W mBanku przelew z komórki do każdego odbiorcy

W mBanku przelew z komórki do każdego odbiorcy

mBank rozszerzył funkcjonalność bankowości mobilnej - jego klienci za pośrednictwem urządzeń mobilnych mogą już realizować przelewy dowolne, bez konieczności wcześniejszego definiowania odbiorcy. Dla komfortu i bezpieczeństwa użytkowników, bank stworzył również możliwość ustalenia osobnych limitów autoryzacyjnych w kanałach mobilnych.


Bankowość wykorzystująca urządzenia mobilne jako kanały dostępu do banku cieszy się na świecie coraz większym zainteresowaniem. Raporty rynkowe pokazują, że odsetek osób korzystających z banku w komórce lub tablecie wzrósł o 60 proc. (Javelin Strategy and Research, Mobile banking, smartphone and tablet forecast: 2011-2016; badanie przeprowadzone na respondentach w USA).

Zapotrzebowanie na usługi bankowości mobilnej rośnie także w Polsce, co pokazuje przykład największego banku wirtualnego w kraju. Od wprowadzenia lekkiej wersji serwisu transakcyjnego mBanku w połowie 2011 r., a później także aplikacji na iPhone’a, iPada oraz na urządzenia wyposażone w Androida, liczba osób korzystających z bankowości mobilnej mBanku (czyli logujących się do banku przez komórkę), wzrosła trzykrotnie i przekracza już 300 tys.

Zmienia się nie tylko to, jak często klienci korzystają z banku w smartphonie czy tablecie, ale także to, jakie operacje najchętniej wykonują w kanałach mobilnych. Wciąż najchętniej wykorzystywaną funkcją jest sprawdzanie wysokości salda rachunku, jednak stopniowo coraz więcej klientów za pośrednictwem urządzeń mobilnych płaci rachunki i przelewa pieniądze (w ciągu roku liczba klientów sprawdzających saldo rachunku tą drogą zmniejszyła się o 13 proc., zaś 13 proc. więcej klientów zaczęło realizować w ten sposób płatności; 2011 Consumer Trends Survey, Fiserv Inc.)

- Bankowość mobilna ewoluuje i jest to trend ogólnoświatowy. Widać, że z kanału informacyjnego zaczyna przeistaczać się w kanał dostępu do banku, za pomocą którego klienci realizują najważniejsze operacje finansowe, w tym także przelewy – tłumaczy Rafał Borkowski, Dyrektor Departamentu Promocji ds. Klientów Dojrzałych i Studentów w mBanku. – Z drugiej zaś strony jedną z największych barier powstrzymujących klientów przed korzystaniem z banku w komórce są kwestie bezpieczeństwa. Dlatego w naszym najnowszym rozwiązaniu zadbaliśmy także o to, aby klient, wykonując przelew, czuł się bezpiecznie i zdecydowaliśmy się umożliwić użytkownikom ustalenie osobnych limitów transakcji w kanale mobilnym – dodaje Borkowski

O przelewach dowolnych w mBanku
Dotychczas klienci mBanku za pośrednictwem telefonu mogli wykonać przelew do odbiorcy wcześniej zdefiniowanego w serwisie transakcyjnym banku. Teraz, korzystając z banku w komórce, mogą zlecić transfer pieniędzy w dowolnej wysokości na dowolny rachunek w innym banku. Użytkownicy do wyboru mają tradycyjny przelew w systemie Elixir, przelew ekspresowy, przelew do ZUS oraz podatkowy. Mogą także zlecić przelew między własnymi rachunkami w banku.

Operacja jest prosta i analogiczna do schematu zlecania przelewów w internetowym serwisie transakcyjnym banku. Podobnie jak w przypadku kanału internetowego, realizacja podstawowego przelewu w systemie Elixir jest bezpłatna.

Bank wprowadził możliwość samodzielnego ustalenia limitów transakcji wykonywanych przez komórkę (zarówno ilościowych, jak i kwotowych). Aby je zdefiniować, wystarczy zalogować się do serwisu internetowego.

Najnowsza funkcja bankowości mobilnej mBanku dostępna jest dla wszystkich klientów korzystających z aplikacji na iPhone’a i iPada oraz urządzeń z systemem Android. Docelowo będą mogli z niej korzystać także klienci logujący się do banku za pośrednictwem lekkiej wersji serwisu transakcyjnego.

Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym blisko 2,8 mln klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez klientów w Polsce. W roku 2011 został ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”. Otrzymał też tytuł „Złotego Banku2011” w plebiscycie „Złoty Bankier”
Załączniki
przelewy.png

grafika | 24,4 KB

PobierzPobierz
Powiązane artykuły
Nowość w aplikacji mBanku: proste skanowanie danych do przelewu

W najnowszej wersji aplikacji klienci będą mogli skorzystać z opcji prostego skanowania danych do przelewu. Zamiast mozolnie przepisywać cyfry czy adres odbiorcy przelewu, wystarczy nakierować kamerę telefonu i… gotowe!
Nowość w mBanku: debetówka z wieloma walutami bez kosztów 

Płacenie za granicą będzie jeszcze prostsze dzięki nowej usłudze, którą mBank przedstawi klientom w listopadzie. Każdy klient, który ma w portfelu zwykłą kartę Visa, będzie mógł bezpłatnie włączyć usługę wielowalutową. Na początek będzie ona działać dla czterech walut: E
Matematyka jest wszędzie! Ponad 100 tys. zamówień książki mFundacji

Fundacja mBanku wydała i przekazała rodzicom w całej Polsce przełomową książkę „Matematyka jest wszędzie”. Właśnie zakończyła się trzecia, ostatnia edycja akcji, w której można było zamówić dla siebie jej bezpłatny egzemplarz. We wszystkich edycjach w 2018 roku książkę z
Allegro wprowadza nową ofertę kredytu dla firm i wspiera rozwój polskiej przedsiębiorczości

Allegro, we współpracy z mBankiem wprowadza dwie nowe metody finansowania dla firm handlujących w serwisie: pożyczkę gotówkową oraz kredyt w rachunku bieżącym. Rozwiązanie stworzone jest z myślą o internetowych mikroprzedsiębiorcach, którzy chcą rozwijać swój biznes dzięki szybkiemu dostępowi do dodatkowych środków. Decyzja kredytowa dostępna jest już w 3 minuty od wysłania wniosku. Wysokość finansowania dopasowana jest do wielkości sprzedaży na Allegro. Dzięki temu do skorzystania z kredytu nie są potrzebne żadne dodatkowe dokumenty. Wystarczy prosty wniosek online dostępny na platformie Allegro.