Z początkiem listopada z inicjatywy BRE Banku uruchomiony został MultiBank, nowy projekt bankowości detalicznej. Do końca 2002 roku przewidywane jest otwarcie 30 placówek w całej Polsce. Filozofia MultiBanku oparta jest na wielokanałowym dostępie, budowaniu relacji z Klientami oraz ofercie dopasowanej do stylu życia Klienta.
“Tworzymy przyjazny świat finansów dla wymagających Klientów indywidualnych i przedsiębiorców” -
powiedział Sławomir Lachowski, Wiceprezes Zarządu BRE Banku, odpowiedzialny za pion bankowości detalicznej – “
Bank inny od wszystkich do tej pory. Postanowiliœmy połączyć najlepsze elementy bankowości tradycyjnej z technologią banków internetowych tworząc nową jakość na rynku usług finansowych pod marką MultiBanku”.
“MultiBank jest bankiem internetowym z siecią placówek jako uzupełnieniem kanałów dostępu”- wyjaśnia Wojciech Papierak, Dyrektor Departamentu Zarządzania Komercyjnego BRE Banku “
Klienci będą mogli skorzystać z szerokiej oferty usług finansowych przy pomocy zdalnych kanałów dostępu: Internetu, telefonu stacjonarnego (Automatyczny Serwis Telefoniczny), telefonu komórkowego (SMS) oraz multilinii (Centrum Obsługi Telefonicznej). W przeciwieństwie do banków wirtualnych, posługujących się wyłącznie zdalnymi kanałami dostępu, w MultiBanku Internet jest opcją, a nie koniecznością”.
“Placówki MultiBanku stanowią nowy w polskiej bankowości model oddziału. Będą zdecydowanie różniły się od tradycyjnych oddziałów bankowych oraz małych placówek, tzw. “mac banków”. Mają spełniać rolę Centrów Usług Finansowych oferujących Klientom doradztwo finansowe i edukację w zakresie korzystania z nowoczesnych sposobów komunikacji z bankiem” -
dodaje Papierak. Dla swoich Klientów MultiBank przygotował możliwość obsługi w oddziale przez 24 godziny na dobę i 365 dni w roku za pomocą urządzeń samoobsługowych: multilinii, web kiosku i bankomatu. Obecnie działające 4 placówki MultiBanku (po dwie w Łodzi i Warszawie) zostaną uzupełnione o kolejne m.in. w Katowicach, Bydgoszczy i Poznaniu, a do końca 2002 roku będzie ich około 30.
Placówki MultiBanku zostały podzielone na kilka stref obsługi. W
24-godzinnej strefie Klienci mogą za pośrednictwem bankomatów i web kiosków wykonywać proste czynności bankowe. W strefie nazwanej biblioteką MultiBank stworzył możliwość edukacji Klientów w zakresie korzystania z oferty poprzez Internet. W tzw.
strefie VIP Klienci mogą skorzystać z indywidualnych porad.
Przed oficjalnym startem projektu prawie przez 3 miesiące badane były skrupulatnie zachowania Klientów. Efektem zebranych doświadczeń jest stworzenie odrębnych “światów”, które oparte są na indywidualnych profilach poszczególnych grup Klientów oraz odzwierciedlają ich styl życia. Klient może wybrać własny “świat finansów”, z którym się utożsamia. Klient z łatwością odnajduje się w swoim “świecie”, odrębnym nie tylko poprzez zróżnicowanie parametrów produktów, ale również swoisty profil w Internecie i elementy placówki, przypominające wystrojem wnętrze domowe.
“W pierwszym okresie w ofercie MultiBanku Klienci znajdą m.in. trzy rodzaje konta: MultiKonto JA, MultiKonto JESTEM, MultiKonto MY” - powiedział Bartosz Brzozowski - Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży MultiBanku.
