mBank został wyróżniony aż czterema nagrodami w jubileuszowej, 20. edycji prestiżowego konkursu Effie Awards Poland. Oprócz trzech statuetek przyznanych za konkretne kampanie reklamowe mBank otrzymał też wyróżnienie specjalne dla najbardziej efektywnych firm ostatniego 20-lecia.
Effie Awards Poland to konkurs wyłaniający i nagradzający najskuteczniejsze kampanie i rozwiązania marketingowe. W tegorocznej edycji mBank został nagrodzony aż czterokrotnie, w tym znalazł się w prestiżowym rankingu TOP 20 najefektywniejszych firm, który powstał z okazji jubileuszu konkursu w Polsce. Do zestawienia jury wybrało 20 spośród 331 firm, które otrzymały nominacje i nagrody w Konkursie Effie Awards na przestrzeni dwudziestu lat.
Dwie srebrne nagrody Effie – w kategorii Finanse oraz Business to Business – otrzymała kampania „Zakładanie firmy z mBankiem”, zachęcająca przyszłych przedsiębiorców do otwierania firmy w placówkach oraz na stronie internetowej mBanku. W kampanii podkreślano fakt, że założenie jednoosobowej działalności gospodarczej jest proste i możliwe nawet bez wychodzenia z domu. Robiąc to za pośrednictwem mBanku przedsiębiorcy zyskiwali także wsparcie księgowej. Ideą spotów było pokazanie uczuć, jakie towarzyszą zakładaniu firmy z mBankiem i podkreślenie radości płynącej z bycia swoim własnym szefem.
Również srebrną nagrodę w kategorii Finanse otrzymała kampania „Rocznik 2000”, w której mBank zwracał się bezpośrednio do osób, które w 2018 r. stawały się pełnoletnie i podkreślał wyjątkowość przedstawicieli tej grupy wiekowej. Zamiast opowiadać o kredytach, lokatach i kontach, w komunikacji postawiono na przekaz emocjonalny. Kampania internetowa z wideo-życzeniami na osiemnaste urodziny oraz towarzyszące jej działania stały się angażującą formą dialogu z młodymi konsumentami.
W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Poland nominacje uzyskały 94 kampanie w 23 kategoriach. W sumie wręczono 19 brązowych, 31 srebrnych i 6 złotych statuetek.
Effie Awards to największy, prestiżowy konkurs marketingowy na świecie. Został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR od 1999 r. Polska jest obecnie jednym z 55 programów na świecie, gdzie organizowany jest konkurs. Nagroda Effie, ze względu na wysokie kryteria merytoryczne stawiane pracom nadsyłanym na konkurs, należy do najbardziej prestiżowych nagród naszej branży na całym świecie. Często nazywana jest „marketingowym Oscarem”. Więcej informacji o Effie: awards.effie.pl