W 2007 roku działalność mBanku przyniosła 138,3 mln PLN zysku brutto. W minionym roku mBank pozyskał rekordową ilość Klientów - aż 338 tys. Ponadto mBank uruchomił oddziały w Czechach i na Słowacji, a także otworzył Centrum Finansowe w Londynie.
Rok 2007 był dla mBanku bardzo pracowitym, ale udanym okresem. Odzwierciedleniem tego są znakomite wyniki mBanku w Polsce oraz udany start mBanku za granicą: w Czechach, na Słowacji oraz Wielkiej Brytanii. W 2007 roku mBank odnotował najwyższy w swojej historii przyrost liczby Klientów, rachunków, aktywów pod zarządzaniem, a także rekordowy zysk brutto - mówi Piotr Gawron, Dyrektor BRE Banku ds. mBanku Tak dobre wyniki mogły zostać osiągnięte dzięki korzystnej ofercie, dużej aktywności w obszarze działań marketingowych oraz skutecznej sieci sprzedaży.
mBank w liczbach pod koniec 2007 roku
Przyrost liczby klientów w 2007 roku był najwyższy w historii mBanku - w sumie mBank pozyskał 338 tys. nowych Klientów. Obecnie z usług mBanku korzysta już 1,63 mln, co daje 26% wzrost w porównaniu do roku ubiegłego. Przyrost rachunków był również najwyższy - klienci otworzyli ponad 461, 6 tys rachunków. Wartość aktywów osiągnęła 10,12 mld z czego 7,63 mld to depozyty. mBank w 2007 roku osiągnął 2,97% udział w rynku w depozytach, z kolei udział w rynku kredytów obecnie wynosi 2,29%.
Pomimo pogorszenia sytuacji na GPW Supermarket Funduszy Inwestycyjnych zdobywa coraz większą popularność - już ponad 47% mKlientów inwestuje za pomocą platformy. Budowanie portfela inwestycyjnego poprzez platformę Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych to prosty, wygodny i korzystny sposób na pomnażanie swoich oszczędności. mBank nie pobiera opłat za zakup bądź zbyciem jednostek funduszu a także aktywację usługi. Co więcej oferta mBanku umożliwia zakup jednostek już ponad 153 jednostek różnych funduszy.
Obroty w eMAKLERZE w 2007 roku wyniosły 5 728 mln PLN a liczba rachunków wzrosła o 141%. eMAKLER to innowacyjna usługa mBanku, która daje dostęp do Giełdy 24 godziny na dobę. Dzięki łatwej obsłudze a także możliwości składania zleceń oraz obserwowania notowań online, eMAKLER jest bardzo wygodnym narzędziem inwestycyjnym.
Szczegółowe wyniki biznesowe mBanku na koniec 2007 roku znajdują się w załączniku nr 1.
Nowości w mBanku w 2007 r.
Już w lutym mBank uruchomił Supermarket Ubezpieczeń Samochodowych. Projekt ten spotkał się z uznaniem zarówno Klientów, jak i ekspertów. Ideą SUS jest zapewnienie Klientowi wygody poprzez umożliwienie szybkiego wyboru, spośród ofert różnych ubezpieczycieli, polisy AC i OC, najlepiej dopasowanej do jego potrzeb. Wyróżnikiem Supermarketu Ubezpieczeń Samochodowych jest także cena - rankingi publikowane w prasie, niejednokrotnie pokazały, iż decydując się na polisę w SUS, Klient płaci mniej, niż u innych ubezpieczycieli.
Strategicznym projektem 2007 roku był start mBanku w Czechach i na Słowacji w listopadzie. W obu krajach bank proponuje klientom rachunek bieżący i oszczędnościowy wraz z kartami debetowymi, a także kredyt hipoteczny. Już wkrótce w ofercie pojawi się kredyt gotówkowy, a do końca 2008 mBank zamierza wprowadzić karty kredytowe dla klientów indywidualnych a także produkty bankowe dla mikroprzedsiębiorstw, Supermarket Funduszy Inwestycyjnych oraz e-commerce z mTRANSFEREM - mówi Piotr Gawron.
