Prawdziwe oblężenie sklepów i prezentowe szaleństwo jeszcze przed nami. Jak pokazują analizy ekspertów mBanku, najwięcej zakupów dokonujemy w ciągu ostatniego tygodnia przed świętami.W tym roku na zakupy świąteczne Polacy wydadzą o 5 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Jak wynika z badań firmy Deloitte, ""Badanie świątecznych zwyczajów zakupowych w Polsce i Europie"", średni budżet świąteczny polskiej rodziny wyniesie około 1950 zł. Na same prezenty przeznaczą średnio 950 zł.Jak zauważa Jagoda Wierzbicka, naczelnik Wydziału Produktów Transakcyjnych, większość z bożonarodzeniowych upominków zakupionych zostanie w ciągu kilku ostatnich dni przed świętami.- Średnio w najgorętszym okresie, czyli po 16 grudnia, nasi klienci wydają o blisko 20 proc. więcej niż w pozostałych tygodniach tego świątecznego miesiąca. Może to oznaczać, że większość prezentów kupujemy na ostatnią chwilę – komentuje Wierzbicka.Z tej okazji nie tylko sklepy, ale także banki przygotowują specjalne propozycje świąteczne. Poza promocyjnymi ofertami kredytów gotówkowych, klienci są zachęcani do aktywnego korzystania z kart płatniczych.W grudniu prowadzone są specjalne akcje, które zapewniają zniżki na produkty, które przed świętami są szczególnie pożądane, czyli biżuterię, zegarki, galanterię skórzaną czy książki - mówi Emilia Olszewska, odpowiedzialna za program rabatowy mBanku.Również w mBanku z okazji najgorętszego weekendu przygotowano specjalne rabaty świąteczne. Aby z nich skorzystać wystarczy w dniach 16-18 grudnia za zakupy zapłacić dowolną kartą banku i uzyskać rabat nawet do 20 proc.Upust dostępny będzie w sklepach sieci: Atlantic (20 proc.), Duka (20 proc.), Toy Planet (15 proc.), Notabene (15 proc.), VIP Collection (20 proc.), W.Kruk (10 proc.).Taki rabat może się przydać, przyjmując bowiem za badaniem firmy Deloitte, że koszt tegorocznych prezentów wyniesie ok. 950 zł, płacąc kartami wyposażonymi w programy rabatowe, można zaoszczędzić od 50 do blisko 200 zł.Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym 2,7 mln Klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez Klientów w Polsce (m.in. Audyt Bankowości Detalicznej TNS Pentor za I kwartał 2011 r.). W roku 2011 mBank został także ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”.