Z końcem lutego 2005 r. mijają 4 lata od wprowadzenia do oferty BRE Banku innowacyjnego produktu pod nazwą „Identyfikacja Płatności Handlowych” (IPH). Rozwiązanie to pozwala klientom korporacyjnym w zautomatyzowany i szybki sposób zidentyfikować płatnika firmy oraz uzyskać w wewnętrznym procesie rozliczeniowym informacje o wpływających na konta należnościach. BRE Bank był pierwszym polskim bankiem, który zaoferował tego typu rozwiązanie swym Klientom. Jego popularność w ciągu 4 lat od wdrożenia stale wzrasta i obecnie z zastosowaniem IPH dokonywanych jest w BRE Banku ok. 130.000 operacji miesięcznie.
BRE Bank jako rynkowy lider w zakresie obsługi płatności masowych dla takich Klientów jak firmy telekomunikacyjne, zakłady gazownicze i energetyczne czy spółdzielnie mieszkaniowe – a więc przyjmujących wpłaty na skalę masową – zdecydował się na stworzenie rozwiązania również dla mniejszych wystawców faktur. Produkt IPH kierowany jest do wszystkich firm-wystawców faktur, które chcą zautomatyzować procesy rozliczeń z kontrahentami oraz zautomatyzować procesy rozliczeniowe z Bankiem.
Ważną zaletą Identyfikatora Płatności Handlowych BRE Banku jest nie tylko możliwość jednoznacznej identyfikacji płatnika, ale również automatycznego zamknięcia otwartych pozycji w systemach finansowo-księgowych Klientów.
Mechanizm IPH polega na umieszczeniu (w podawanym na fakturze numerze konta bankowego) unikalnego identyfikatora płatnika. Dzięki automatyzacji procesu rozliczeń IPH pozwala na zamknięcie obiegu informacji o płatnościach, znakomicie usprawnia procesy księgowe i przyspiesza podjęcie ewentualnych czynności windykacyjnych.
Od 2001 roku i pierwszego zastosowania w firmie Beiersdorf-Lechia, usługa IPH została wdrożona dla wielu innych Klientów BRE Banku. Najczęściej wdrożenia przeprowadzane są we współpracy z dostawcami systemów finansowo-księgowych dla Klientów Banku.
O coraz większej popularności tej usługi BRE Banku świadczy fakt potrojenia w 2004 r. liczby transakcji realizowanych i „identyfikowanych” przy użyciu IPH dla Klientów Banku. Obecnie za pośrednictwem IPH BRE Bank realizuje ok. 130.000 operacji miesięcznie.
Ważną zaletą Identyfikatora Płatności Handlowych BRE Banku jest nie tylko możliwość jednoznacznej identyfikacji płatnika, ale również automatycznego zamknięcia otwartych pozycji w systemach finansowo-księgowych Klientów.
Mechanizm IPH polega na umieszczeniu (w podawanym na fakturze numerze konta bankowego) unikalnego identyfikatora płatnika. Dzięki automatyzacji procesu rozliczeń IPH pozwala na zamknięcie obiegu informacji o płatnościach, znakomicie usprawnia procesy księgowe i przyspiesza podjęcie ewentualnych czynności windykacyjnych.
Od 2001 roku i pierwszego zastosowania w firmie Beiersdorf-Lechia, usługa IPH została wdrożona dla wielu innych Klientów BRE Banku. Najczęściej wdrożenia przeprowadzane są we współpracy z dostawcami systemów finansowo-księgowych dla Klientów Banku.
O coraz większej popularności tej usługi BRE Banku świadczy fakt potrojenia w 2004 r. liczby transakcji realizowanych i „identyfikowanych” przy użyciu IPH dla Klientów Banku. Obecnie za pośrednictwem IPH BRE Bank realizuje ok. 130.000 operacji miesięcznie.