Na koniec grudnia 2007 mBank w Czechach obsługiwał 17,5 tys. Klientów, którzy otworzyli 24,4 tys. rachunków. Wartość depozytów na tych rachunkach wynosiła 4,3 mln EURO. Sieć sprzedaży liczyła 4 lokalizacje (1 mKiosk i 3 Centra Finansowe). Na Słowacji liczba Klientów sięgnęła 8,2 tys., a rachunków - 12 tys. sztuk. Wartość depozytów na tych rachunkach wynosiła 4,1 mln EURO. Sieć sprzedaży liczyła 9 lokalizacji (7 mKiosków i 2 Centra Finansowe).
Dodatkowo w grudniu 2007 r. mBank otworzył również Centrum Finansowe w Londynie, obsługujące Polaków, którzy planują zakup nieruchomości w Polsce. W pierwszej połowie 2008 r. zamierza uruchomić pełen zakresu usług bankowości detalicznej w Wielkiej Brytanii.
Nagrody dla mBanku w 2007
2007 rok zaowocował również prestiżowymi nagrodami dla mBanku. mBank mobile, bankowy operator komórkowy, otrzymał wyróżnienie Mobile Internet w kategorii „Wydarzenie roku" a także został laureatem konkursu „Gazety Bankowej" Lider Informatyki Instytucji Finansowych. mBank jest także zdobywcą pierwszej edycji Gold Standard, w kategorii „Konta osobiste" - profesjonalnego, niezależnego badania satysfakcji Klientów. Supermarket Ubezpieczeń Samochodowych otrzymał nagrodę w konkursie Indywidualność Rynku - Merkury 2007 w kategorii PRODUKT-USŁUGA. Ponadto ofertę mBIZNES uznano za najlepszą propozycję dla małych i średnich firm w rankingu miesięcznika „Forbes".
Marka mBank w 2007
W 2007 roku mBank umocnił swoją pozycję na rynku usług finansowych. Badania wizerunku marki przeprowadzone przez IQS i Quant Group na zlecenie mBanku pokazują, że zaufanie do marki mBank znacząco wzrosło. Marka mBank wśród Klientów postrzegana jest jako zdecydowany lider w bankowości internetowej - zgodnie z misją mBanku maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych mBank to oszczędność czasu, komfort, atrakcyjna cena, szybkość działania oraz szeroki wachlarz usług.
W drugiej połowie 2007 roku mBank przeprowadził intensywną kampanię reklamową, w której konsekwentnie namawiał Klientów, aby nie wierzyli sloganom i sami sprawdzali ofertę banku. Spoty reklamowe promowały bezpłatne eKONTO, ofertę dla mikrofirm oraz produkty inwestycyjne. Kampania była widoczna w najważniejszych stacjach telewizji (TVP1, TVP2, TVN, TVN7, TV4, TVN24 oraz kanałach tematycznych), Internecie, prasie oraz sieci kin Cinema City.
Dokładnie w siódme urodziny, w nocy z 25/26 listopada, mBank uruchomił nową wersję serwisu http://www.mbank.pl/. Nowy portal mBanku jest zgodny z najnowszymi trendami i nowoczesnymi rozwiązaniami w Internecie, które pojawiły się wraz z nadejściem ery Web 2.0. To portal Ery 2.0, nastawiony tak, jak i cały mBank na łatwość obsługi w Internecie, interakcję z Klientami, szybkie wyszukiwanie informacji, wzajemną edukację oraz radość z użytkowania. Portal mBanku, poza całkowicie nowym i ergonomicznym projektem graficznym oraz przebudowaną architekturą informacji, to przede wszystkim wyszukiwarka oparta na mechanizmie światowego lidera - firmy Google (pierwsze wdrożenie tego narzędzia na stronach polskiego banku), blogi ekspertów, nowe Forum dla Klientów i użytkowników portalu ze stronami-profilami uczestników dyskusji oraz kanałem RSS do subskrypcji informacji.
