mBank startuje z projektem lekkich ultra-nowoczesnych placówek bankowych w centrach handlowych, wyposażonych w ekrany z funkcją kinect. To część kompletnego, kilkuletniego projektu przebudowy sieci sprzedaży, polegającego na wyodrębnieniu z dotychczasowej struktury zaprojektowanych od nowa oddziałów oraz centrów doradczych. Bank w ciągu kilku lat zainwestuje w projekt ponad 70 mln zł, a docelowe oszczędności z reorganizacji sieci przekroczą 50 mln zł rocznie.
Licząca obecnie 178 placówek sieć sprzedaży mBanku zostanie podzielona według sprawowanych funkcji na dwa rodzaje lokalizacji. W centrach handlowych powstaną lekkie oddziały, zapewniające szybką i sprawną obsługę w podstawowym zakresie. W budynkach biurowych zostaną z kolei uruchomiane centra doradcze, mogące zapewnić klientom przestrzeń niezbędną do dłuższej rozmowy o finansach.
Premierowa lekka placówka mBanku właśnie wystartowała w łódzkiej Manufakturze. Centrum doradcze funkcjonuje w Szczecinie od czerwca 2014 r.Inwestycja w ramach sieci sprzedaży banku, zaplanowana do 2018 roku, przyczyni się do optymalnego dostosowania oddziałów bankowych do potrzeb współczesnego – często mobilnego – klienta. Pozwoli też być mBankowi bliżej klientów, a dzięki dogodnym lokalizacjom, obsługiwać ich w bardziej komfortowych warunkach. Projekt warty ponad 70 mln zł nie tylko pozytywnie przełoży się na akwizycję, ale docelowo przyniesie też oszczędności na poziomie ponad 50 mln zł rocznie, m.in. dzięki lepszemu zarządzaniu wynajmowanymi powierzchniami.– Projekt przebudowy sieci sprzedaży to pierwsza tak kompleksowa strategia na rynku bankowym, będąca odpowiedzią na pytanie jak powinny zmienić się placówki bankowe, by lepiej pasować do preferencji klientów oraz mobilnych trendów – mówi Jarosław Mastalerz, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki odpowiedzialny za projekt. – Dziś przeciętny klient codzienne transakcje realizuje sam, a do oddziałów przychodzi załatwić konkretną sprawę. Czynności te różnią się charakterem, czasem trwania oraz stopniem złożoności. Dlatego bank zdecydował się na powołanie dwóch rodzajów placówek i rozdzielenie ich funkcji. Jesteśmy przekonani, że ten model się sprawdzi – dodaje Jarosław Mastalerz.mBank doświadczenia w lokalizowaniu swoich punktów w centrach handlowych zbiera od kilku lat. W ostatnich latach powstało kilka różniących się od siebie wspólnych detaliczno-korporacyjnych oddziałów.
– Zebrane dane wyraźnie pokazują, że handel przeniósł się do dużych centrów, gdzie klienci nie tylko chętnie robią zakupy, ale i załatwiają drobne sprawy bankowe – wyjaśnia Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej. – Po przeniesieniu jednej z placówek banku do takiego centrum, liczba sprzedanych w oddziale rachunków wzrosła w ciągu roku niemal o 100 proc., a liczba spotkań z klientami w tym samym czasie zwiększyła się o ponad 80 proc. – dodaje Cezary Kocik.
Lekka placówka mBanku to nowość nie tylko ze względu na jej format, ale również zastosowane rozwiązania technologiczne. Klientów do oddziału przyciągać mają ultra-nowoczesne interaktywne ekrany z funkcją kinect(reagującą na ruch) – angażujące potencjalnych konsumentów – oraz video-walle, które w rewolucyjny sposób zmieniają sposób prezentacji oferty w placówkach bankowych (klient będzie przeglądać ofertę, dotykając ekranów; w personalizacji oferty pomogą zainstalowane nad ekranami kamery).
Wśród ofert dostępnych w centrach handlowych pojawią się m.in. mOkazje, które przydadzą się w trakcie zakupów. Ten unikalny program rabatowy pozwala oszczędzać na zakupach. Zniżki, po wybraniu interesującej klienta oferty, naliczane są automatycznie, a okazje „łączą się” z innymi promocjami w sklepach i punktach usługowych.Liczba dostępnych dla klientów detalicznych placówek nie ulegnie zmianie, podobnie jak nie zmieni się liczebność oddziałów dla klientów korporacyjnych. Będą one przystosowane do obsługi wszystkich klientów: detalicznych, korporacyjnych i private banking. Nowe formaty placówek pojawią się w 87 miastach Polski.
Premierowa lekka placówka mBanku właśnie wystartowała w łódzkiej Manufakturze. Centrum doradcze funkcjonuje w Szczecinie od czerwca 2014 r.Inwestycja w ramach sieci sprzedaży banku, zaplanowana do 2018 roku, przyczyni się do optymalnego dostosowania oddziałów bankowych do potrzeb współczesnego – często mobilnego – klienta. Pozwoli też być mBankowi bliżej klientów, a dzięki dogodnym lokalizacjom, obsługiwać ich w bardziej komfortowych warunkach. Projekt warty ponad 70 mln zł nie tylko pozytywnie przełoży się na akwizycję, ale docelowo przyniesie też oszczędności na poziomie ponad 50 mln zł rocznie, m.in. dzięki lepszemu zarządzaniu wynajmowanymi powierzchniami.– Projekt przebudowy sieci sprzedaży to pierwsza tak kompleksowa strategia na rynku bankowym, będąca odpowiedzią na pytanie jak powinny zmienić się placówki bankowe, by lepiej pasować do preferencji klientów oraz mobilnych trendów – mówi Jarosław Mastalerz, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki odpowiedzialny za projekt. – Dziś przeciętny klient codzienne transakcje realizuje sam, a do oddziałów przychodzi załatwić konkretną sprawę. Czynności te różnią się charakterem, czasem trwania oraz stopniem złożoności. Dlatego bank zdecydował się na powołanie dwóch rodzajów placówek i rozdzielenie ich funkcji. Jesteśmy przekonani, że ten model się sprawdzi – dodaje Jarosław Mastalerz.mBank doświadczenia w lokalizowaniu swoich punktów w centrach handlowych zbiera od kilku lat. W ostatnich latach powstało kilka różniących się od siebie wspólnych detaliczno-korporacyjnych oddziałów.
