozmowy z każdym Klientem, umożliwienia wymiany informacji między nimi”- zaznacza Sławomir Lachowski.
Misja Maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych, stanowi o tożsamości mBanku, uzasadnia jego istnienie w oczach Klientów, pracowników i właściciela.
„Myślę, że na świecie dalsze tryumfy będą odnosić zdalne kanały dystrybucji. Na rynku pozostaną tylko najsilniejsi, stabilni finansowo, którzy wypracują strategię dającą przewagę konkurencyjną. Z pewnością o kształcie rynku bankowego zadecyduje także szybkość innowacji i jakość oferowanych usług. Rynek bankowości internetowej będzie nadal bardzo dynamicznie rósł. mBank czeka wytężona praca nad utrzymaniem i polepszaniem pozycji na rynku usług finansowych. Wierzę jednak że jego model biznesowy gwarantuje sukces”- dodaje twórca mBanku.
Przez 5 lat działalności Klienci mBanku otworzyli ponad 1,3 miliona rachunków (w tym 126 tys. rachunków mBIZNES), na których zdeponowali 3,9 mld zł. Jednocześnie wartość udzielonych kredytów przekroczyła 1,5 miliarda zł (w tym ponad 1 mld zł kredytów i pożyczek hipotecznych). Dodatkowo z Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych skorzystało 125 tys. osób, którzy zainwestowali do dziś przeszło 500 mln zł.