Koncentracja na klientach, rozwój naszej platformy i aplikacji, dalsza poprawa efektywności działania oraz ludzie tworzący naszą organizację – to filary nowej strategii Grupy mBanku. Po raz pierwszy integralną częścią dokumentu stała się także strategia społecznej odpowiedzialności biznesu. Celami na 2023 rok są zwrot na kapitale (ROE) na poziomie ok. 10,5 proc., obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów do ok. 40 proc. i wzrost marży odsetkowej netto do ok. 3,0 proc.
- Wspieramy rozwój edukacji matematycznej i wyrównujemy szanse edukacyjne.
- Uczymy jak bezpiecznie korzystać z bankowości cyfrowej.
- Ograniczamy nasz wpływ pośredni m.in. poprzez politykę kredytową dotyczącą branż istotnych z punktu widzenia polityki klimatycznej UE.
- Ograniczamy nasz wpływ bezpośredni m.in. poprzez pomiar i zmniejszenie śladu węglowego, redukcję zużycia energii i oszczędne korzystanie z wody, papieru i materiałów biurowych.
- Wspieramy organizacje, które działają na rzecz dobrobytu społecznego.
- Komunikujemy się z klientami rzetelnie, jasno i przejrzyście.
- Działamy etycznie.
- Marża odsetkowa (NIM): wzrost do ~3,0 proc.
- Wskaźnik koszty/dochody (C/I): redukcja do ~40 proc.
- Zwrot na kapitale (ROE netto): poprawa do ~10,5 proc.
- Relacja kredyty/depozyty: w przedziale 92-94 proc. w każdym roku obowiązywania strategii.
- Współczynniki kapitałowe: minimum 1,5 p.p. powyżej wymagań KNF na koniec każdego roku.
- Kredyty: ~6 proc.
- Depozyty: ~6 proc.
- Przychody ogółem: ~8 proc.
- Koszty ogółem: ~5 proc.
Powyższe założenia i cele strategiczne nie stanowią prognozy lub szacunku wyników, w tym finansowych, i stanowią jedynie informację nt. planowanych obszarów działania banku i potencjalnych kierunków rozwoju na lata 2020-2023.