Dzięki wyjątkowemu modelowi biznesowemu i konsekwentnie wdrażanej strategii, Grupa mBanku dynamicznie rozwijała się w 2019 roku. Dochody przekroczyły 5,5 mld zł i były najwyższe w historii banku. Zysk netto wyniósł 1 010,4 mln zł.
Do najważniejszych wydarzeń 2019 roku należą:
- Wzrost dochodów o 9% (14% po wyłączeniu zysku z transakcji jednorazowej w 2018 roku), w tym wyniku z tytułu odsetek o 14%.
- Podwyższenie marży odsetkowej o 11 p.b. do 2,7% dzięki zmianie struktury aktywów.
- Poprawa efektywności mierzonej wskaźnikiem kosztów do dochodów do 42,2%.
- Wzrost kredytów brutto o 11%, w tym kredytów detalicznych o 14% i klientów korporacyjnych o 8%.
- Dynamiczny napływ środków na rachunki bieżące i oszczędnościowe klientów detalicznych (+20%).
- Dynamiczny wzrost sprzedaży kredytów hipotecznych o 77%; rekordowa sprzedaż kredytów niehipotecznych (10,3 mld zł tj. +15%).
- Wysoka jakość bazy kapitałowej - wskaźniki kapitałowe przekraczające wymogi regulacyjne: współczynnik Tier I równy 16,5%, łączny współczynnik kapitałowy w wysokości 19,5%.
- Wzmocnienie pozycji mBanku jako banku mobilnego i transakcyjnego – najwyższy na rynku udział użytkowników aplikacji mobilnej w bazie klientów.
- Przyjęcie nowej strategii na lata 2020-2023, zatytułowanej „Rośniemy z klientami i dzięki nim”.
- Innowacje i produkty poprawiające doświadczenie klientów:
- Nowy pulpit w bankowości internetowej, pozwalający dopasować widoczne na nim elementy do wymagań użytkownika.
- Płatności leasingiem dla klientów MSP dzięki zakupowi firmy LeaseLink.
- Usługa faktoringu online dla klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.
- Inicjatywy dla dobra otoczenia, w tym przede wszystkim klimatu:
- Ograniczenie finansowania energetyki węglowej i kopalni.
- Zwiększenie puli środków dla projektów OZE do 1 mld zł.