Klienci mBanku mogą już zdalnie potwierdzać swoją tożsamość w usługach publicznych za pośrednictwem rozwiązania dostarczanego przez KIR.
mBank wdrożył mojeID dla swoich klientów w ramach usług komercyjnych w listopadzie 2020 r. Teraz, dzięki rozszerzeniu współpracy z KIR i integracji z Węzłem krajowym (login.gov.pl), klienci banku zyskują pełny, zdalny dostęp do usług świadczonych przez urzędy i systemy administracji publicznej, m.in. ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta, czy portale praca.gov.pl, biznes.gov.pl. Dzięki temu wdrożeniu będą mogli również zakładać i używać Profil Zaufany m.in. do podpisywania pism urzędowych czy składania różnego rodzaju deklaracji.
Piotr Teodorczyk, dyrektor departamentu klienta firmowego w mBanku, odpowiedzialny za wdrożenie
Rzeczywistość, w której funkcjonujemy, wymaga bezpiecznych usług online, także i tych świadczonych przez administrację publiczną. Coraz więcej osób chce załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Przekonaliśmy się o tym chociażby przy okazji rejestrowania się na szczepienia przeciwko COVID-19, a także składając deklaracje podatkowe. Współpraca z mBankiem pokazuje, że nasi partnerzy doceniają bezpieczeństwo i wygodę użytkownika, które gwarantuje mojeID i decydują się na rozszerzenie zakresu jego zastosowania.
Wojciech Pantkowski, Wiceprezes Zarządu KIR