MultiKonto JA - dla młodych ludzi, którzy nie boją się nowych technologii i zwracają uwagę na łatwy dostęp do środków na rachunku. Ich świat to wolność, niezależność, własne marzenia i własne wybory. Właścicielom MultiKonta JA MultiBank proponuje m.in. oprocentowanie rachunku oszczędnościowego na poziomie 9,75%. Dostęp do konta osobistego, lokat i kredytów jest zapewniony za pośrednictwem Internetu, telefonu, SMS (informacje o rachunkach). Za operacje wykonane za pomocą zdalnych kanałów dystrybucji, Internetu i Centrum Operacji Elektronicznych, MultiBank nie pobiera żadnych opłat. Z MultiKontem JA połączona jest wirtualna “netk@rta” umożliwiająca robienie zakupów w Internecie. Dodatkowo Klienci mają możliwość zaciągnięcia jednego z najtańszych kredytów odnawialnych, który dostępny jest na telefon.
MultiKonto JESTEM - oferta skierowana do studentów, dla których najważniejsza jest swoboda, aktywny rozwój oraz wykształcenie. Ważnym elementem oferty dla tej grupy Klientów jest nisko oprocentowany kredyt. Wysokość oprocentowania wynosi 16,5% w skali roku. Rachunek oszczędnościowo - rozliczeniowy oprocentowany jest na poziomie 6,5%. Swoim Klientom MultiBank proponuje nowoczesną usługę bankową, z brakiem opłat za operacje wykonane za pośrednictwem zdalnych kanałów dystrybucji, Internetu i Centrum Operacji Elektronicznych. Właściciele MultiKonta JESTEM mają również możliwość skorzystania z szybkiego debetu w koncie oraz łatwy dostęp do gotówki w sieci bankomatów Euronet, gdzie od wypłat nie jest pobierana prowizja.
“Najważniejszą cechą jest bezpłatne doradztwo oraz edukacja w Centrach Usług Finansowych” - dodaje Bartosz Brzozowski
MultiKonto MY dla rodzin. Jest to konto rodzinne jako rachunek umożliwiający łatwe zarządzanie finansami gospodarstwa domowego. Większość operacji, które wykonują Klienci MultiBanku w Internecie jest wolna od opłat, niska jest również miesięczna opłata za prowadzenie konta. Współposiadacze konta nie płacą za prowadzenie rachunków, brak jest także opłat za zlecenia stałe. Posiadaczom MultiKonta MY MultiBank zapewnia tani kredyt odnawialny, dostępny na telefon, którego wysokość może sięgnąć 6 - krotność miesięcznych wpływów na rachunek.
- “Wszystkim Klientom MultiBanku proponujemy lokaty terminowe i rentierskie dostępne nie tylko w Centrach Usług Finansowych, ale także przez Internet. Proponujemy również szeroką ofertę kredytową, a szczególnie zarządzanie kredytem przez zdalne kanały dystrybucji” - dodał Bartosz Brzozowski.
Oprocentowanie kont, kredytów i depozytów w MultiBanku należy do najkorzystniejszych na rynku (np. kredyt odnawialny - 17%). Nowym produktem jest rachunek oszczędnościowy automatycznie połączony z ROR-em. Ponadto oferta została wzbogacona o kartę wirtualną służącą do zakupów w sieci. Zgodnie z filozofią MultiBank nie pobiera od Klientów opłat za operacje przeprowadzane w Internecie lub Automatycznym Serwisie Telefonicznym. Zupełną nowością jest to, że Klient ma dostęp do oferty za pośrednictwem wszystkich kanałów dostępu. – “
Co ważne wybór najlepszego wariantu z szerokiej gamy produktów finansowych możemy doradzić Klientowi na co najmniej 3 sposoby: za pośrednictwem Internetu, w Centrum Usług Finansowych lub za pośrednictwem multilinii” - dodaje Brzozowski.
Z początkiem grudnia rozpocznie funkcjonowanie specjalny program obsługi dla najzamożniejszych Klientów pod nazwą “Klub Aquarius”. Uzupełnienie oferty MultiBanku stanowi wdrażany pakiet “Business Class” przeznaczony do obsługi przedsiębiorców i osób wykonujących wolne zawody.
