16 stycznia br. (we środę) w godzinach wieczornych mBank anulował wszystkie transakcje dokonane kartami Visa w dniu 14.01.08 przywracając tym samym Klientom stan konta sprzed operacji. Ponowne księgowanie nastąpi w momencie otrzymania od Visa Europe poprawnych danych. Jednocześnie mBank zwraca uwagę Klientów, na rachunkach których wystąpiły nieprawidłowości, aby sprawdzili czy zostały zrealizowane wszystkie wcześniej zaplanowane operacje.
Obecnie prosimy Klientów, aby sprawdzili salda na swoich rachunkach. W przypadku nieprawidłowości Klient składa reklamację za pośrednictwem mLinii. Wszystkie tego typu zgłoszenia rozwiązywane są priorytetowo. Dodatkowo mBank zapewnia, że ewentualne reklamacje Klientów związane z niepożądanymi skutkami zaistniałej sytuacji będzie rozpatrywał indywidualnie.
16 stycznia br. (we środę) w godzinach wieczornych mBank anulował wszystkie transakcje dokonane kartami Visa w dniu 14.01.08 przywracając tym samym Klientom stan konta sprzed operacji. Ponowne księgowanie nastąpi w momencie otrzymania od Visa Europe poprawnych danych. Jednocześnie mBank zwraca uwagę Klientów, na rachunkach których wystąpiły nieprawidłowości, aby sprawdzili czy zostały zrealizowane wszystkie wcześniej zaplanowane operacje.
W związku z przesłaniem do banków w Polsce przez Visa Europe błędnych danych rozliczeniowych, niektóre rozliczenia transakcji kartowych dokonanych w bankomatach 14 stycznia 2008 roku zostały niewłaściwie zaksięgowane na rachunkach Klientów. Problem nie dotyczył wypłat z bankomatów Sieci Euronet.
mBank podjął natychmiastowe działania w celu wyjaśnienia sytuacji i jak najszybszego przywrócenia prawidłowego salda na rachunkach. Klientom wycofano wszystkie obciążenia transakcji kartowych dokonanych zarówno w punktach handlowych, jak i poprzez wypłaty w bankomatach (łącznie z prowizjami) zaksięgowanych w dniu 15. stycznia. Działanie miało na celu przywrócenie pierwotnego salda na rachunkach Klientów i jak najszybsze umożliwienie korzystania ze środków na nich zgromadzonych. Po otrzymaniu plików z prawidłowymi danymi o transakcjach kartowych rachunki Klientów zostaną obciążone poprawnymi kwotami.
Obecnie prosimy Klientów, aby sprawdzili salda na swoich rachunkach. W przypadku nieprawidłowości Klient składa reklamację za pośrednictwem mLinii. Wszystkie tego typu zgłoszenia rozwiązywane są priorytetowo. Dodatkowo mBank zapewnia, że ewentualne reklamacje Klientów związane z niepożądanymi skutkami zaistniałej sytuacji będzie rozpatrywał indywidualnie.
Błędne księgowanie ujawniło się najszybciej w mBanku dlatego, iż mBank, dzięki najnowocześniejszemu systemowi bankowemu najszybciej przetwarza codzienne dane z VISY. Każdego popołudnia VISA przesyła pliki z danymi o transakcjach kartowych z dnia poprzedniego i po zaledwie 2-3 godzinach Klienci mBanku mogą już zobaczyć te dane na swoich rachunkach. W większości banków w Polsce proces ten rozpoczynany jest dopiero następnego dnia, po otrzymaniu informacji z VISA.
Informacja o zaistniałej sytuacji została opublikowana w serwisie internetowym mBanku, a także na mLinii. Do Klientów, których ten problem dotyczy, bank rozesłał wiadomości SMSową, maile oraz komunikaty widoczne w systemie transakcyjnym, po zalogowaniu. Dodatkowe aktualne informacje można znaleźć na stronie internetowej mBanku.