Euro2016 - jak święto piłki nożnej wpływa na obroty przedsiębiorców
Copy

Kopiuj tekst

Euro2016 - jak święto piłki nożnej wpływa na obroty przedsiębiorców

Eksperci mBanku przeanalizowali zależność pomiędzy Euro2016 a popytem na wybrane usługi. Jak się okazało, opłaca się posiadać w lokalu telewizor, a czasem posłuchać transmisji w radiu i pracować podczas meczu. Dochody właścicieli lokali gastronomicznych oraz firm oferujących przewóz osób rosną podczas turnieju nawet kilkukrotnie.


Z analizy mBanku wynika, że przedsiębiorcy odnotowują zauważalny wzrost popytu na swoje usługi w dniach, kiedy kibice futbolu oglądają mecze Euro2016. Eksperci przyjrzeli się transakcjom realizowanym przez klientów w trakcie trwania meczów oraz w analogicznym okresie bez rozgrywek i na tej podstawie pokazali, jak zmienia się skala prowadzonego biznesu w tym czasie.

Na mecz do pubu…

- Przeanalizowaliśmy kwoty transakcji kartowych m.in. w wybranych lokalach gastronomicznych. Wyniki pokazują wyraźnie, że obroty przedsiębiorców rosną nawet trzykrotnie w dniu meczu. Znaczenie ma także, która drużyna rozgrywa spotkanie i kiedy. Kibice chętniej oglądają mecze w weekend i oczywiście te z udziałem naszej reprezentacji - tłumaczy Maciej Wieczorek, specjalista z departamentu małych i średnich firm w mBanku i dodaje: - Obroty podczas meczów z naszym udziałem są nawet dwa razy wyższe niż podczas spotkań Euro, w których nie ma nas na murawie. Zmagania polskiej drużyny przyciągają, więc do pubów także zupełnie nowych klientów, nie interesujących się piłką nożną na co dzień. Warto zatem stworzyć w pubie dobre warunki do oglądania meczu i potraktować taki wydatek jak inwestycję w pozyskanie nowego klienta. Skuszony transmisją, dobrze przyjęty może do nas wracać jeszcze długo po zakończeniu mistrzostw.  

Do domu taksówką…

W czasie turnieju wyraźnie wzrastają również dochody firm takich jak mytaxi, umożliwiających zamówienie przejazdu za pomocą aplikacji mobilnej. Z analizy płatności dokonywanych przez klientów mBanku w wybranych firmach wynika, że przed i po transmisji rozgrywek znacząco rośnie popyt na te usługi. Zwłaszcza mieszkańcy dużych metropolii coraz częściej rezygnują wtedy z komunikacji miejskiej i własnych aut.

- Dla przykładu, przed, w trakcie i po meczu Polska-Irlandia nasi klienci wydali o 1/3 więcej na przejazdy taksówkami niż w analogicznym okresie bez spotkania. Przedsiębiorczym kierowcom radzimy zatem by wykorzystali okazje jaka się nadarza, a mecz śledzili w radiu - mówi Maciej Wieczorek.

Obserwacje mBanku potwierdzają przewoźnicy.

- Kiedy mecze biało-czerwonych rozgrywane były w tygodniu, we wtorek lub w czwartek, obserwowaliśmy prawie trzykrotny wzrost liczby zamówień przez aplikację mytaxi. Określiliśmy te dni mianem „małego weekendu”, bo podobnie wysoki ruch obserwujemy zwykle w piątek i sobotę wieczorem. Najaktywniejszy był dotąd czwartek 16 czerwca, dzień meczu Polska-Niemcy. Spotkanie rozgrywane było późno - o godz. 21.00, a taksówka jest wtedy najwygodniejszym sposobem powrotu do domu. Już teraz szykujemy się na ćwierćfinał z udziałem Polaków i mobilizujemy naszych kierowców, aby dostępność samochodów była na najwyższym poziomie - informuje Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce.

Kiedy najlepiej prowadzić biznes? Podczas Euro

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez mBank, przedsiębiorcy powinni dobrze przygotować się do obsługi klientów w czasie zwiększonego popytu na określone usługi. Umiejętne rozpoznanie potrzeb i dostosowanie do nich swojej oferty przełożą się na wzrost obrotów firmy.

Przykład Euro2016 pokazuje, że dzięki temu przedsiębiorcy mogą nie tylko cieszyć się z sukcesów biało-czerwonych, ale także z dobrze prosperującego biznesu.
Powiązane artykuły
Nowość w aplikacji mBanku: proste skanowanie danych do przelewu

W najnowszej wersji aplikacji klienci będą mogli skorzystać z opcji prostego skanowania danych do przelewu. Zamiast mozolnie przepisywać cyfry czy adres odbiorcy przelewu, wystarczy nakierować kamerę telefonu i… gotowe!
Nowość w mBanku: debetówka z wieloma walutami bez kosztów 

Płacenie za granicą będzie jeszcze prostsze dzięki nowej usłudze, którą mBank przedstawi klientom w listopadzie. Każdy klient, który ma w portfelu zwykłą kartę Visa, będzie mógł bezpłatnie włączyć usługę wielowalutową. Na początek będzie ona działać dla czterech walut: E
Matematyka jest wszędzie! Ponad 100 tys. zamówień książki mFundacji

Fundacja mBanku wydała i przekazała rodzicom w całej Polsce przełomową książkę „Matematyka jest wszędzie”. Właśnie zakończyła się trzecia, ostatnia edycja akcji, w której można było zamówić dla siebie jej bezpłatny egzemplarz. We wszystkich edycjach w 2018 roku książkę z
Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla firm i wspiera rozwój polskiej przedsiębiorczości

Allegro, we współpracy z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla firm handlujących w serwisie: pożyczkę gotówkową oraz kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązanie stworzone jest z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, którzy chcą rozwijać swój biznes dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków. Decyzja kredytowa dostępna jest już w 3 minuty od wysłania wniosku. Wysokość finansowania dopasowana jest do wielkości sprzedaży na Allegro. Dzięki temu do skorzystania z kredytu nie są potrzebne żadne dodatkowe dokumenty. Wystarczy prosty wniosek online dostępny na platformie Allegro.