“Po raz kolejny stajemy się pionierem nowoczesnej bankowości opartej na tym co najlepsze w bankach wirtualnych - Internecie oraz tym co najlepsze w tradycyjnej bankowości - placówkach pełniących rolę Centrum Usług Finansowych, oferując swoim Klientom 24-godzinny dostęp do finansów oraz profesjonalne doradztwo” - powiedział Sławomir Lachowski.
powiedział Sławomir Lachowski, Wiceprezes Zarządu BRE Banku, odpowiedzialny za pion bankowości detalicznej – “
Bank inny od wszystkich do tej pory. Postanowiliœmy połączyć najlepsze elementy bankowości tradycyjnej z technologią banków internetowych tworząc nową jakość na rynku usług finansowych pod marką MultiBanku”.
“MultiBank jest bankiem internetowym z siecią placówek jako uzupełnieniem kanałów dostępu”- wyjaśnia Wojciech Papierak, Dyrektor Departamentu Zarządzania Komercyjnego BRE Banku “
Klienci będą mogli skorzystać z szerokiej oferty usług finansowych przy pomocy zdalnych kanałów dostępu: Internetu, telefonu stacjonarnego (Automatyczny Serwis Telefoniczny), telefonu komórkowego (SMS) oraz multilinii (Centrum Obsługi Telefonicznej). W przeciwieństwie do banków wirtualnych, posługujących się wyłącznie zdalnymi kanałami dostępu, w MultiBanku Internet jest opcją, a nie koniecznością”.
“Placówki MultiBanku stanowią nowy w polskiej bankowości model oddziału. Będą zdecydowanie różniły się od tradycyjnych oddziałów bankowych oraz małych placówek, tzw. “mac banków”. Mają spełniać rolę Centrów Usług Finansowych oferujących Klientom doradztwo finansowe i edukację w zakresie korzystania z nowoczesnych sposobów komunikacji z bankiem” -
dodaje Papierak. Dla swoich Klientów MultiBank przygotował możliwość obsługi w oddziale przez 24 godziny na dobę i 365 dni w roku za pomocą urządzeń samoobsługowych: multilinii, web kiosku i bankomatu. Obecnie działające 4 placówki MultiBanku (po dwie w Łodzi i Warszawie) zostaną uzupełnione o kolejne m.in. w Katowicach, Bydgoszczy i Poznaniu, a do końca 2002 roku będzie ich około 30.
Placówki MultiBanku zostały podzielone na kilka stref obsługi. W
24-godzinnej strefie Klienci mogą za pośrednictwem bankomatów i web kiosków wykonywać proste czynności bankowe. W strefie nazwanej biblioteką MultiBank stworzył możliwość edukacji Klientów w zakresie korzystania z oferty poprzez Internet. W tzw.
strefie VIP Klienci mogą skorzystać z indywidualnych porad.
Przed oficjalnym startem projektu prawie przez 3 miesiące badane były skrupulatnie zachowania Klientów. Efektem zebranych doświadczeń jest stworzenie odrębnych “światów”, które oparte są na indywidualnych profilach poszczególnych grup Klientów oraz odzwierciedlają ich styl życia. Klient może wybrać własny “świat finansów”, z którym się utożsamia. Klient z łatwością odnajduje się w swoim “świecie”, odrębnym nie tylko poprzez zróżnicowanie parametrów produktów, ale również swoisty profil w Internecie i elementy placówki, przypominające wystrojem wnętrze domowe.
“W pierwszym okresie w ofercie MultiBanku Klienci znajdą m.in. trzy rodzaje konta: MultiKonto JA, MultiKonto JESTEM, MultiKonto MY” - powiedział Bartosz Brzozowski - Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży MultiBanku.
MultiKonto JA - dla młodych ludzi, którzy nie boją się nowych technologii i zwracają uwagę na łatwy dostęp do środków na rachunku. Ich świat to wolność, niezależność, własne marzenia i własne wybory. Właścicielom MultiKonta JA MultiBank proponuje m.in. oprocentowanie rachunku oszczędnościowego na poziomie 9,75%. Dostęp do konta osobistego, lokat i kredytów jest zapewniony za pośrednictwem Internetu, telefonu, SMS (informacje o rachunkach). Za operacje wykonane za pomocą zdalnych kanałów dystrybucji, Internetu i Centrum Operacji Elektronicznych, MultiBank nie pobiera żadnych opłat. Z MultiKontem JA połączona jest wirtualna “netk@rta” umożliwiająca robienie zakupów w Internecie. Dodatkowo Klienci mają możliwość zaciągnięcia jednego z najtańszych kredytów odnawialnych, który dostępny jest na telefon.
