mBank przypomina zasady bezpiecznego korzystania z internetu

mBank przypomina zasady bezpiecznego korzystania z internetu

Dziennikarze twierdzą, że dbają o bezpieczeństwo swoich komputerów i urządzeń mobilnych. Zapominają jednak o kilku podstawowych zasadach – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie mBanku. Instytucja rozpoczęła dziś kolejną edycję kampanii społecznej #uwazniwsieci, która ma uświadamiać o zagrożeniach czekających na nas w sieci.

Aż 93 proc. dziennikarzy twierdzi, że dobrze sobie radzi z nowymi technologiami – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie mBanku przez PressInstitute.
Dziennikarze niemal zgodnie twierdzą, że zwracają baczną uwagę na informacje o zagrożeniach w sieci, czytają komunikaty o bezpieczeństwie wysyłane przez banki (90,5 proc.) Przedstawiciele mediów stale aktualizują oprogramowanie i korzystają z „antywirusów”… ale jedynie na komputerach stacjonarnych. Tylko co trzeci dziennikarz ma program antywirusowy w swoim telefonie! A przecież popularne smartfony niewiele różnią się od komputerów. Przechowujemy w nich mnóstwo cennych i osobistych informacji, obsługujemy za ich pomocą służbową pocztę i logujemy się do bankowych aplikacji. Tymczasem niemal co trzeciemu z pytanych dziennikarzy zdarzyło się „bankować” za ich pomocą w otwartej sieci WiFi! Hasło do poczty regularnie zmienia tylko 22 proc. z nich. Aż 41,3 proc. nigdy nie zmieniało hasła do konta bankowego.
– Wyniki badania jasno więc wskazują, że nawet osoby zawodowo zajmujące się komunikacją, nie do końca zdają sobie sprawę z zagrożeń jakie niosą ze sobą nowoczesne technologie. Edukacja to wyzwanie, przed którym stajemy my wszyscy – instytucje finansowe, media, jak i sami klienci – mówi Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku.
mBank już po raz trzeci przygotował kampanię społeczną #uwazniwsieci skierowaną nie tylko do swoich klientów, ale również do wszystkich użytkowników internetu. Zwraca w niej uwagę na najpopularniejsze metody stosowane przez cyberprzestępców i wyjaśnia jak się przed nimi bronić. Powstały trzy spoty, których celem jest zwrócenie uwagi na problem.
– W jednym ze spotów lekarz odpowiada na pytanie o szczególnie groźne wirusy. Spodziewamy się typowo medycznej odpowiedzi, tymczasem doktor przyznaje, że niedawno otworzył nieznany załącznik z maila, który zainfekował komputer. Pokazujemy zwykłych ludzi w ich codziennej pracy w kontekście zagrożeń płynących z internetu: fałszywych maili, linków kierujących na zawirusowane strony czy logowania się do banku z otwartych sieci WiFi – mówi Iwona Ryniewicz, dyrektor departamentu komunikacji i strategii marketingowej mBanku. – Kierujemy je nie tylko do osób indywidualnych, ale także do przedsiębiorców – dodaje.
Spoty odsyłają na stronę mBank.pl/uwazniwsieci, na której znajduje się Internetowy Kodeks Bezpieczeństwa. W dziesięciu punktach przedstawia najważniejsze zasady odpowiedzialnego korzystania z sieci. Współautor Kodeksu – Piotr Konieczny z serwisu niebezpiecznik.pl – mówi na przykład dlaczego otwarcie nieznanego załącznika lub linka z maila może spowodować utratę cennych danych lub pieniędzy. W formie krótkich filmów demaskuje najpopularniejsze i najczęstsze metody przestępców.
Koncepcję kampanii społecznej przygotowała agencja Bimers, działania online opracował VML, a zakupem mediów zajął się Mindshare. Spoty w reżyserii Tomasza Koneckiego wyprodukowała Flota Filmowa. Reklamy będzie można zobaczyć w telewizji i internecie.
Poniżej spoty oraz pełne wyniki badania.
Załączniki
raport_mbank.pdf

pdf | 784 KB

PobierzPobierz
Powiązane artykuły
Nowość w aplikacji mBanku: proste skanowanie danych do przelewu

W najnowszej wersji aplikacji klienci będą mogli skorzystać z opcji prostego skanowania danych do przelewu. Zamiast mozolnie przepisywać cyfry czy adres odbiorcy przelewu, wystarczy nakierować kamerę telefonu i… gotowe!
Nowość w mBanku: debetówka z wieloma walutami bez kosztów 

Płacenie za granicą będzie jeszcze prostsze dzięki nowej usłudze, którą mBank przedstawi klientom w listopadzie. Każdy klient, który ma w portfelu zwykłą kartę Visa, będzie mógł bezpłatnie włączyć usługę wielowalutową. Na początek będzie ona działać dla czterech walut: E
Matematyka jest wszędzie! Ponad 100 tys. zamówień książki mFundacji

Fundacja mBanku wydała i przekazała rodzicom w całej Polsce przełomową książkę „Matematyka jest wszędzie”. Właśnie zakończyła się trzecia, ostatnia edycja akcji, w której można było zamówić dla siebie jej bezpłatny egzemplarz. We wszystkich edycjach w 2018 roku książkę z
Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla firm i wspiera rozwój polskiej przedsiębiorczości

Allegro, we współpracy z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla firm handlujących w serwisie: pożyczkę gotówkową oraz kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązanie stworzone jest z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, którzy chcą rozwijać swój biznes dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków. Decyzja kredytowa dostępna jest już w 3 minuty od wysłania wniosku. Wysokość finansowania dopasowana jest do wielkości sprzedaży na Allegro. Dzięki temu do skorzystania z kredytu nie są potrzebne żadne dodatkowe dokumenty. Wystarczy prosty wniosek online dostępny na platformie Allegro.