- BRE Bank w czołówce najlepiej rozpoznawalnych marek,
- dynamiczny wzrost liczby klientów MSP i wartości udzielonych kredytów,
- ponad 3-krotny wzrost wartości udzielonych kredytów i pożyczek hipotecznych,
- to tylko niektóre efekty udanej kampanii reklamowej BRE Banku skierowanej do MSP.
Kampania reklamowa BRE Banku, skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw, trwała od kwietnia do czerwca br. Celem kampanii było ocieplenie wizerunku Banku, wzrost świadomości marki w segmencie MSP oraz wsparcie sprzedaży produktów dedykowanych MSP. W kreacjach wykorzystano rekina biznesu, charakterystyczny symbol, zakotwiczany w świadomości, zaczerpnięty z potocznej mowy biznesowej. Przekaz podkreślało hasło: „Zmienimy Twoją firmę w rekina biznesu”.
Wizerunek
Kampania przyczyniła się do wzrostu wskaźników znajomości marki w porównaniu z wynikami badania z okresu poprzedzającego kampanię. Z badania przeprowadzonego w przedsiębiorstwach wśród głównych księgowych i dyrektorów finansowych, wynika, że BRE Bank znajduje się w grupie pięciu
najbardziej znanych marek wśród banków. Ogólny poziom znajomości BRE Banku utrzymuje się na podobnym poziomie od 2006 roku, na skutek kampanii wzrosła natomiast o 3 pp spontaniczna znajomość marki (Top of mind).
Najskuteczniejszymi kanałami dotarcia reklam BRE okazały się bilboardy oraz prasa codzienna, w tym szczególnie dziennik
Rzeczpospolita.
Sprzedaż
W czasie kampanii BRE Bank odnotował dynamiczny wzrost liczby klientów MSP i wartości udzielonych kredytów. Przyrost nowych klientów był o 27% większy, a przyrost wartości nowych kredytów o 86% wyższy w porównaniu z kwartałem poprzedzającym kampanię. Dużym zainteresowaniem cieszyły się kredyty i pożyczki hipoteczne. Wartość udzielonych produktów hipotecznych wzrosła podczas kampanii ponad 3-krotnie.
Kampania, skoncentrowana na wybranych kanałach komunikacji, dobrze dostosowanych do naszej grupy docelowej, okazała się bardzo skuteczna. Nie tylko udało nam się wzmocnić wizerunek banku w sektorze MSP, ale przede wszystkim osiągnęliśmy zamierzony efekt sprzedażowy. Od początku roku służby sprzedaży pozyskały już ponad 1000 nowych klientów MSP. W zakresie kredytowania działalności i rozwoju MSP BRE Bank osiągnął w I półroczu wynik ponad dwukrotnie lepszy od zeszłorocznego. Wymierne sukcesy to przede wszystkim efekt bardzo dobrej pracy osób odpowiedzialnych za obsługę małych i średnich firm oraz konsekwentnej polityki zdobywania rynku,
mówi Krzysztof Gerlach, Dyrektor Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w BRE Banku.
Media
Głównym medium wykorzystanym w kampanii był outdoor. Wybrano nośniki typu backlight, ponadto w centrum Warszawy i Łodzi pojawiły się wielkoformatowe powierzchnie reklamowe z trójwymiarowym rekinem.
Mediami uzupełniającymi kampanii były prasa oraz Internet. Kampania internetowa trwała od 16 kwietnia do 31 maja. W tym czasie obejrzało ją niemal 2,4 mln internautów. Strona poświęcona kampanii w portalu BRE Banku odnotowała blisko 20 tys. wizyt. Klienci zainteresowani ofertą dla MSP wypełnili w tym czasie ponad 470 formularzy kontaktu (wzrost o 176% w porównaniu z podobnym okresem przed kampanią).
Internet wykorzystano w celu zachęcenia przedsiębiorców do zapoznania się z ofertą banku i kontaktu z doradcą ze stron portalu
www.brebank.pl. Media plan internetowy skoncentrowany był na witrynach dedykowanych właścicielom i osobom odpowiedzialnym za finanse małych i średnich firm.
Reklamy pojawiły się w dziennikach:
Rzeczpospolita, Gazeta Prawna, Puls Biznesu, w magazynach: Forbes, Manager Magazin i Gazeta MSP oraz tygodnikach opinii:
Polityka, Newsweek, Wprost. Reklama w Rzeczpospolitej była niestandardowa – wszystkie egzemplarze dziennika zostały opatrzone specjalną okładką z rekinem