W drugiej połowie 2007 roku mBank przeprowadził intensywną kampanię reklamową, w której konsekwentnie namawiał Klientów, aby nie wierzyli sloganom i sami sprawdzali ofertę banku. Spoty reklamowe promowały bezpłatne eKONTO, ofertę dla mikrofirm oraz produkty inwestycyjne. Kampania była widoczna w najważniejszych stacjach telewizji (TVP1, TVP2, TVN, TVN7, TV4, TVN24 oraz kanałach tematycznych), Internecie, prasie oraz sieci kin Cinema City.
Dokładnie w siódme urodziny, w nocy z 25/26 listopada, mBank uruchomił nową wersję serwisu http://www.mbank.pl/. Nowy portal mBanku jest zgodny z najnowszymi trendami i nowoczesnymi rozwiązaniami w Internecie, które pojawiły się wraz z nadejściem ery Web 2.0. To portal Ery 2.0, nastawiony tak, jak i cały mBank na łatwość obsługi w Internecie, interakcję z Klientami, szybkie wyszukiwanie informacji, wzajemną edukację oraz radość z użytkowania. Portal mBanku, poza całkowicie nowym i ergonomicznym projektem graficznym oraz przebudowaną architekturą informacji, to przede wszystkim wyszukiwarka oparta na mechanizmie światowego lidera - firmy Google (pierwsze wdrożenie tego narzędzia na stronach polskiego banku), blogi ekspertów, nowe Forum dla Klientów i użytkowników portalu ze stronami-profilami uczestników dyskusji oraz kanałem RSS do subskrypcji informacji.
Działalność charytatywna i społeczna
Społeczność jest dla mBanku jedną z podstawowych wartości. Dlatego też od początku swojej działalności bank angażuje się w liczne przedsięwzięcia związane z edukacją, kultura i aktywnym stylem życia, a także wspiera akcje charytatywne.
Promując aktywny tryb życia, mBank wystąpił z dwoma własnymi inicjatywami - mBank Łódź Maraton (od 2004 r.) oraz mBank eXtreme w Sielpi (od 2001 r.) - imprezy dla wszystkich tych, którzy nie tylko lubią sprawdzać granice swojej wytrzymałości, ale także chcą aktywnie spędzić czas z bliskimi. W czwartej edycji Maratonu wystartowała rekordowa liczba siedmiuset biegaczy. Coraz popularniejsze staje się także mBank eXtreme - 600 sportowców uczestniczyło w ostatniej edycji eventu.
W 2007 roku mBank był mecenasem drugiego co do wielkości festiwalu muzyczny w Polsce OFF Festival w Mysłowicach, prezentujący wykonawców muzyki alternatywnej z kraju oraz zagranicy.mBank jest nie tylko sponsorem, mecenatem czy darczyńcą ale także inicjatorem wielu wydarzeń.
Tradycją mBanku jest przeprowadzanie z okazji świat Bożego Narodzenia oraz Wielkanocy zbiórki pieniędzy dla Fundacji wspierających najbardziej potrzebujących. Dodatkowo, co roku seria gadżetów mBanku zostaje zlicytowana podczas aukcji internetowej, z której całkowity dochód jest przekazywany na kolejne Finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
mBank - maksimum korzyści i wygoda od 7 lat
mBank jest instytucją finansową oferującą bankowość nowej generacji, pozwalającą na integrację finansów osobistych w jednym miejscu. Poprzez jeden login i hasło, bez zbędnych opłat i prowizji Klient ma stały dostęp w serwisie transakcyjnym do produktów oszczędnościowych, kredytowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. mBank rozumie stale zmieniające się potrzeby konsumentów, dlatego poprzez otwartą komunikację, nieprzerwany dialog z Klientami oraz ciągłą innowację wciąż się rozwija, wyprzedzając rynek.