– Zebrane dane wyraźnie pokazują, że handel przeniósł się do dużych centrów, gdzie klienci nie tylko chętnie robią zakupy, ale i załatwiają drobne sprawy bankowe – wyjaśnia Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej. – Po przeniesieniu jednej z placówek banku do takiego centrum, liczba sprzedanych w oddziale rachunków wzrosła w ciągu roku niemal o 100 proc., a liczba spotkań z klientami w tym samym czasie zwiększyła się o ponad 80 proc. – dodaje Cezary Kocik.
Lekka placówka mBanku to nowość nie tylko ze względu na jej format, ale również zastosowane rozwiązania technologiczne. Klientów do oddziału przyciągać mają ultra-nowoczesne interaktywne ekrany z funkcją kinect(reagującą na ruch) – angażujące potencjalnych konsumentów – oraz video-walle, które w rewolucyjny sposób zmieniają sposób prezentacji oferty w placówkach bankowych (klient będzie przeglądać ofertę, dotykając ekranów; w personalizacji oferty pomogą zainstalowane nad ekranami kamery).
Wśród ofert dostępnych w centrach handlowych pojawią się m.in. mOkazje, które przydadzą się w trakcie zakupów. Ten unikalny program rabatowy pozwala oszczędzać na zakupach. Zniżki, po wybraniu interesującej klienta oferty, naliczane są automatycznie, a okazje „łączą się” z innymi promocjami w sklepach i punktach usługowych.Liczba dostępnych dla klientów detalicznych placówek nie ulegnie zmianie, podobnie jak nie zmieni się liczebność oddziałów dla klientów korporacyjnych. Będą one przystosowane do obsługi wszystkich klientów: detalicznych, korporacyjnych i private banking. Nowe formaty placówek pojawią się w 87 miastach Polski.
Dodatkowe informacje: jak zmieni się funkcjonalność placówek mBanku?
- Lekkie placówki mają zapewniać szybką i sprawną obsługę w podstawowym zakresie (sprzedaż i usługi z obszaru produktów podstawowych, tj. konto, karta płatnicza wydawana na miejscu czy kredyt gotówkowy wraz obsługą kasową i przyjmowaniem dyspozycji). Klienci, którzy będą chcieli porozmawiać o innych produktach i usługach, mogą w lekkiej placówce skorzystać z video-połączenia z pracownikiem centrum doradczego banku. A wszystko to zlokalizowane w miejscu, gdzie klienci bywają często – czyli w centrum handlowym – a także z wykorzystaniem sposobów, które współcześni konsumenci lubią (interaktywne ekrany, będące „sercem” lekkiej placówki).
- Ideą centrów doradczych jest oferowanie kompleksowej, często wymagającej czasu obsługi wraz z pełną gamą usług bankowości detalicznej, korporacyjnej i prywatnej oraz produktów wybranych spółek mBanku (np. mLeasingu, mFaktoringu i Domu Maklerskiego mBanku). Oddziały będą powstawać w budynkach biurowych, poza lokalizacjami przy głównych ulicach miast, tak by gwarantować dobry dojazd i miejsce parkingowe (w przeciwieństwie do klasycznych placówek). Mają spełniać funkcję komfortowego miejsca spotkań z klientami, a także przestrzeni do pracy dla doradców.
Zdjęcia lekkiej placówki mBanku w centrum Manufaktura dostępne są w materiałach prasowych.
- Lekkie placówki mają zapewniać szybką i sprawną obsługę w podstawowym zakresie (sprzedaż i usługi z obszaru produktów podstawowych, tj. konto, karta płatnicza wydawana na miejscu czy kredyt gotówkowy wraz obsługą kasową i przyjmowaniem dyspozycji). Klienci, którzy będą chcieli porozmawiać o innych produktach i usługach, mogą w lekkiej placówce skorzystać z video-połączenia z pracownikiem centrum doradczego banku. A wszystko to zlokalizowane w miejscu, gdzie klienci bywają często – czyli w centrum handlowym – a także z wykorzystaniem sposobów, które współcześni konsumenci lubią (interaktywne ekrany, będące „sercem” lekkiej placówki).
- Ideą centrów doradczych jest oferowanie kompleksowej, często wymagającej czasu obsługi wraz z pełną gamą usług bankowości detalicznej, korporacyjnej i prywatnej oraz produktów wybranych spółek mBanku (np. mLeasingu, mFaktoringu i Domu Maklerskiego mBanku). Oddziały będą powstawać w budynkach biurowych, poza lokalizacjami przy głównych ulicach miast, tak by gwarantować dobry dojazd i miejsce parkingowe (w przeciwieństwie do klasycznych placówek). Mają spełniać funkcję komfortowego miejsca spotkań z klientami, a także przestrzeni do pracy dla doradców.
Zdjęcia lekkiej placówki mBanku w centrum Manufaktura dostępne są w materiałach prasowych.