MultiBank wprowadza zaawansowane narzędzia bankowości mobilnej. Klienci banku od Nowego Roku mogą nie tylko zalogować się do lekkiej wersji systemu transakcyjnego, ale również pobrać aplikacje bankowe na iPada, iPhone’a i iPoda Touch – urządzenia chętnie wybierane przez zamożnych klientów banku.
Jak wynika z badań SMG/KRC „Styl życia”, zamożni Polacy z internetu w komórce korzystają ponad dwa razy częściej niż osoby o niższych dochodach (odpowiednio 11,7 proc. oraz 4,7 proc.). Dane te potwierdzają obserwacje MultiBanku.
- Nasi zamożni klienci to zazwyczaj osoby bardzo aktywne, często prowadzące własną działalność gospodarczą. Mobilność, również w kwestiach zarządzania własnymi finansami, jest więc dla nich niezwykle istotna. Ważne informacje powinny być dla nich dostępne on-line, niezależnie od miejsca i czasu. Dzięki wprowadzeniu w MultiBanku usługi bankowości mobilnej, klienci nie będą już potrzebowali komputera czy laptopa, aby móc wygodnie sprawdzić historię rachunku, zrealizować przelew czy założyć lokatę –
mówi Rafał Borkowski, dyrektor Departamentu Promocji ds. Klientów Dojrzałych i Studentów, odpowiedzialny za realizację projektu bankowości mobilnej w MultiBanku.
Bank udostępnia klientom zarówno lekką wersję serwisu internetowego (MultiBank Lajt), umożliwiającą wygodne logowanie do rachunku niezależnie od posiadanego rodzaju telefonu i zainstalowanego w nim systemu operacyjnego, jak i aplikacje stworzone specjalnie z myślą o użytkownikach urządzeń Apple - iPadów, iPhone’ów oraz iPodów Touch. W 2012 r. MultiBank planuje również poszerzyć ofertę mobilnej bankowości o aplikację dla użytkowników telefonów z systemem Android.
- Obserwujemy rosnące zainteresowanie bankowością mobilną wśród naszych klientów. W listopadzie, jeszcze przed wprowadzeniem usługi do oferty, zanotowaliśmy blisko 80 tys. odsłon strony internetowej MultiBanku z urządzeń mobilnych. To blisko 3 razy więcej niż jeszcze w listopadzie 2010 r. Ponad 30 proc. wszystkich odwiedzin serwisu banku stanowiły te wygenerowane za pośrednictwem urządzeń Apple. Dlatego równocześnie obok MultiBank Lajt zdecydowaliśmy się wdrożyć także aplikację stworzoną pod kątem iPhone'a czy iPada – mówi Borkowski.
Aby zalogować się do serwisu MultiBanku z komórki, wystarczy wpisać w dowolnej przeglądarce internetowej adres: multibank.pl. Logowanie odbywa się na podstawie unikalnego loginu i hasła, identycznego jak w „standardowym” serwisie transakcyjnym MultiBanku. Podstawową zaletą lekkiego serwisu jest dopasowanie do możliwości urządzeń mobilnych, dzięki czemu z serwisu transakcyjnego banku w swoim urządzeniu mobilnym można korzystać szybciej i wygodniej. Serwis został przygotowany w trzech najbardziej popularnych rozdzielczościach ekranów telefonów i automatycznie rozpoznaje, jaką wersję wyświetlić. Użytkownicy iPhone’ów, iPadów lub iPodów Touch po ściągnięciu z App Store nowej aplikacji, mogą dodatkowo personalizować wygląd ekranu w części transakcyjnej. Dzięki temu istnieje możliwość oznaczenia jako ulubionych trzech wybranych produktów MultiBanku, które będą wyświetlać się zaraz po zalogowaniu do rachunku. W menu aplikacji widoczne są również skróty do najczęściej wykonywanych operacji. Za pośrednictwem aplikacji klienci mogą też sprawdzić lokalizację najbliższego bezpłatnego bankomatu czy wpłatomatu.
- Rozwój bankowości mobilnej MultiBanku realizowany jest w kilku obszarach. Oprócz aplikacji pozwalających na wygodne korzystanie z serwisu transakcyjnego w telefonie, bank testuje też nowe rozwiązania do płatności mobilnych NFC oraz naklejki zbliżeniowe – dodaje Rafał Borkowski.
