16 stycznia br. (we środę) w godzinach wieczornych mBank anulował wszystkie transakcje dokonane kartami Visa w dniu 14.01.08 przywracając tym samym Klientom stan konta sprzed operacji. Ponowne księgowanie nastąpi w momencie otrzymania od Visa Europe poprawnych danych. Jednocześnie mBank zwraca uwagę Klientów, na rachunkach których wystąpiły nieprawidłowości, aby sprawdzili czy zostały zrealizowane wszystkie wcześniej zaplanowane operacje.
W związku z przesłaniem do banków w Polsce przez Visa Europe błędnych danych rozliczeniowych, niektóre rozliczenia transakcji kartowych dokonanych w bankomatach 14 stycznia 2008 roku zostały niewłaściwie zaksięgowane na rachunkach Klientów. Problem nie dotyczył wypłat z bankomatów Sieci Euronet.
mBank podjął natychmiastowe działania w celu wyjaśnienia sytuacji i jak najszybszego przywrócenia prawidłowego salda na rachunkach. Klientom wycofano wszystkie obciążenia transakcji kartowych dokonanych zarówno w punktach handlowych, jak i poprzez wypłaty w bankomatach (łącznie z prowizjami) zaksięgowanych w dniu 15. stycznia. Działanie miało na celu przywrócenie pierwotnego salda na rachunkach Klientów i jak najszybsze umożliwienie korzystania ze środków na nich zgromadzonych. Po otrzymaniu plików z prawidłowymi danymi o transakcjach kartowych rachunki Klientów zostaną obciążone poprawnymi kwotami.
Obecnie prosimy Klientów, aby sprawdzili salda na swoich rachunkach. W przypadku nieprawidłowości Klient składa reklamację za pośrednictwem mLinii. Wszystkie tego typu zgłoszenia rozwiązywane są priorytetowo. Dodatkowo mBank zapewnia, że ewentualne reklamacje Klientów związane z niepożądanymi skutkami zaistniałej sytuacji będzie rozpatrywał indywidualnie.
Obecnie prosimy Klientów, aby sprawdzili salda na swoich rachunkach. W przypadku nieprawidłowości Klient składa reklamację za pośrednictwem mLinii. Wszystkie tego typu zgłoszenia rozwiązywane są priorytetowo. Dodatkowo mBank zapewnia, że ewentualne reklamacje Klientów związane z niepożądanymi skutkami zaistniałej sytuacji będzie rozpatrywał indywidualnie.
Błędne księgowanie ujawniło się najszybciej w mBanku dlatego, iż mBank, dzięki najnowocześniejszemu systemowi bankowemu najszybciej przetwarza codzienne dane z VISY. Każdego popołudnia VISA przesyła pliki z danymi o transakcjach kartowych z dnia poprzedniego i po zaledwie 2-3 godzinach Klienci mBanku mogą już zobaczyć te dane na swoich rachunkach. W większości banków w Polsce proces ten rozpoczynany jest dopiero następnego dnia, po otrzymaniu informacji z VISA.