Klienci mBanku to osoby, które łączy wrażliwość na cenę i jakość, otwartość na nowe technologie oraz racjonalne zarządzanie finansami osobistymi. Oferta mBanku skierowana jest przede wszystkim do klientów w wieku 18-55 lat, zwolenników nowoczesnych technologii, otwartych na świat i kontakty z innymi, dobrze wykształconych, aktywnych zawodowo i społecznie, samodzielnie podejmujących decyzje finansowe.
Podstawowymi wartościami dla mBanku są:
Cena - wysokie oprocentowanie oraz brak podstawowych opłat i prowizji
Wygoda zarządzania środkami finansowymi
Prostota - zachowanie przejrzystości zasad, pomimo ciągłego poszerzania oferty
Jakość - rozumiana jako wysoka jakość za korzystną cenę
Innowacyjność - model zdalnej obsługi Klientów wykorzystujący najnowocześniejszą technologię oraz naziemne kanały dostępu - mKioski i Centra Finansowe.
Społeczność - budowanie i umacnianie relacji z Klientami poprzez ciągły, otwarty dialog.
Promując aktywny tryb życia, mBank wystąpił z dwoma własnymi inicjatywami - mBank Łódź Maraton (od 2004 r.) oraz mBank eXtreme w Sielpi (od 2001 r.) - imprezy dla wszystkich tych, którzy nie tylko lubią sprawdzać granice swojej wytrzymałości, ale także chcą aktywnie spędzić czas z bliskimi. W czwartej edycji Maratonu wystartowała rekordowa liczba siedmiuset biegaczy. Coraz popularniejsze staje się także mBank eXtreme - 600 sportowców uczestniczyło w ostatniej edycji eventu.
W 2007 roku mBank był mecenasem drugiego co do wielkości festiwalu muzyczny w Polsce OFF Festival w Mysłowicach, prezentujący wykonawców muzyki alternatywnej z kraju oraz zagranicy.mBank jest nie tylko sponsorem, mecenatem czy darczyńcą ale także inicjatorem wielu wydarzeń.
Tradycją mBanku jest przeprowadzanie z okazji świat Bożego Narodzenia oraz Wielkanocy zbiórki pieniędzy dla Fundacji wspierających najbardziej potrzebujących. Dodatkowo, co roku seria gadżetów mBanku zostaje zlicytowana podczas aukcji internetowej, z której całkowity dochód jest przekazywany na kolejne Finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
mBank - maksimum korzyści i wygoda od 7 lat
mBank jest instytucją finansową oferującą bankowość nowej generacji, pozwalającą na integrację finansów osobistych w jednym miejscu. Poprzez jeden login i hasło, bez zbędnych opłat i prowizji Klient ma stały dostęp w serwisie transakcyjnym do produktów oszczędnościowych, kredytowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. mBank rozumie stale zmieniające się potrzeby konsumentów, dlatego poprzez otwartą komunikację, nieprzerwany dialog z Klientami oraz ciągłą innowację wciąż się rozwija, wyprzedzając rynek.
Klienci mBanku to osoby, które łączy wrażliwość na cenę i jakość, otwartość na nowe technologie oraz racjonalne zarządzanie finansami osobistymi. Oferta mBanku skierowana jest przede wszystkim do klientów w wieku 18-55 lat, zwolenników nowoczesnych technologii, otwartych na świat i kontakty z innymi, dobrze wykształconych, aktywnych zawodowo i społecznie, samodzielnie podejmujących decyzje finansowe.
Podstawowymi wartościami dla mBanku są:
Cena - wysokie oprocentowanie oraz brak podstawowych opłat i prowizji
Wygoda zarządzania środkami finansowymi
Prostota - zachowanie przejrzystości zasad, pomimo ciągłego poszerzania oferty
Jakość - rozumiana jako wysoka jakość za korzystną cenę
Innowacyjność - model zdalnej obsługi Klientów wykorzystujący najnowocześniejszą technologię oraz naziemne kanały dostępu - mKioski i Centra Finansowe.
Społeczność - budowanie i umacnianie relacji z Klientami poprzez ciągły, otwarty dialog.