Informacje dodatkowe:
Najważniejsze funkcje MultiBank Lajt oraz aplikacji na iPhone’a i iPada:
- sprawdzenie stanu konta i jego historii,
- realizacja przelewu zdefiniowanego,
- założenie lub zerwanie lokaty,
- spłacenie zadłużenia na rachunku karty kredytowej,
- zastrzeżenie karty,
- dostęp do informacji na temat posiadanych kart, kredytów i produktów inwestycyjnych.
- Nasi zamożni klienci to zazwyczaj osoby bardzo aktywne, często prowadzące własną działalność gospodarczą. Mobilność, również w kwestiach zarządzania własnymi finansami, jest więc dla nich niezwykle istotna. Ważne informacje powinny być dla nich dostępne on-line, niezależnie od miejsca i czasu. Dzięki wprowadzeniu w MultiBanku usługi bankowości mobilnej, klienci nie będą już potrzebowali komputera czy laptopa, aby móc wygodnie sprawdzić historię rachunku, zrealizować przelew czy założyć lokatę –
mówi Rafał Borkowski, dyrektor Departamentu Promocji ds. Klientów Dojrzałych i Studentów, odpowiedzialny za realizację projektu bankowości mobilnej w MultiBanku.
Bank udostępnia klientom zarówno lekką wersję serwisu internetowego (MultiBank Lajt), umożliwiającą wygodne logowanie do rachunku niezależnie od posiadanego rodzaju telefonu i zainstalowanego w nim systemu operacyjnego, jak i aplikacje stworzone specjalnie z myślą o użytkownikach urządzeń Apple - iPadów, iPhone’ów oraz iPodów Touch. W 2012 r. MultiBank planuje również poszerzyć ofertę mobilnej bankowości o aplikację dla użytkowników telefonów z systemem Android.
- Obserwujemy rosnące zainteresowanie bankowością mobilną wśród naszych klientów. W listopadzie, jeszcze przed wprowadzeniem usługi do oferty, zanotowaliśmy blisko 80 tys. odsłon strony internetowej MultiBanku z urządzeń mobilnych. To blisko 3 razy więcej niż jeszcze w listopadzie 2010 r. Ponad 30 proc. wszystkich odwiedzin serwisu banku stanowiły te wygenerowane za pośrednictwem urządzeń Apple. Dlatego równocześnie obok MultiBank Lajt zdecydowaliśmy się wdrożyć także aplikację stworzoną pod kątem iPhone'a czy iPada – mówi Borkowski.
Aby zalogować się do serwisu MultiBanku z komórki, wystarczy wpisać w dowolnej przeglądarce internetowej adres: multibank.pl. Logowanie odbywa się na podstawie unikalnego loginu i hasła, identycznego jak w „standardowym” serwisie transakcyjnym MultiBanku. Podstawową zaletą lekkiego serwisu jest dopasowanie do możliwości urządzeń mobilnych, dzięki czemu z serwisu transakcyjnego banku w swoim urządzeniu mobilnym można korzystać szybciej i wygodniej. Serwis został przygotowany w trzech najbardziej popularnych rozdzielczościach ekranów telefonów i automatycznie rozpoznaje, jaką wersję wyświetlić. Użytkownicy iPhone’ów, iPadów lub iPodów Touch po ściągnięciu z App Store nowej aplikacji, mogą dodatkowo personalizować wygląd ekranu w części transakcyjnej. Dzięki temu istnieje możliwość oznaczenia jako ulubionych trzech wybranych produktów MultiBanku, które będą wyświetlać się zaraz po zalogowaniu do rachunku. W menu aplikacji widoczne są również skróty do najczęściej wykonywanych operacji. Za pośrednictwem aplikacji klienci mogą też sprawdzić lokalizację najbliższego bezpłatnego bankomatu czy wpłatomatu.
- Rozwój bankowości mobilnej MultiBanku realizowany jest w kilku obszarach. Oprócz aplikacji pozwalających na wygodne korzystanie z serwisu transakcyjnego w telefonie, bank testuje też nowe rozwiązania do płatności mobilnych NFC oraz naklejki zbliżeniowe – dodaje Rafał Borkowski.
Informacje dodatkowe:
Najważniejsze funkcje MultiBank Lajt oraz aplikacji na iPhone’a i iPada:
- sprawdzenie stanu konta i jego historii,
- realizacja przelewu zdefiniowanego,
- założenie lub zerwanie lokaty,
- spłacenie zadłużenia na rachunku karty kredytowej,
- zastrzeżenie karty,
- dostęp do informacji na temat posiadanych kart, kredytów i produktów inwestycyjnych.