Właśnie wystartowała pierwsza faza projektu mOkazje zakupy. Od dziś 50 tysięcy klientów mBanku może kupować na platformie Morele bezpośrednio w aplikacji mobilnej banku. Oferty wyświetlane są po wejściu do zakładki usługi. Do końca roku bank da taką możliwość także pozostałym użytkownikom jego aplikacji.
Polacy lubią kupować w internecie, a przyszłością tego rynku są platformy zakupowe. Jak podaje firma Inquiry, do 2027 r. ich udział w całkowitej sprzedaży e-commerce w Polsce wzrośnie o 1/4 do 60 proc. Platformy zakupowe można uznać za wirtualny odpowiednik centrów handlowych, w których pod jednym dachem znajdziemy niemal wszystko. To istotny czynnik ich sukcesu. Drugim jest bezpieczeństwo – za transakcje i dotarcie towaru do klienta odpowiedzialność bierze właściciel platformy. W dobie cyberoszustów to ważna kwestia. Przenosi się do nich także coraz więcej e-sklepów, bo konkurowanie o uwagę klienta z budżetami marketingowymi największych sprzedawców jest coraz trudniejsze. W mBanku widzimy ten potencjał, dlatego chcemy zwiększyć nasze zaangażowanie w tym obszarze
– mówi Piotr Puchalski, dyrektor zarządzający mBanku, odpowiedzialny za projekt mOkazje zakupy.
Klienci mBanku lubią innowacje
w szczycie możliwości ekonomicznych. Obecnie średni wiek klienta mBanku wynosi 37 lat.
Nasi klienci to tak zwani „heavy userzy” e-zakupów, którzy często i chętnie kupują w sieci. Co więcej są też bardzo otwarci na nowości. Nie raz udowodnili to gdy wprowadzaliśmy innowacyjne na rynku produkty czy usługi, np. supermarket funduszy, platformę walutową czy program do prowadzenia księgowości zintegrowany z systemem transakcyjnym banku. Bardzo szybko zdobyły one ich sympatię
– mówi Piotr Puchalski.
Rusza pilotaż
Do pilotażu zaprosiliśmy klientów, którzy m.in. aktywnie korzystają z mOkazji (program rabatowy mBanku) oraz często kupują w internecie. Na tym etapie nie można samodzielnie dołączyć do programu, ale już niebawem udostępnimy go wszystkim naszym klientom
– wyjaśnia Piotr Puchalski.
Morele – kluczowy czynnik sukcesu
Oprócz szerokiego asortymentu produktów z wielu kategorii, do projektu wnosimy nasze know-how zdobyte przez blisko 20 lat tworzenia jednej z trzech największych i najnowocześniejszych polskich platform zakupowych. Dzięki strategii firmy opartej na automatyzacji procesów, która przekłada się zarówno na optymalizację kosztową, jakościową, jak i innowacyjną, jesteśmy w stanie dostarczać klientom absolutnie najlepszą ofertę. Ta automatyzacja działań sprzyja również skalowaniu firmy, co posłuży rozwojowi projektu we współpracy z mBankiem
– mówi Michał Pawlik, prezes zarządu i współzałożyciel Morele.
Emilia Kasperczak
Ekspertka ds. relacji z mediami