Forrester: bankowość mBanku w światowej ekstraklasie
Copy

Kopiuj tekst

Forrester: bankowość mBanku w światowej ekstraklasie

Forrester Research, globalna firma badawczo-doradcza, przeanalizowała usługi banków w poszukiwaniu najbardziej innowacyjnych rozwiązań. mBank okazał się bezkonkurencyjny, zajmując pierwsze miejsce w kategorii bankowości internetowej w Europie oraz plasując się w czołówce wśród najlepszych rozwiązań bankowości mobilnej na świecie.

Forrester Research przeanalizował oferty banków, porównując je pod kątem potrzeb typowego użytkownika bankowości internetowej i mobilnej. Kryteria niezależnych raportów, realizowanych na różnych rynkach na świecie, przygotowane zostały na podstawie ankiety konsumenckiej, w której pytano o funkcje serwisów bankowych najczęściej wykorzystywane przez użytkowników.

Raport o bankowości online

W przypadku bankowości internetowej ( "Porównanie funkcjonalności banków internetowych w Europie w 2014 r.") analitycy Forrestera wzięli pod lupę serwisy dziesięciu dużych banków detalicznych i porównali je w dziewięciu kategoriach: zarządzanie kontami, przepływ środków finansowych, zarządzanie środkami finansowymi, bezpieczeństwo i dostęp, sprzedaż produktów dodatkowych, funkcje samoobsługi, funkcje usług wymagających pomocy, alerty i dostawa elektroniczna. Na tej podstawie bankowość internetowa mBanku uznana została za najlepszą w Europie, zdobywając 82 na 100 możliwych punktów oraz wygrywając w pięciu spośród wymienionych wyżej kategorii.
Funkcje serwisu najwyżej ocenione przez Forrestera:
- przepływy środków finansowych: mBank umożliwia dokonywanie płatności z wykorzystaniem numerów telefonów, adresów e-mail oraz identyfikatorów Facebooka;
- zarządzanie kontem: podstawowe działania, takie jak sprawdzanie sald i przegląd historii transakcji, wciąż stanowią większość działań w serwisach banków. mBank znalazł się na prowadzeniu dzięki szybkości i łatwości obsługi serwisu bankowości elektronicznej, możliwości personalizacji interfejsu użytkownika, prostym wizualizacjom stanu konta oraz zaawansowanym opcjom wyszukiwania w historii transakcji;
- zarządzanie środkami finansowymi: autorzy raportu uważają, że wygodne zarządzanie środkami finansowymi jest najważniejszym elementem cyfrowej bankowości. mBank jest liderem w tym zakresie ponieważ łączy kategoryzację wydatków z historią transakcji, a także umożliwia sprawdzenie stanu budżetu za pomocą zaledwie jednego kliknięcia;
- sprzedaż produktów dodatkowych: mBank wyprzedził konkurencję dzięki specjalnej sekcji poświęconej ofertom, możliwości decydowania o skorzystaniu z nich w obrębie historii transakcji oraz mOkazjom na Facebooku;
- usługa pomocy: w badaniu oceniano jak łatwo uzyskać pomoc konsultanta danego banku w serwisie transakcyjnym. mBank okazał się najlepszy dzięki video-bankowości (usługa Eksperta online).

Raport o bankowości mobilnej

mBank znalazł się na podium również w dwóch kolejnych, przygotowanych przez Forrestera raportach na temat bankowości mobilnej – w edycji światowej i europejskiej – zajmując trzecie miejsce i wyprzedzając w globalnym rankingu aż 30 innych banków ("Porównanie funkcji oferowanych w ramach bankowości mobilnej w Europie w 2014 r.").Wśród najmocniejszych stron polskiej aplikacji bankowej, twórcy raportów wymienili szeroki zakres oferowanych funkcji (m.in. możliwość założenia lokaty), bezpieczeństwo oraz wygodę rejestracji i logowania do aplikacji mBanku (parowanie urządzenia w serwisie transakcyjnym oraz autoryzacja PIN-em). Z kolei narzędzia służące do zarządzania budżetem, a także mOkazje – pierwsze i obecnie jedno z niewielu tego typu rozwiązań spersonalizowanej sprzedaży na rynku europejskim – Forrester uznał wręcz jako punkt odniesienia dla rynku.

– Jesteśmy dumni z pozycji, jaką dzięki innowacyjności mBank osiągnął na tle innych banków. Rozwiązania, które opracowaliśmy od podstaw na polskim rynku, nie tylko pozostają na światowym poziomie, ale też rekomendowane są jako punkt odniesienia i przykład dobrych praktyk dla innych instytucji. Jesteśmy w awangardzie globalnej bankowości, to my wyznaczamy trendy – mówi Michał Panowicz, dyrektor zarządzający ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej mBanku. – Mamy dziś najlepszą bankowość elektroniczną w Europie, z której klienci mogą w pełni korzystać na urządzeniach mobilnych, bo od początku została do tego przygotowana. A dodatkowo najbezpieczniejszą i jedną z najbardziej funkcjonalnych aplikacji mobilnych na świecie. Nigdy jeszcze żaden polski bank nie był tak doceniany w skali globalnej – to niezwykle motywujące do dalszych działań – dodaje Panowicz.

mBank jest jedną z dwóch instytucji finansowych z Polski, których oferta została przeanalizowana przez Forrestera i jedyną, która znalazła się na podium w zestawieniach.
Powiązane artykuły
Nowość w aplikacji mBanku: proste skanowanie danych do przelewu

W najnowszej wersji aplikacji klienci będą mogli skorzystać z opcji prostego skanowania danych do przelewu. Zamiast mozolnie przepisywać cyfry czy adres odbiorcy przelewu, wystarczy nakierować kamerę telefonu i… gotowe!
Nowość w mBanku: debetówka z wieloma walutami bez kosztów 

Płacenie za granicą będzie jeszcze prostsze dzięki nowej usłudze, którą mBank przedstawi klientom w listopadzie. Każdy klient, który ma w portfelu zwykłą kartę Visa, będzie mógł bezpłatnie włączyć usługę wielowalutową. Na początek będzie ona działać dla czterech walut: E
Matematyka jest wszędzie! Ponad 100 tys. zamówień książki mFundacji

Fundacja mBanku wydała i przekazała rodzicom w całej Polsce przełomową książkę „Matematyka jest wszędzie”. Właśnie zakończyła się trzecia, ostatnia edycja akcji, w której można było zamówić dla siebie jej bezpłatny egzemplarz. We wszystkich edycjach w 2018 roku książkę z
Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla firm i wspiera rozwój polskiej przedsiębiorczości

Allegro, we współpracy z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla firm handlujących w serwisie: pożyczkę gotówkową oraz kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązanie stworzone jest z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, którzy chcą rozwijać swój biznes dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków. Decyzja kredytowa dostępna jest już w 3 minuty od wysłania wniosku. Wysokość finansowania dopasowana jest do wielkości sprzedaży na Allegro. Dzięki temu do skorzystania z kredytu nie są potrzebne żadne dodatkowe dokumenty. Wystarczy prosty wniosek online dostępny na platformie Allegro.