mBank - detaliczne ramię BRE Banku SA, otrzymał Portfele Roku 2002 - nagrody przyznawane przez edycję polską miesięcznika BusinessWeek.
mBank zwyciężył aż w dwóch z sześciu kategorii, został wyróżniony jako Instytucja Finansowa Roku 2002, natomiast eKONTO - podstawowy rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w mBanku zwyciężył w kategorii Produkt Bankowy-Detaliczny.
mBank został uznany za Instytucję Finansową Roku 2002 ze względu na wysoką dynamikę pozyskiwanych Klientów i depozytów oraz wysokie oprocentowanie rachunków rozliczeniowych i oszczędnościowych. W uzasadnieniu czytamy m.in.:
„Porównując mBank z bezpośrednimi konkurentami, docenić trzeba przede wszystkim ofertę i dynamikę działania. (…) Przebojem mBank wdarł się na rynek w 2000 roku, oferując znacznie wyższe oprocentowanie środków na rachunku bieżącym niż inne banki. Potem swoją pozycję umocnił niskimi kosztami prowadzenia rachunku. Stara się być zawsze krok przed konkurencją.”
Rachunek eKONTO zwyciężył w kategorii Produkt Bankowy-Detaliczny. Redakcja miesięcznika BusinessWeek wyróżniła produkty i usługi, które pozwoliły Klientom zarobić najwięcej, były najwygodniejsze w użyciu i nowatorskie. eKONTO zostało nagrodzone m.in. za bardzo wysokie oprocentowanie, porównywalne z lokatami terminowymi, dostępność do rachunku o każdej porze z dowolnego miejsca na świecie za pomocą Internetu, telefonu stacjonarnego i komórkowego (WAP i SMS) oraz bezpłatnie wydawaną do rachunku kartę Visa Electron.
W uzasadnieniu czytamy
„(…) Wybór oparliśmy na wiedzy ekspertów rynkowych, badaniach marketingowych i ankietach skierowanych do przedsiębiorców, doradców inwestycyjnych i analityków rynku. Czym się kierowaliśmy? Podstawowym kryterium była dostępność produktu lub usługi i sukces rynkowy, tj. wysoka dynamika sprzedaży lub dominujący udział w danym segmencie. Ustalając naszą listę wyróżnionych Portfelem Roku, pod uwagę braliśmy również: oryginalność i nowatorskie rozwiązania technologiczne, jakie zastosowano w usłudze lub produkcie, oraz przewagę, jaka pod tym względem posiada nad podobnymi produktami, które oferowała konkurencja. Kryteriami pomocniczymi była jakość marketingu i sprzedaży produktu oraz jego popularność mierzona badaniami Instytutu Badania Opinii i Rynku „Pentor”.
mBank zwyciężył aż w dwóch z sześciu kategorii, został wyróżniony jako Instytucja Finansowa Roku 2002, natomiast eKONTO - podstawowy rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w mBanku zwyciężył w kategorii Produkt Bankowy-Detaliczny.
mBank został uznany za Instytucję Finansową Roku 2002 ze względu na wysoką dynamikę pozyskiwanych Klientów i depozytów oraz wysokie oprocentowanie rachunków rozliczeniowych i oszczędnościowych. W uzasadnieniu czytamy m.in.:
„Porównując mBank z bezpośrednimi konkurentami, docenić trzeba przede wszystkim ofertę i dynamikę działania. (…) Przebojem mBank wdarł się na rynek w 2000 roku, oferując znacznie wyższe oprocentowanie środków na rachunku bieżącym niż inne banki. Potem swoją pozycję umocnił niskimi kosztami prowadzenia rachunku. Stara się być zawsze krok przed konkurencją.”
Rachunek eKONTO zwyciężył w kategorii Produkt Bankowy-Detaliczny. Redakcja miesięcznika BusinessWeek wyróżniła produkty i usługi, które pozwoliły Klientom zarobić najwięcej, były najwygodniejsze w użyciu i nowatorskie. eKONTO zostało nagrodzone m.in. za bardzo wysokie oprocentowanie, porównywalne z lokatami terminowymi, dostępność do rachunku o każdej porze z dowolnego miejsca na świecie za pomocą Internetu, telefonu stacjonarnego i komórkowego (WAP i SMS) oraz bezpłatnie wydawaną do rachunku kartę Visa Electron.
W uzasadnieniu czytamy
„(…) Wybór oparliśmy na wiedzy ekspertów rynkowych, badaniach marketingowych i ankietach skierowanych do przedsiębiorców, doradców inwestycyjnych i analityków rynku. Czym się kierowaliśmy? Podstawowym kryterium była dostępność produktu lub usługi i sukces rynkowy, tj. wysoka dynamika sprzedaży lub dominujący udział w danym segmencie. Ustalając naszą listę wyróżnionych Portfelem Roku, pod uwagę braliśmy również: oryginalność i nowatorskie rozwiązania technologiczne, jakie zastosowano w usłudze lub produkcie, oraz przewagę, jaka pod tym względem posiada nad podobnymi produktami, które oferowała konkurencja. Kryteriami pomocniczymi była jakość marketingu i sprzedaży produktu oraz jego popularność mierzona badaniami Instytutu Badania Opinii i Rynku „Pentor”.