MultiKonto JESTEM - oferta skierowana do studentów, dla których najważniejsza jest swoboda, aktywny rozwój oraz wykształcenie. Ważnym elementem oferty dla tej grupy Klientów jest nisko oprocentowany kredyt. Wysokość oprocentowania wynosi 16,5% w skali roku. Rachunek oszczędnościowo - rozliczeniowy oprocentowany jest na poziomie 6,5%. Swoim Klientom MultiBank proponuje nowoczesną usługę bankową, z brakiem opłat za operacje wykonane za pośrednictwem zdalnych kanałów dystrybucji, Internetu i Centrum Operacji Elektronicznych. Właściciele MultiKonta JESTEM mają również możliwość skorzystania z szybkiego debetu w koncie oraz łatwy dostęp do gotówki w sieci bankomatów Euronet, gdzie od wypłat nie jest pobierana prowizja.
“Najważniejszą cechą jest bezpłatne doradztwo oraz edukacja w Centrach Usług Finansowych” - dodaje Bartosz Brzozowski
MultiKonto MY dla rodzin. Jest to konto rodzinne jako rachunek umożliwiający łatwe zarządzanie finansami gospodarstwa domowego. Większość operacji, które wykonują Klienci MultiBanku w Internecie jest wolna od opłat, niska jest również miesięczna opłata za prowadzenie konta. Współposiadacze konta nie płacą za prowadzenie rachunków, brak jest także opłat za zlecenia stałe. Posiadaczom MultiKonta MY MultiBank zapewnia tani kredyt odnawialny, dostępny na telefon, którego wysokość może sięgnąć 6 - krotność miesięcznych wpływów na rachunek.
- “Wszystkim Klientom MultiBanku proponujemy lokaty terminowe i rentierskie dostępne nie tylko w Centrach Usług Finansowych, ale także przez Internet. Proponujemy również szeroką ofertę kredytową, a szczególnie zarządzanie kredytem przez zdalne kanały dystrybucji” - dodał Bartosz Brzozowski.
Oprocentowanie kont, kredytów i depozytów w MultiBanku należy do najkorzystniejszych na rynku (np. kredyt odnawialny - 17%). Nowym produktem jest rachunek oszczędnościowy automatycznie połączony z ROR-em. Ponadto oferta została wzbogacona o kartę wirtualną służącą do zakupów w sieci. Zgodnie z filozofią MultiBank nie pobiera od Klientów opłat za operacje przeprowadzane w Internecie lub Automatycznym Serwisie Telefonicznym. Zupełną nowością jest to, że Klient ma dostęp do oferty za pośrednictwem wszystkich kanałów dostępu. – “
Co ważne wybór najlepszego wariantu z szerokiej gamy produktów finansowych możemy doradzić Klientowi na co najmniej 3 sposoby: za pośrednictwem Internetu, w Centrum Usług Finansowych lub za pośrednictwem multilinii” - dodaje Brzozowski.
Z początkiem grudnia rozpocznie funkcjonowanie specjalny program obsługi dla najzamożniejszych Klientów pod nazwą “Klub Aquarius”. Uzupełnienie oferty MultiBanku stanowi wdrażany pakiet “Business Class” przeznaczony do obsługi przedsiębiorców i osób wykonujących wolne zawody.
“Po raz kolejny stajemy się pionierem nowoczesnej bankowości opartej na tym co najlepsze w bankach wirtualnych - Internecie oraz tym co najlepsze w tradycyjnej bankowości - placówkach pełniących rolę Centrum Usług Finansowych, oferując swoim Klientom 24-godzinny dostęp do finansów oraz profesjonalne doradztwo” - powiedział Sławomir Lachowski.