mBankowa akcja o bezpieczeństwie w sieci z tytułem Kampanii Społecznej Roku
Copy

Kopiuj tekst

mBankowa akcja o bezpieczeństwie w sieci z tytułem Kampanii Społecznej Roku

W uzasadnieniu jurorzy podkreślili, że pierwsza w historii mBanku kampania społeczna "Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!", posługując się analogią, w przekonujący sposób uświadamia problem nieostrożnego zachowania w internecie.


W ósmej edycji konkursu Kampania Społeczna Roku, organizowanego przez Fundację Komunikacji Społecznej, zgłoszono 85 projektów, spośród których jury wyłoniło zwycięzców w 10 kategoriach głównych. W gronie jurorów konkursu znajdują się osoby posiadające wiedzę i doświadczenie w marketingu społecznym, w szczególności w realizacji kampanii społecznych i działań na rzecz dobra publicznego. Kampania mBanku, zwracająca uwagę na kwestie bezpieczeństwa w internecie, została uznana za najlepszą w kategorii "Kampanie firm i fundacji firm".

Akcja mBanku „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” pokazuje ryzykowne zachowania on-line i ich konsekwencje. Dziś, gdy coraz więcej urządzeń podłączonych jest do sieci, ich użytkownicy nie zawsze są świadomi zagrożeń. Dlatego mBank kierował kampanię do wszystkich, którym zdarza się korzystać z usług banków w komputerze i telefonie.

W spotach telewizyjnych zostały poruszone kwestie ochrony danych osobowych w sieci oraz odpowiedniego zabezpieczenia komputerów i smartfonów, które wykorzystujemy, logując się m.in. do banku. Filmy (można je zobaczyć w tym miejscu) opierały się na koncepcji przeniesienia ryzykownych sytuacji z sieci do rzeczywistości (realu). Podobną tematykę poruszali ambasadorowie kampanii społecznej mBanku – vlogerzy Krzysztof Gonciarz (The Beeczka), Abstrachuje oraz 5 sposobów na… – którzy opowiadali swoim widzom na YouTube'ie o tym, co zdarza nam się robić w sieci, a czego nie robimy w realu.
W ramach projektu, powstał też serwis pod adresem mbank.pl/uwazniwsieci, odwiedzony dotąd przez ponad 1,1 mln unikalnych użytkowników. Na stronie w zwięzły sposób bank wyjaśnia co i dlaczego może być zagrożeniem dla użytkowników w internecie oraz jak się przed tym chronić.

Kampanię "Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!" przygotowała agencja Brand New Heaven we współpracy z zespołem PR i marketingu mBanku. Media zaplanował dom mediowy Mindshare. Spoty w reżyserii Martyny Iwańskiej wyprodukowała Flota Filmowa.
Powiązane artykuły
Nowość w aplikacji mBanku: proste skanowanie danych do przelewu

W najnowszej wersji aplikacji klienci będą mogli skorzystać z opcji prostego skanowania danych do przelewu. Zamiast mozolnie przepisywać cyfry czy adres odbiorcy przelewu, wystarczy nakierować kamerę telefonu i… gotowe!
Nowość w mBanku: debetówka z wieloma walutami bez kosztów 

Płacenie za granicą będzie jeszcze prostsze dzięki nowej usłudze, którą mBank przedstawi klientom w listopadzie. Każdy klient, który ma w portfelu zwykłą kartę Visa, będzie mógł bezpłatnie włączyć usługę wielowalutową. Na początek będzie ona działać dla czterech walut: E
Matematyka jest wszędzie! Ponad 100 tys. zamówień książki mFundacji

Fundacja mBanku wydała i przekazała rodzicom w całej Polsce przełomową książkę „Matematyka jest wszędzie”. Właśnie zakończyła się trzecia, ostatnia edycja akcji, w której można było zamówić dla siebie jej bezpłatny egzemplarz. We wszystkich edycjach w 2018 roku książkę z
Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla firm i wspiera rozwój polskiej przedsiębiorczości

Allegro, we współpracy z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla firm handlujących w serwisie: pożyczkę gotówkową oraz kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązanie stworzone jest z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, którzy chcą rozwijać swój biznes dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków. Decyzja kredytowa dostępna jest już w 3 minuty od wysłania wniosku. Wysokość finansowania dopasowana jest do wielkości sprzedaży na Allegro. Dzięki temu do skorzystania z kredytu nie są potrzebne żadne dodatkowe dokumenty. Wystarczy prosty wniosek online dostępny na platformie Allegro.